אנחנו מאמינים במתן מענה לכל חלום! יש לך רעיון – אנחנו נמצא את הדרך להגשים אותו




מדריך העלאת תכנים לאתר WordPress – חלק 3: קטגוריות ופוסטים

No items found

מדריך העלאת תכנים לאתר וורדפרס – חלק 3: פוסטים וקטגוריות – יצירת ועריכת פוסטים

ברוך הבא לחלק השלישי של המדריך להעלאת תכנים לאתר WordPress. מדריך זה נכתב במטרה להנחות את קהל לקוחותינו וציבור הגולשים, שהחליטו לנקוט בגישה אקטיבית בניהול האתר.

אנו מאמינים כי הקניית הכלים הנכונים ושמירה על שקיפות ותמיכה בעבודה עצמאית של בעלי האתר, יובילו לאתר דינאמי יותר, מקודם יותר במנועי החיפוש, עדכני ואקטואלי לבית העסק.

המדריך מתחלק ל-4 חלקים מרכזיים: יצירת ועריכת עמודים חדשים, עריכת והוספת עמודים לתפריט האתר + הוספת קבצים לאתר, פוסטים וקטגוריות – יצירת ועריכת פוסטים חדשים, ויצירת ועריכת עמודי מוצר (פריטים).

הזנת תוכן האתר הינו השלב הכי מהותי והכי מעשי במלאכת בניית האתר, אך בכדי לעשות את התהליך לשלם ויעיל, אנו ממליצים להתאים את התוכן הכתוב לאסטרטגיית האופטימיזציה (SEO) שנבחרה. להרחבה נוספת בנושא אנא עיינו בפרק המבוא למנועי החיפוש, ובמדריך המלא לביצוע עבודת SEO.

המדריך נכתב על בסיס מערכת WordPress באנגלית, אך נכון ליישום בכל שפה.

אתר WordPress מגיע כברירת מחדל עם שני סוגי דפי תוכן: עמודים ופוסטים (הודעות, מאמרים, כתבות, פרסומים), בחלק הראשון של המדריך הרחבנו והדגמנו את שיטות עריכת התוכן עבור "עמודים" באתר.
בחלק זה של המדריך נרחיב על הפוסטים.

 

מהו Post או פוסט ?

פוסטים (כתבות, מאמרים או פרסומים) הינם למעשה תתי עמודים בעלי מכנה משותף אחיד, ומוצגים באופן מסודר בעמוד (Page-Blog) באתר האינטרנט. לדוגמה: אוסף מאמרים מקצועיים באתר האינטרנט, יוצג בעמוד ייעודי הנקרא "מאמרים" או "מידע מקצועי". העמוד יציג אוסף "פוסטים" (כתבות או מאמרים) שכולם יוצגו בעמוד הנ"ל.

 

ייחודיות עמוד "פוסט" (Post) לעומת "עמוד" (Page)

לעמוד פוסט מספר מאפיינים ייחודים, שנועדו להקל במלאכת קריאת המאמר (פוסט).

  1. כל עמוד פוסט נשמר תחת תאריך פרסום המאמר, (בדומה לפרסום כתבה בעיתון), עם אופציה לשמירת שם הכותב או המפרסם.
    תאריך פרסום המאמר, עוזר להציג את המאמרים (פוסטים) בעמוד הבלוג לפי סדר כרונולוגי, כך שהפרסומים האחרונים יוצגו בראש העמוד והפרסומים האחרונים יוצגו אחרונים – בתחתית העמוד.
    ניתן לסדר את עמוד האתר – כך שיציג את המאמרים לפי חודשים ואף שנים – ועל ידי כך בעצם לשמש כארכיון דיגיטאלי באתר."עמוד" באתר – הינם למעשה עמוד תוכן סטטי – "חד פעמי" בעל מאפיינים נצחיים, שברוב המקרים לא יעברו עדכונים או שינויים תכופים. כגון: עמוד פרופיל חברה, עמוד צור קשר, או עמוד תקנון. ולכן תאריך הפרסום הינו חסר משמעות במקרה דנן.
  2. קטגוריות – ניתן לפרסם מספר פרסומים (פוסטים), תחת קטגוריות שונות, ותתי קטגוריות שונות. לדוגמה: מאמר בנושא "בניית אתר אינטרנט" ניתן לשייכו תחת קטגוריה "פתרונות אינטרנט" – עם עשרות מאמרים נוספים בנושא זה, ותחת קטגורית אב של "כתבות ומאמרים" באתר האינטרנט.
    כך ניתן לאגד מאמרים שונים תחת נושאים מגוונים לנוחיות הגולשים.סדר ה"עמודים" באתר איננו מוצג לפי סדר כרונולוגי כמו ה"פוסטים" אלא לפי סדר היררכי. או סדר אקראי הניתן לעריכה על ידי תפריט האתר.
  3. תגיות – בעמודי פוסט בלבד, ניתן להוסיף לכל מאמר או "פוסט", תגיות. תגיות הינם למעשה "מילות מפתח", המייחדות ומייצגות את התוכן הכתוב במאמר בצורה הכי אפקטיבית.
    כל שאם גולש באתר האינטרנט, יחפש את אחת ה"תגיות" (מילות המפתח) שתייגתם את המאמר, המאמר יעלה בתוצאות החיפוש, יחד עם עוד מאמרים, "פוסטים", בעלי תגית זהה.
  4. עדכוני RSS – בהמשך לסעיף 1, כל מאמר או "פוסט" מתויג על ידי תאריך ושעה. הנ"ל מאפשר לבצע הזנות RSS ולקוראים הרשומים שלכם לקבל עדכון על הפוסט האחרון שפרסמתם.
    וכפועל יוצא, "עמוד באתר" שאינו מכיל תאריך ושעה, אינו יכול "להיקשר" בתור עמוד להזנות RSS.
  5. עידוד שיחה – "הערות" – Comments – לפוסטים תכונה מובנית המאפשרת למשתמשים – גולשי האתר, "להגיב" על הודעות מסוימות (מאמרים), הנ"ל תורם באופן משמעותי לדיון ושיח בנושא המאמר.
    האופציה הינה לבחירה וניתן לביטול בכל זמן נתון, באופן כללי לכל המאמרים באתר או באופן סלקטיבי כלפי מאמר מסוים.לעומת זאת, "עמוד" באתר – אינו יכיל אופציה ל"תגובה". כבעלי אתר איננו מעוניינים ליצור שיח מיותר בעמודים "כללים" באתר, כי לרוב התוכן איננו בר דיון. לדוגמה: עמוד צור קשר – אנו מעוניינים שאנשים ישאירו פרטים או יצרו אתנו קשר, ולא יצרו דיון.
  6. שיתוף ברשתות חברתיות – פוסט בנוי באופן טבעי, בתור פלטפורמה הניתנת לשיתוף ברשתות החברתיות: G+, פייסבוק, טוויטר ועוד.לעומת "עמוד" באתר שאינו חברתי, ולכן אינו מכיל אופציות לשיתוף חברתי באופן טבעי, היעדר אופציות לציוץ עמוד "תקנון" בטוויטר לא יפגע בשיתופיות האתר.

קטגוריות

כפי שצוין אחד היתרונות של עמוד פוסט, הינו שניתן לאגד מספר פרסומים תחת קטגוריה משותפת.
הקטגוריות עוזרות לאגד את הפוסטים למקשה אחת, בעזרת הקטגוריה אתר האינטרנט יודע להתייחס למקשה זו, ולהציגם באופן זהה.
לדוגמה: סוג פרסום אחד הינו מאמר, מאמרים יכולים להיכתב על מספר נושאים. שיוך המאמרים לנושא הנבחר (קטגוריה) יקנה את האפשרות לבעל האתר להציג נושא מסוים בעמוד נפרד (שכל המאמרים (פוסטים) בנושא מסוים (קטגוריה) יוצגו רק בעמוד הנ"ל, או להציג את כל המאמרים (פוסטים) ששייכים למספר נושאים (קטגוריות) מסוים תחת עמוד אחד.
להמחשה – מאמר בנושא "בניית אתר אינטרנט" ניתן לשייכו תחת קטגוריה "פתרונות אינטרנט" – עם עשרות מאמרים נוספים בנושא זה, ולהציגו בעמוד ייחודי באתר האינטרנט המציג את כלל המאמרים ששייכים לקטגוריה "פתרונות אינטרנט".
בנוסף, ניתן לפתוח עמוד באתר אינטרנט נוסף, המציג את כלל הפוסטים (מאמרים) ששייכים לקטגוריות "פתרונות אינטרנט", "שיווק באינטרנט", "מיתוג עסקים" – וכך כלל המאמרים (פוסטים) ששייכים לאחד מן הקטגוריות הנ"ל יוצג בעמוד.
דוגמה נוספת, סוג פרסום אחר הינו – טיפים, בעל האתר יכול להחליט שכל פרסום (פוסט) בעל תוכן מקצועי של "טיפ" לגולשי האתר, ישויך לקטגוריה "טיפים", ובכך למעשה באתר אינטרנט יוצג עמוד ייחודי תחת השם "טיפים" וכל פרסום פוסט ושיוכו לקטגוריה "טיפים" יפרסם את הפוסט שנכתב רק בעמוד "טיפים".
אין הגבלה למספר הקטגוריות שניתן לפתוח. ניתן לשייך תתי קטגוריות לקטגוריות אב, וליצור היררכיה בסדר הקטגוריות.

לתחילת עבודה בממשק הניהול של האתר – תחילה יש להיכנס לתוך מערכת הניהול של האתר – להרחבה ראה מדריך חלק 1 – מבוא.

 

ניהול קטגוריות

  1. לאחר הכניסה למערכת ניהול (CMS) עליכם לחפש בתפריט המאפיינים מצד שמאל את הלשונית "Posts", בעמידה על הלשונית, ייפתחו תתי העמודים (נושאים) בלשונית – – יש ללחוץ על הכפתור "Categories".

    מדריך וורדפרס, פתיחת קטגוריה, מערכת ניהול תוכן
    פתיחת עמוד ניהול קטגוריות
  2. לפניכם יוצג "מסך ניהול קטגוריות" מסך המרכז את כל הקטגוריות של "פוסטים" בלבד, באתר האינטרנט.

    מדריך וורדפרס, עמוד קטגוריות, מערכת ניהול תוכן
    מסך ניהול קטגוריות
  3. מסך ניהול קטגוריות מחולק ל-2 אזורים מרכזיים:
    1. צדו הימני של המסך, מציג את רשימת קטגוריות הפוסטים הרשומות באתר האינטרנט.
      על ידי (משמאל לימין): שם, תיאור, שם אינטרנט (slug) (שם המוצג בד"כ באזור כתובת האתר URL ומיוצג על ידי אותיות, מספרים ומקפים), וכמות הפרסומים (פוסטים) המשויכים לקטגוריה זו – לחיצה על המספר הנ"ל תציג בעמוד נפרד את כלל הפוסטים המשויכים לקטגוריה הנ"ל – וזהה למעשה לפעולה בסעיף 2.2 תחת נושא "עריכת עמוד פוסט".
      באפשרותכם לערוך את שמות הקטגוריות, התיאור שלהם, השם האינטרנטי שלהם, או שיוכם ההיררכי, על ידי עמידה על הקטגוריה הנבחרת ולחיצה על "Edit".
    2. צדו השמאלי של המסך, הינו מסך ליצירת קטגוריות חדשות באתר האינטרנט. על מנת ליצור קטגוריה חדשה, יש להכניס: שם, שם אינטרנט (Slug), שיוך היררכי – במידה והקטגוריה החדשה שייכת לקטגורית אב מסוימת, יש לבחור את הקטגוריה הנ"ל מרשימת הקטגוריות שתוצג, ותיאור. לחיצה על הכפתור "Add new category" תיצור קטגוריה חדשה באתר.

עריכת עמוד "פוסט"

ניהול "מסך פוסטים"

  1. תחילה יש להיכנס לתוך מערכת הניהול של האתר – להרחבה ראה מדריך חלק 1 – מבוא.
  2. לאחר הכניסה למערכת ניהול (CMS) עליכם לחפש בתפריט המאפיינים מצד שמאל את הקטגוריה "Posts", בלחיצה על הקטגוריה תיפתח תת קטגוריה – יש ללחוץ על הכפתור "All Posts".

    מדריך וורדפרס, הצגת כלל הפוסטים, מערכת ניהול תוכן
    פתיחת מסך ניהול פוסטים
  3. לפניכם יוצג "מסך פוסטים" מסך המרכז את כל הפרסומים באתר האינטרנט שמוגדרים תחת עמוד פוסט.
    מדריך וורדפרס, מסך ניהול פוסטים כללי, מערכת ניהול תוכן
    עמוד מסך ניהול פוסטים כללי

    לפניכם מספר אפשרויות לסינון כלל הפרסומים המוצגים בעמוד, לפי קריטריונים שונים:

    1. לפי תאריך פרסום ה"פוסט" – הצגת כלל הפרסומים שפורסמו בחודש מסוים, בשנה ספציפית. לדוגמה: הצגת כלל הפרסומים שפורסמו בחודש פברואר 2013.
      על מנת לסנן את הפרסומים יש ללחוץ בחלק העליון של המסך (מעל רשימת הפרסומים) על החץ שמימין לתיבה "All dates" להצגת כלל חודשי הפרסום של הפוסטים באתר. יש לבחור את החודש הרצוי, וללחוץ על הכפתור הכי ימני באותה שורה "Filter", להפעלת הסינון.
      לאחר מכן, אזור הפרסומים בחלק המרכזי בעמוד יציג את רשימת הפוסטים (פרסומים) שפורסמו בחודש הנבחר.
    2. לפי קטגוריית פרסום – הצגת כלל הפרסומים ששויכו תחת קטגוריה מסוימת (לפירוט נושא קטגוריות ראה נושא "ניהול קטגוריות"). לדוגמה: הצגת כלל הפרסומים ששייכים לקטגוריה "מאמרים".
      על מנת לסנן את הפרסומים יש ללחוץ בחלק העליון של המסך (מעל רשימת הפרסומים) על החץ שמימין לתיבה "All categories" להצגת כלל קטגוריות הפוסטים באתר. יש לבחור את הקטגוריה הרצויה, וללחוץ על הכפתור הכי ימני באותה שורה "Filter", להפעלת הסינון.
      לאחר מכן, אזור הפרסומים בחלק המרכזי בעמוד יציג את רשימת הפוסטים (פרסומים) ששייכים לקטגוריה שנבחרה.ניתן לסנן את הפוסטים או לפי סינון תאריך פרסום, או לפי סינון קטגורית פרסום או גם וגם.
    3. סידור כלל הפוסטים לפי שם – סידור כלל הפרסומים המוצגים בעמוד לפי סדר השם (א-ב, A-B-C) בסדר עולה או יורד.
      על מנת לסדר את הפרסומים, יש ללחוץ בחלק העליון של המסך (מעל רשימת הפרסומים ומתחת לסרגל הסינון) על החץ שמימין לכותרת "Title" מעל אזור כותרות הפוסטים.
      לחיצה על החץ תסדר את הפוסטים לפי סדר עולה או יורד (לחיצה שנייה).
    4. סידור כלל הפוסטים לפי כמות התגובות – סידור כלל הפרסומים המוצגים בעמוד לפי סדר התגובות לפרסומים, בסדר עולה או יורד.
      על מנת לסדר את הפרסומים, יש ללחוץ בחלק העליון של המסך (מעל רשימת הפרסומים ומתחת לסרגל הסינון) על החץ שמימין לאייקון השחור של ה"בלון מידע" מעל אזור הבועות עם המספר ברשימת הפוסטים.
      לחיצה על החץ תסדר את הפוסטים לפי סדר עולה או יורד (לחיצה שנייה).
    5. סידור כלל הפוסטים לפי תאריך הפרסום – סידור כלל הפרסומים המוצגים בעמוד לפי סדר תאריך פרסום הפוסטים, בסדר עולה או יורד.
      על מנת לסדר את הפרסומים, יש ללחוץ בחלק העליון של המסך (מעל רשימת הפרסומים ומתחת לסרגל הסינון) על החץ שמימין לכותרת "Date" מעל אזור תאריך פרסום הפוסטים.
      לחיצה על החץ תסדר את הפוסטים לפי סדר עולה או יורד (לחיצה שנייה).

      מדריך וורדפרס, מסך ניהול פוסטים עם סימונים, מערכת ניהול תוכן
      אופציות לסינון וסידור במסך ניהול פוסטים

עריכת עמוד "פוסט"

  1. בכניסה למערכת ניהול (CMS) עליכם לחפש בתפריט המאפיינים מצד שמאל את הקטגוריה "Posts", בלחיצה על הקטגוריה תיפתח תת קטגוריה – יש ללחוץ על הכפתור "All Posts".
  2. לפניכם יוצג "מסך פוסטים" (לפירוט ניהול מסך הפוסטים – ראה נושא "ניהול מסך פוסטים לעיל").
  3. יש לבחור מתוך הרשימה את הפרסום (פוסט) המיועד לעריכה. על ידי לחיצה על כותרת הפרסום (פוסט), או על ידי עמידה עם העכבר על הכותר, ולחיצה על הכפתור “Edit” שייפתח בתפריט מתחת לכותרת.
  4. לפתיחת פוסט חדש – בכניסה למערכת ניהול (CMS) עליכם לחפש בתפריט המאפיינים מצד שמאל את הקטגוריה "Posts", בלחיצה על הקטגוריה תיפתח תת קטגוריה – יש ללחוץ על הכפתור "Add new".

    מדריך וורדפרס, פתיחת פוסט חדש, מערכת ניהול תוכן WordPress
    פתיחת פוסט חדש
  5. לפניכם יוצג מסך "ניהול פוסט", המסך מחולק למספר חלקים מרכזיים כברירת מחדל.
    מסך הניהול של כלל אזורי העריכה במסך נמצא בחלק העליון של המסך בצד ימין "Screen Options" על מנת לפתור את תפריט הצגת אזורי העריכה יש ללחוץ על הכפתור הנ"ל.

    מדריך וורדפרס, פתיחת סרגל כלים חדש, מערכת ניהול תוכן WordPress
    פתיחת אזור ניהול סרגלי כלים

    במסך ניהול האזורים, ניתן להוריד אזורים ללא שימוש או להוסיף אזורים חסרים למסך העריכה, אנו ממליצים להוסיף את האזור "Discussion" לשליטה על תגובות הגולשים לפרסומים (פוסטים) שהנכם מעלים לאתר האינטרנט.
    הוספת האזור נעשית על ידי פתיחת המסך לעיל, וסימון התיבה של האזור אותו הנכם מעוניינים להציג. האזור יתווסף באופן אוטומטי לאחר הסימון.

    מדריך וורדפרס, סימון אזור דיונים, מערכת ניהול תוכן WordPress
    סימון – בחירת אזור דיונים במסך ניהול סרגלי כלים
  6. אזורי העריכה במסך:

    1. האזורים נחלקים ל-3 אזורים עיקריים:
      מדריך וורדפרס, מבנה עמוד פוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
      עמוד פוסט- מבנה כללי
      1. אזור ראשי:
        האזור הראשי הינו האזור העליון והשמאלי במסך.
        מדריך וורדפרס, אזור אישי - עמוד פוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
        עמוד פוסט – מבנה אזור ראשי
        1. ראשית בכדי לבצע עריכה בעמוד ברמה מיטבית, יש לשים לב כי מצב אזור התוכן המרכזי הינו על תצוגה וויזואלית ולא על קוד טקסט (אזור 1, באיור) – לוודא כי הנכם נמצאים על "Visual".
        2. כותרת – כותרת הפרסום (פוסט) אזור 2, באיור.
        3. תוכן הפרסום – אזור הטקסט המרכזי, באזור זה נבצע את עריכת התוכן המרכזית, או נכניס את המלל הראשי – תוכן הפרסום (פוסט) – אזור 3, באיור.
        4. הוספת תמונה – כפתור להוספת תמונה לגוף הפרסום (פוסט), הכפתור מוצג באיור, אזור 4.לפירוט על תהליך הוספת התמונה נא לקרוא את חלקו הראשון של המדריך.
        5. Permalinkכתובת העמוד (כתובת אינטרנט) – אזור זה נועד לעריכת כתובת העמוד כפי במוצגת באתרי האינטרנט (כתובת URL) מומלץ להשתמש בכתובת קצרה המפרטת את תוכן העמוד.
        6. סרגל כלים לעריכת תוכן – האזור הנ"ל זהה למעשה לאזור סרגלי הכלים ברוב תוכנות עריכת הנתונים (Word) ומורכב מאייקונים אוניברסליים:
          1. ראשית במידה ואינכם רואים את כלל האייקונים המוצגים בדוגמה, יש ללחוץ על הכפתור המוצג כ-א' באיור. הכפתור יציג את כלל הכפתורים בסרגל הכלים. אייקון pאייקון פתיחת תפריט , מדריך וורדפרס, WordPress
          2. כפתור הכנסת תוכן – זהו למעשה הכפתור הכי חשוב בהכנסת התוכן לאתר. אייקון pאייקון הכנסת טקסט, מדריך וורדפרס, WordPress
            במידה והנכם "מדביקים" טקסט לאתר מתוכנות חיצוניות כגון (Word, Excel, אתר אינטרנט) או כל מקור חיצוני שהוא. יש ראשית "לנקות" את הטקסט מסימנים ותווים נסתרים שאינכם למעשה רואים כתוכן וויזואלי אך הוא בעל פוטנציאל ממשי להסב נזק לנראות המלל באתר אינטרנט.
            לכן, טרם הדבקת הטקסט, יש ללחוץ על הכפתור המוצג כ-ב' באיור. לאחר מכן, תקפוץ הודעת אישור – יש ללחוץ על אישור. ורק לאחר מכן הנכם רשאים "להדביק" את המלל הרצוי.
            בגרסאות ישנות יותר של WordPress, קיימים 2 כפתורים במקום הכפתור הנ"ל, כפתור עם הציור W וכפתור עם הסימון T.
            בכדי "להדביק" מלל לאתר בגרסאות אלו, יש להבחין בין העתקה מתוכנת Word של Office – העתקה מהתוכנה הנ"ל תעשה על ידי לחיצה על הכפתור עם הסימון W – לאחר מכן ייפתח חלון ובו הנכם נדרשים "להדביק" את המלל הרצוי ולאחר מכן ללחוץ על אישור.
            במידה ומדובר על כל תוכנה אחרת למעט תוכנת ה-Word הנכם נדרשים להשתמש בכפתור השני עם הסימון T עליו.
          3. כפתורים בסיסים – כפתורים אשר מבצעים פעולות בסיסיות כפי שהנכם מכירים מכל תוכנה לעריכת תוכן כדוגמת Word.
            אייקון pאייקונים בסיסים להכנסת תוכן, מדריך וורדפרס, WordPress
          4. קישור חיצוני – כפתור ליצירת קישור לכתובת חיצונית באתר או באתר אחר. מומלץ בעת יצירת הקישור לבחור באופציה שהקישור ייפתח בחלון נפרד. אייקון היפר לינק, מדריך וורדפרס, WordPress
          5. סגנון פסקה – מומלץ לחלק את אזורי הטקסט במלל העמוד ובאתר בכלל, לאזורים בעלי סגנון עיצוב זהה, סגנון העיצוב גולל צבע הטקסט, פונט, הדגשה וכד' (הגדרת המאפיינים נעשית על ידי מתכנת האתר). אייקון pאייקון עריכת סוג תוכן, מדריך וורדפרס, WordPress
            על יתרונות ושימוש בסגנון פסקה מומלץ לקרוא את חלקו הרביעי במדריך האופטימיזציה (שימוש בתגי כותרת).
          6. צבע טקסט – כפתור בו הנכם קובעים את צבע הטקסט. אייקון pאייקון צבע טקסט, מדריך וורדפרס, WordPress
      2. צד ימין:
        1. אזור ניהול זמני הפרסום – Publish– אזור בו הנכם יכולים לקבוע את מועד פרסום הפוסט, או לערוך את זמן הפרסום בעבר, לקבוע את סוג הפרסום (טיוטה או פרסום בהמתנה – לפי מועד הפרסום הצפוי, פרסום פומבי או פרטי).באזור זה – נמצאים 2 כפתורי השליטה המרכזיים בעמוד.
          כפתור הפרסום – “Publish” או “Update” – שהינם למעשה ה"גוש פנקה" האחרונה ומהווים אישור סופי לאישור העריכה או פרסום לעמוד.
          וכפתור התצוגה מקדימה – "Preview Changes", כפתור אשר מציג בתצוגה מקדימה את השינויים שנעשו בעמוד כפי שהם מוצגים באתר האינטרנט (ללא אישור העריכה סופית).

          מדריך וורדפרס, אזור פרסום - עמוד פוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
          עמוד פוסט – אזורפרסום – ניהול זמני פרסום
        2. קטגוריות –  Categories  באזור זה הנכם נדרשים לבחור את הקטגוריה אליה משתייך הפוסט (פרסום) – להרחבה בנושא קטגוריות יש לעיין בתחילת המדריך הנ"ל.
          מדריך וורדפרס, אזור קטגוריות - עמוד פוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
          עמוד פוסט – אזור בחירת קטגוריה

          באפשרותכם להוסיף קטגוריות חדשות, במקום ללכת לעמוד Categories הראשי.

        3. אזור ניהול תגיות – Tags – באזור זה הנכם יכולים לתייג את הפרסום (פוסט) במילות מפתח המייצגות את תוכן ונושא הפרסום (פוסט).
          לפירוט נוסף בנושא אופטימיזציה לאתר האינטרנט מומלץ לקרוא את סדרת המדריכים להתאמה נכונה של דפי אתר האינטרנט.

          מדריך וורדפרס, אזור ניהול תגיות - עמוד פוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
          עמוד פוסט – אזור ניהול תגיות
        4. תמונה מייצגת – Featured Image– באזור זה הנכם נדרשים לבחור את התמונה המייצגת של הפרסום. לרוב המאמרים או הפרסומים (פוסטים) יש תמונה מייצגת אשר מוצגת בעמוד הראשי (ממנו הגולש מגיע לעמוד הפרסום עצמו), לדוגמה עמוד מאמרים – המיוצג על ידי תמונה, כותרת ותקציב של כל מאמר, ולחיצה על מאמר נבחר מובילה לעמוד עצמו.
          לבחירת התמונה חדשה יש להקיש על “Set Featured Image”, או לעריכת התמונה יש להקיש על התמונה עצמה.
          במסך הבא ייפתח חלון, לבחירת התמונה עצמה.

          מדריך וורדפרס, אזור ניהול תמונה - עמוד פוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
          עמוד פוסט – אזור ניהול תמונה מייצגת

          לפניכם 2 אופציות:

          • לבחור תמונה חדשה בטעינה מהמחשב – יש ללחוץ על הכפתור באמצע המסך "Select Files".
          • או לבחור תמונה מתוך מאגר התמונות שעלו לאתר האינטרנט, יש ללחוץ על "Media Library" בחלקו העליון של המסך.
          • בתום בחירת התמונה יש ללחוץ על הכפתור "Set Featured Image" בפינה הימנית של המסך (מוצג כ-3 באיור).

            מדריך וורדפרס, עמוד בחירת תמונה מייצגת לפוסט, מערכת ניהול תוכן WordPress
            עמוד פוסט – עמוד בחירת תמונה מייצגת
      3. חלק תחתון:
        אזורים אשר ממוקמים מתחת לאזור הראשי – אזור א' (ראה לעיל).
        1. תקציר Excerpt לעיתים פרסום (פוסט) מיוצג על ידי תקציר אשר מוצגים בעמוד הראשי (ממנו הגולש מגיע לעמוד הפרסום עצמו) – בדומה לתמונה מייצגת.
          באזור זה הנכם יכולים לערוך או להוסיף טקסט מייצג של תקציר הפרסום.
          בהיעדר מלל באזור זה – המערכת לוקחת את תחילתה של הפסקה הראשונה בפרסום (פוסט) בתור תקציר.

          מדריך וורדפרס, עמוד פוסט - אזור בחירת תקציר, מערכת ניהול תוכן WordPress
          עמוד פוסט – אזור תקציר
        2. תגובות – Comments במידה והנכם מעוניינים כי גולשים ישאירו לכם תגובות לפרסום (פוסט) יש להשאיר אזורים אלו מסומנים (במידה והם מסומנים כברירת מחדל), אחרת הנו ממליצים להסיר את הסימונים מאזור זה.

          מדריך וורדפרס, עמוד פוסט - אזור בחירת תגובות, מערכת ניהול תוכן WordPress
          עמוד פוסט – אזור בחירת תגובות

קישורים מומלצים:
העלאת תכנים לאתרWordPress חלק 1: מבוא + יצירת עמוד חדש
העלאת תכנים לאתר WordPress – חלק 2: עריכה והוספת עמודים לתפריט האתר + העלאת קבצים
מנוע חיפוש – איך "מנוע" חיפוש חושב
מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס
מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים
מדריך אופטימיזציה חלק 3: יצירת תיאור עמוד
מדריך אופטימיזציה חלק 4: תמונות, תוכן וטיפים

מאת: אלון שניידרמן, מנכ"ל משותף Web3D


ממשקים ידידותיים

מומחיות בבניית אתרים דינמיים

קצב ההתפתחות של רשת האינטרנט והדינאמיות המאפיינת את השוק כיום דורשת ממשקים מורכבים הרבה יותר מאשר פעם לכל אתר: אתר תדמיתי, חנות ווירטואלית, אתר תוכן, אתר קטלוג, פורטל מורכב, רשת חברתית וכולי.

בית אחד של Web3d

בית אחד

בניית קונספט שיווקי, אסטרטגיה, ניהול קמפיינים, עיצוב ותוכן. כל מה שאתר מושלם צריך.
מקצועיות וניסיון

מקצועיות

מומחי אפיון, עיצוב, שיווק ואסטרטגיה מהשורה הראשונה, מביאים אליך שנים של ידע וניסיון.
ניסיון משנת 1997

ניסיון

יותר מ-1,000 פרויקטים בתחום האינטרנט מאז שנת 1997: אפיון, עיצוב ובניית אתרים.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן