עמוד בית » פיתוח תוכנה » מאמרים בנושא פיתוח תוכנה » הקמת אתרים 2023 – קוד פתוח מול קוד סגור

הקמת אתרים 2023 – קוד פתוח מול קוד סגור

אתר אינטרנט הוא דבר חיוני עבור כמעט כל עסק, בין אם האתר מיועד למטרות שיווק באתר ובין אם העסק מספק שירותים אונליין. רבים מאיתנו יכולים להקים אתר אינטרנט, אבל לא כל אתר אינטרנט הוא אתר איכותי – ואתרים איכותיים יודעים להקים מי שמתמחים בדבר. הקמת אתרים מצריכה ידע טכנולוגי ועיצובי בסדר גודל הולך וגדל ככל שהאתר מורכב יותר. במאמר זה ניתן לכם על קצה המזלג את המידע החשוב בטרם תתחילו תהליך בניית אתר.

הקמת אתרים 2021 - קוד פתוח מול קוד סגור

הקמת אתר האינטרנט

אחד החלקים החשובים בבניית האתר הוא העיצוב. עיצוב אתרים חשוב הן במובן האסתטי הבסיסי, אך יש לו חשיבות רבה מבחינת חוויית המשתמש וקידום האתר. ישנן שתי דרכים מרכזיות לעיצוב אתרים:

  • עיצוב עם תבנית: עיצוב המבוסס על תבנית שהוכנה מראש. התבנית אמנם מאפשרת לשנות אלמנטים מסוימים אך באופן בסיסי היא זהה ובמקרים רבים ניתן להבחין באתרים שנבנו על בסיס אותה התבנית.
  • עיצוב ללא תבנית: הקמת אתרים ללא תבנית שהוכנה מראש, באמצעות עיצוב שנעשה על ידי גרפיקאי המתמחה בעיצוב אתרים. עיצוב ללא תבנית מאפשר הקמת אתרים מעוצבים באופן ייחודי יותר, ובמקרים רבים אתר המעוצב ללא תבנית הוא קל יותר לקידום במנועי חיפוש.

קוד פתוח מול קוד סגור

מאפיין נוסף של שצריך לקחת בחשבון בהקמת אתרי אינטרנט הוא מערכת ניהול התוכן, כאשר ההבחנה היא בין מערכת קוד פתוח לבין מערכת קוד סגור.

  • מערכת קוד פתוח: מערכת ניהול תוכן שנבנתה על ידי קהילת מתכנתים לשימוש הציבור הרחב עם קוד פתוח לשינויים. מערכות קוד פתוח מאפשרות גמישות רבה והתאמה אישית מדויקת יותר. מערכת הניהול המובילה כיום היא וורדפרס, המתאימה לרוב סוגי האתרים ולה יש מבחר גדול של תוספים ותבניות.
  • מערכת קוד סגור: מערכת שנבנתה עבור לקוח מסוים, או מוצעת למכירה ללא חשיפה של הקוד שלה. היתרון של מערכת קוד סגור הוא ההתאמה לכל סוגי האתרים, אך החיסרון הוא שיש לבנות אותה מאפס והיא מאפשרת פחות גמישות.
  • מערכת קוד פתוחה למחצה: מערכת המשלבת מאפיינים בין מערכת קוד פתוח ומערכת קוד סגור, כך שלמתכנתים יש גישה לחלקים מסוימים בקוד שלה.
נכתב ע"י

אלון שניידרמן

מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.
אלון מרצה בכיר בתחום הדיגיטל, יוצא יחידת 8200, יזם ומלווה סטארטאפים, מנכ"ל ובעלים של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

אתרי פורטלים מהווים נקודת כניסה ממוקדת לגולש המציעה לו מקורות מידע רבים ומגוונים בהתאם לנושא הפורטל. בניית פורטל דורשת, עוד בשלב תכנונו, תשובות לשאלות הבאות: האם קיימת דרישה בשוק לפורטל …

גולש שמגיע לאתר במטרה לרכוש מוצר או להשאיר בו פרטים אישיים חייב להרגיש שהוא נמצא באתר מאובטח. מבחינת חוויית משתמש אחת הדרכים להעניק לו את התחושה היא התקנת תעודת SSL …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון