עמוד בית » שיווק דיגיטלי » מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי » מדריך אופטימיזציה SEO חלק 1 – מבוא ובסיס העבודה

מדריך אופטימיזציה SEO חלק 1 – מבוא ובסיס העבודה

מדריך אופטימיזציה SEO באתר WordPress חלק 1: בסיס

ברוך הבא למדריך אופטימיזציה (להלן: SEO, Search Engine Optimization) לאתר האינטרנט, מדריך זה נכתב במטרה להנחות טוב יותר את קהל לקוחותינו, שהחליט לאמץ את גישתנו בדבר נקיטת הליך אקטיבי בניהול האתר ובקידומו בעולם האינטרנט ומנועי החיפוש בפרט. עקב מורכבותו המרכיב יתחלק לחלק מבוא ו-4 חלקים בעל אופי מעשי, מאמר זה הינו החלק הראשון של החלק במעשי.

אנו מאמינים שלצד אספקת הכלים הנכונים עם בניית האתר, בעזרת הנחיה נכונה, כל לקוח ללא קשר למידת מעורבותו בעולם התכנות, יוכל ללמוד למקסם את יכולות אתר האינטרנט שלו במנועי החיפוש.
ייתכן וחלקכם מכיר רבים מהנושאים המתוארים במדריך זה, מפני שהם מהווים חלק ארי מכל דף אינטרנט, אך יחד עם זאת ייתכן ולא מימשתם אותם בצורה המיטבית.

טרם נצלול לעולם המעשי של התאמת עמודי האתר שלכם למנועי החיפוש, יש להבין ראשית מהו מנוע חיפוש ?
על כן חובה לקרוא את מאמר המבוא למנוע החיפוש – “מנוע חיפוש – איך “מנוע” חיפוש חושב“, מדריך זה מתבסס על יסודות המבוא כפי שמופיעים במאמר.

אופטימיזציה למנוע חיפוש

יסודות מנחים

טרם אנו ניגשים למלאכת ה-SEO, יש לעשות התאמה לגישה הנכונה למלאכת האופטימיזציה (בהמשך למאמר המבוא). לצד יישום מוקפד על פי ההנחיות המנחות, תמיד יש לזכור שמטרת האופטימיזציה אינה רק לעשות התאמה למנוע החיפוש (כשמה היא) אלא גם לעשות התאמה לגולש הממוצע !  מטרת ה-SEO להתאים את חווית המשתמש והאינטראקציה של עמודי האינטרנט של האתר עם הגולש.
לכן תמיד תזכרו לא רק איך גוגל קורא את עמוד האינטרנט שלכם, אלא איך הגולש הממוצע קורא אותו, או בפרט – מה יהיה הכי אטרקטיבי ורלוונטי עבורו.

 

SEO – כללי

תהליך האופטימיזציה נחלק ל-2 פעולות עיקריות:

  1. On Page SEO – כלל הפעולות אותם יש לבצע על המרכיבים שנמצאים באתר עצמו כגון: כותרות עמודים, תיאור עמודים, תתי כותרות ותוכן, תמונות, כותרות ותאור תמונות, תגיות meta, URL, היררכיית עמודים ועוד’.
  2. Off Page SEO – כלל הפעולות אותם יש לבצע שאינם נמצאים על האתר עצמו, לרוב מדובר על קישורים חיצוניים, וגורמי הקישורים.

מדריך זה יתמקד רק במספר מרכיבים אשר ניתנים לשינוי, בקבוצת המרכיבים הראשונה (On page SEO).

תוצאות בגוגל

כלל מרכיבי האופטימיזציה משפיעות על תוצאות החיפוש האורגני בלבד, וללא קשר לחיפוש הממומן “Google Adwards“.

עמוד תוצאות החיפוש של גוגל, מדריך SEO אופטימיזציה למנוע חיפוש

מחקר מילים

שלב אחרון לפני תחילת יישום עבודת ה-SEO יש לבצע מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הינו חקר הביטויים הנפוצים בשימוש מנועי החיפוש או מנוע החיפוש של גוגל בפרט, דוגמה למחקר מילים לטובת SEO אופטימיזציה למנוע חיפושבהתאם לקהל היעד של אתר האינטרנט ותחומי פעילות האתר.
ניתן להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח של “Google Adwards“.
על גבי טבלת אקסל יש לציין את הביטוי במדויק, מספר חיפושים מדויקים מידי חודש, אופי התחרות על מילת המפתח (נמוכה, בינונית וגבוהה) ועמודה נוספת של עדיפות סובייקטיבית של מבצע ה-SEO.

בתום עבודת המחקר יש לרכז טבלה של כלל הביטויים הרלוונטיים לאתר האינטרנט או לקהל היעד, לאחר השמטת כל הביטויים ללא חיפושים (0 חיפושים בחודש).

נדגיש כי מחקר המילים הינו החלק המקדים הכי חשוב לביצוע האופטימיזציה ואין עבודת ה-SEO יכולה להתבצע בלעדיו.

לאחר ריכוז הטבלה, בעמודה הריקה של “עדיפות” יש לסמן כ-25% ממילות המפתח בעדיפות 1 (עדיפות גבוהה) בל נשכח את הביטויים של בית העסק עצמו וצירופיו. כ-40% ממילות המפתח בעדיפות 2 (עדיפות בינונית) ואת השאר בעדיפות 3 (עדיפות נמוכה).

מומלץ לסדר את הביטויים בסדר עולה מעדיפות 1 לעדיפות 3.

להמשך המדריך

מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים
מדריך אופטימיזציה חלק 3: יצירת תיאור עמוד
מדריך אופטימיזציה חלק 4: תמונות, תוכן וטיפים

מאת: אלון שניידרמן, מנכ"ל, בעלים Web3D

נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

עדכון אלגוריתם "התוכן המועיל" של גוגל הולך להשפיע רבות על קידום האתרים – במיוחד בשנת 2024 שבה כתיבת תוכן בעזרת AI תופסת תאוצה. לפני שנסביר על העדכון האחרון של גוגל …

השיווק הדיגיטלי הפך לאבן יסוד באסטרטגיות השיווק של חברות עסקיות וארגונים. עם זאת, מימוש הפוטנציאל הגלום בשיווק דיגיטלי מחייב ידע ומומחיות ייעודיים למרחב זה. חברות שיווק דיגיטלי נדרשות להיות יצירתיות …

טיקטוק הולכת ומתבססת כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הדומיננטיות והמשפיעות ביותר כיום. עם קצב צמיחה מטאורי המונה למעלה מ-1.2 מיליארד חשבונות פעילים, הפכה טיקטוק לאבן שואבת לקהלים צעירים ולפעילות שיווקית ערה. …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון