עמוד בית » שיווק דיגיטלי » מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי » מדריך אופטימיזציה SEO חלק 2 – איך יוצרים כותרת עמוד (טייטל ודסקריפשן)?

מדריך אופטימיזציה SEO חלק 2 – איך יוצרים כותרת עמוד (טייטל ודסקריפשן)?

מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים

טרם קריאת המשך המדריך מומלץ לקרוא את חלקו הראשון של המדריך “מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס” וכן את חלק המבוא “מנוע חיפוש – איך “מנוע” חיפוש חושב“.

לכל עמוד אינטרנט יש כותרת עמוד (תג כותרת title) ותיאור עמוד (יפורט בהמשך). תג כותרת העמוד משמש בפני הגולשים ומנועי החיפוש כאחד כתיאור של מהו נושא העמוד.
אם עמוד האינטרנט שלכם מופיע בדף תוצאות החיפוש, תוכן תג כותרת העמוד יופיע בדרך כלל בכחול בשורה הראשונה של התוצאות ומאוד חשוב לחיפוש האורגני של האתר. כותרת עמוד | SEO | אופטימיזציה | title tag

בנוסף ניתן לצפות בכותרת העמוד בראש הדפדפן לאחר הכניסה לעמוד האינטרנט עצמו.

כותרת עמוד | SEO | אופטימיזציה | title tag תוכן עמוד

 

הנחיות לכתיבת כותרת עמוד (Title Tag)

  1. חובה לכתוב כותרת עמוד אינטרנט לכל עמוד באתר.
  2. אורך התווים סה”כ יהיה עד 60 תווים, ניתן לכתוב גם עד 70 תווים אך לא מומלץ.
    אורך התווים נגזר מאורך הכותרת לתצוגה בתוצאות החיפוש של גוגל.
  3. אם אין ברשותכם כלי מתאים לספירת מילות מפתח בעת ההזנה במערכת ניהול התוכן (CMS), יש להעתיק את הכותרת לעמוד ‘word’ ולהשתמש בפונקציית ‘ספירת מילים’ (‘Word Count'(, תחת רובריקה ‘Review’.
  4. אסור להשתמש בסימני פיסוק, או כל תו שהוא למעט התו ‘|’.
  5. במקום כתיבת המילה ‘and’ מומלץ להשתמש בסימן ‘&’.
    התו הנ”ל ממוקם מעל מקש ה’enter’, וניתן לביטוי באמצעות לחיצה על מקש ה’shift’ ומקש ה’\ או ה |’ ביחד.
  6. כל ביטוי יופרד באמצעות התו ‘|’, כפי שמוצג בדוגמה.
  7. לא מומלץ לחזור על אותם מילים בביטויים שונים באותה כותרת, גוגל זוכר את כל מילה ולא כל ביטוי (צמד מילים או יותר), לכן לדוג’ בצירוף הביטויים: ‘עיצוב אתרים’, ‘עיצוב אתר’, ‘עיצוב אתר אינטרנט’, ‘עיצוב אתרי אינטרנט’ – מומלץ לכתוב: ‘עיצוב אתרים | אתר | אתרי אינטרנט’ בלבד.
    באופן זה אנו מנצלים בצורה המיטבית ביותר את  השימוש במילות המפתח.
  8. מילים שיופיעו בתחילת הכותרת יקבלו יותר משמעות (בעיני גוגל) מאשר מילים המופיעות בסוף הביטוי.
  9. יש לבחור במילות מפתח שייצגו את תוכן עמוד האינטרנט בצורה המיטבית ביותר בעיני המשתמש.
  10. אסור להעתיק כותרות, כל כותרת חייבת להיות שונה אחת מהשנייה.
  11. מומלץ לרשום בתחילת העמוד את תוכן העמוד המדובר, לדוג': ‘עמוד הבית | עיצוב אתרים | אתר אינטרנט | אתרי’ או ‘ פרופיל חברה | עיצוב אתרים | אתר אינטרנט | אתרי’.
  12. יש להימנע משימוש בכותרות ברירת מחדל או כותרות מעורפלות כגון: “ללא כותרת 1″, “דף הבית” וכד’.
  13. הנחיות למערכת ניהול תוכן מסוג ‘WordPress‘:
    1. יש להתחבר לתוך מערכת ניהול התוכן עם היוזר משתמש והסיסמא הנכונים.wordpress | וורדפרס | SEO | הגדרת כותרות עמוד
    2. יש להיכנס לתוך התפריט ‘Pages’ ובפרט ‘All Pages‘.
    3. בעמוד זה יוצגו כלל עמודי האתר, יש להיכנס לתוך העמוד המדובר או לעמוד הראשון.
    4. מתחת לאזור עריכת תוכן העמוד, יש תפריט הנקרא ‘SEO Settings‘, באזור זה יש לכתוב את כותרת העמוד לפי ההנחיות הנ”ל בתוך שדה ‘Title Tag‘.
    5. מומלץ בשלב זה להוסיף גם את תיאור העמוד (יפורט בהמשך).
    6. ניתן לעקוב אחר ספירת אורך התווים מתחת לשדה הכנסת התוכן.
    7. לאחר הכנסת הכותרת יש ללחוץ על ‘Update‘.
    8. יש לחזור על הפעולה ולבצע על כל עמוד באתר.
    9. במידה ואתר האינטרנט מכיל עמודי פוסטים ‘Posts‘, יש להיכנס לתוך התפריט ‘Posts’ ובפרט ‘ All Posts‘, ולחזור על פעולות  ג’ עד ז’

     

להמשך המדריך:

מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס
מדריך אופטימיזציה חלק 3: יצירת תיאור עמוד
מדריך אופטימיזציה חלק 4: תמונות, תוכן וטיפים

מאת: אלון שניידרמן, מנכ"ל, בעלים Web3D

נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

קידום אורגני במנועי חיפוש הוא אחד הכלים החשובים ביותר לכל עסק השואף להגדיל את החשיפה שלו ברשת, למשוך תנועה איכותית לאתר ולהגדיל את מחזור המכירות. עם הזמן הוכח ש-SEO אינו …

איך לבחור חברת אחסון ב2024 עבור כל אתר אינטרנט, בחירת ספק האחסון הנכון היא צעד קריטי להצלחתו. חברת האחסון אחראית על תשתית השרתים שעליה ירוץ האתר, כמו גם על הכלים …

עדכון אלגוריתם "התוכן המועיל" של גוגל הולך להשפיע רבות על קידום האתרים – במיוחד בשנת 2024 שבה כתיבת תוכן בעזרת AI תופסת תאוצה. לפני שנסביר על העדכון האחרון של גוגל …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון