עמוד בית » בניית אתרים » מאמרים בנושא בניית אתרים » כיצד תוכלו לשפר את חנות האונליין שלכם ב-15 צעדים פשוטים

כיצד תוכלו לשפר את חנות האונליין שלכם ב-15 צעדים פשוטים

בעלים של חנות אונליין או שוקלים להקים אחת? השאלה המרכזית שבוודאי מעסיקה אתכם היא איך למכור יותר? איך אפשר לשפר את אחוזי ההמרה?
התשובה לשאלה הזאת מורכבת. היום, כשהמתחרים שלכם נמצאים במרחק קליק אחד והחלופות לרכישת מוצר או שירות הן כמעט אינסופיות, בראש ובראשונה עליכם לוודא שבחנות האונליין שלכם יש חווית משתמש טובה. שלא נאמר מצויינת.

שמירה על חווית משתמש טובה מתחילה באפיון מדויק, ממשיכה בבניית האתר על פלטפורמה גמישה אך למעשה לא מסתיימת כשהאתר עולה לאוויר. זאת תהיה משימה מתמשכת שהפוקוס תמיד יהיה על איך לגרום למסע הלקוח של קהל היעד שלכם להיות קצר ומדויק. אבל אנחנו כאן בשביל לעשות לכם את החיים קלים אז קבלו 15 צעדים פשוטים כיצד תוכלו לשפר את חנות האונליין שלכם .
בניית חנות וירטואלית

1. ניווט בחנות

לחנות האונליין שלכם יכנסו גולשים ברמות מוכנות שונות לבצע רכישה. אם המשפך השיווקי שלכם עובד בצורה נכונה, יש סיכוי גבוה שיכנסו לאתר קהלים ברמת מוכנות גבוהה אבל מהרגע שזה יקרה, הסבלנות שלהם תהיה קצרה מאוד. אם הם ימצאו את מה שהם מחפשים תוך כמה שניות, סבירות גבוהה שהם ירכשו משהו. אם לא, סבירות גבוהה שהם יקנו את אותו מוצר באתר אחר.
רוצים לבדוק את עצמכם?
בקשו מחבר או בן משפחה שלא מכיר את האתר שלכם להיכנס ולחפש מוצר. מדדו כמה זמן לוקח לו לעשות זאת ובדקו איפה הייתם יכולים לחסוך לו בזמן החיפוש.
טיפ למתקדמים – התקינו על האתר תוסף מפות חום ובדקו את ההתנועה של גולשים באתר. כך תוכלו לזהות באופן מדויק היכן ואחרי כמה זמן הם מתיאשים ולשפר את הניוט באתר בהתאם.

2. מהירות האתר

על פי מחקרים שפורסמו לאחרונה, 40% מהגולשים ינטשו אתר שלוקח לו מעל 3 שניות להיטען.
אמזון, ענקית האיקומרס, אפילו פרסמה לאחרונה מחקר פנימי שגילה שאם לאתר שלה היה לוקח שניה אחת יותר להיטען היא הייתה מפסידה בכל שנה רווחים של 1.6 ביליון דולר.

הצרכן הדיגיטלי החדש נהנה היום ממבחר אינסופי של חלופות מה שהופך אותו להפכפך וחסר סבלנות. אין טעם לבנות על אמון או מוניטין, פשוט לטפל במהירות הטעינה של החנות שלכם.

רוצים עוד סיבה למה חשוב להשקיע בשיפור המהירות? אחד הפרמטרים של גוגל בדירוג אתרים הוא מהירות. אתם לא באמת רוצים לאבד תנועה אורגנית ולשפר את המיקום שלכם בתוצאות החיפוש בגלל שהאתר מסורבל ואיטי.

3. תיאור מוצר ותמונות איכותיות

זה לא סוד שהמפתח לגידול בהמרות טמון בקופי מדויק וקראייטיב איכותי. השניים הללו משפיעים מאוד על אחוזי ההמרה של קמפיינים בכל פלטפורמת שיווק שבה תקדמו את המוצרים שלכם. בדיוק מהסיבה הזאת אתם חייבים להשקיע בתיאורים ובתמונות של המוצרים גם בתוך בניית חנות וירטואלית שלכם.

זכרו שכאשר הצרכן שלכם קונה אצלכם באתר הוא עושה זאת דרך מחשב נייד או מהסמארטפון שלו, אין לו את היכולת לראות את המוצר או לגעת בו כמו בקנייה בחנות פיזית. על מנת לחזק את תחושת הביטחון שלו לבצע רכישה הוא צריך לראות את המוצר מכמה זוויות, בתמונה איכותית לצד הסבר מפורט על המוצר.

מבחינת תיאור המוצר, קופירייטר מקצועי יכול לקחת תיאור של מוצר ולגרום ללקוח שלך לחשוב שהוא לא יכול לחיות בלעדיו.
אל תתעצלו ותעתיקו רק את התיאור שקיבלתם מהיצרן.

חוששים מההשקעה הכספית שכרוכה בצילום תמונות מוצר טובות וקופי איכותי? אם היינו אומרים לכם שהשקעה באלו יכולה להגדיל לכם את ההכנסות ב-10% בחודש, עדיין הייתם מתפשרים?

4. ביקורות ותגובות של לקוחות מרוצים

מחקרים מראים ש-84% מהגולשים נוטים לסמוך על המלצות וביקורת של אנשים אחרים ברשת בדיוק כפי שהם היו סומכים על המלצה מבן אדם שהם מכירים.
ההוכחות החברתיות הללו חשובות מאוד ליצירת בטחון ומשפיעים על החלטות הקניה.

אז מה עושים?
פשוט תבקשו מהלקוחות שלכם להשאיר ביקורת או משוב על המוצרים שלכם.
תזמנו מיילים אוטומטיים מספר ימים לאחר שהלקוח מקבל ממכם את המשלוח.
תוכלו לשלוח הפנייה ייעודית לכתיבת ביקורות ב-Google My Business ולשלוף את התגובות הללו ולהציג אותם באופן אוטומטי בעמודי המוצר שלכם.

5. משלוח חינם או משלוח מוזל

דמי משלוח הם לעתים קרובות המכשול הגדול ביותר בהשלמת רכישה מקוונת, במיוחד כאשר הם מופיעים כעלות נוספת לקראת סוף מסע הלקוח. התשלום הנוסף הזה, נמוך שלא יהיה, יכול לגרום לאחוזי נטישה גדולים.

מה עושים?
הציעו משלוח חינם או מוזל להזמנות מעל סכום מסוים.

6. אפסיילים וקידומי מכירות

כדי לשכנע מישהו לבקר באתר שלך ולרכוש משהו דורש הרבה עבודה קשה ובד"כ עולה לכם לא מעט. הדרך להפוך את הדבר הזה למשתלם עבורכם היא להגדיל את סל הקנייה של הלקוח.

אחת הדרכים לעשות זאת היא להציע מוצר שמשלים את זה שהוא עומד לקנות.
נניח שהאתר שלהם הוא חנות אונליין של בגדים. נניח שהגולש שלכם נמצא כרגע בעמוד מוצר של שמלה, בתחתית העמוד, שלבו גם המלצה לתיק או אביזר משלים במחיר מיוחד. כך למעשה הגדלתם את סל הקניה של הגולש ונתתם לו ערך בכך שהצעתם לו מוצר משלים.
ישנם תוספים שעושים את ההתאמה של המוצרים המשלימים באופן אוטומטי ואפילו לפי ניתוח של התנהגות הגולש באתר.

7. הציגו תגי אבטחה באתר

הפחד של לקוח פוטנציאלי מהונאה או גנבת פרטי אשראי זהה בין לקוח שקונה אונליין לכזה שרוכש בחנות פיזית. ההבדל בניהם הוא שלקוח האונליין יכול לעזוב את הקופה ללא מבוכה ומבלי שאף אחד רואה אותו.

מה, בדיוק יגרום לגולש בחנות שלכם לחשוש להזין את פרטי האשראי שלו?
הדאגה העיקרית בוודאי תהיה אבטחת המידע.
הוא ישאל את עצמו האם הוא מסתכן בגנבת הפרטים והאם אתם בכלל עסק לגיטימי.

רוצים להרגיע את הגולשים?
הדרך הטובה ביותר להפיג את חששות האלה היא להציג את תגי האבטחה לאורך כל תהליך הקופה. כמובן שעליכם לרכוש את תקני האבטחה מראש אך העלות זניחה אל מול התועלת.

8. הוכחות חברתיות

הגולשים בחנות שלכם ירגישו בנוח כאשר הם יראו שאחרים לפניהם רכשו את המוצרים ואפילו המליצו עליהם ועל חווית הקניה והשירות שהם קיבלו ממכם. לזה קוראים הוכחה חברתית. הצגת הוכחות חברתיות באתר תשפר משמעותית את אחוז ההמרה.

לכן הקפידו להציג ביקורות של לקוחות, תגובות או המלצות שהשאירו לכם בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק ואינסטגרם. יש כמובן תוספים שמושכים את התגובות וההמלצות האלו באופן אוטומטי.
נסו לשלב גם עדויות וידאו של לקוחות ממליצים. טיפ נוסף- התקינו תוסף שמציג את כמות האנשים שקנו את המוצר בחודש האחרון.

 

9.סיום תהליך הרכישה או הקופה

השלב הזה חייה להיות פשוט ככל האפשר. אם תהליך התשלום שלכם כולל מספר שלבים, פשוט שקפו אותו ללקוח. זה יקטין את הסיכוי שהוא יעזב את האתר בתסכול לפני סיום הרכישה.

10. מעקב מתמיד אחרי דוחות גוגל אנליטיקס

אחד הכלים שאתם פשוט חייבים לעבוד איתם הוא Google Analytics. כלי חינאמי של גוגל שמוסיפים לאתר בצורה קלה ופשוטה שעוזר להבין כיצד הלקוחות שלכם מנווטים באתר ואילו מהדפים או המוצרים שלכם הם הפופולריים ביותר.

הכלי הזה גם יעזור לכם להבין היכן לקוחות פוטנציאליים מאבדים עניין ועוזבים את האתר ובאיזו מהירות הם מבצעים רכישה. הוא ייתן לכם בנוסף הבנה ברורה איך הלקוחות הגיעו לאתר שלכם, מאיזה פלטפורמה או אפילו מאיזה מילת חיפוש, מה שיעזור לכם לחשב את החזר ההשקעה על הפרסום והשיווק שאתם מפעילים.

11. הנעה לפעולה ברורה

לכל דף באתר צריכה להיות מטרה אחת ברורה.

בדף מוצר בודד, למשל, המטרה צריכה להיות לגרום לגולש להוסיף מוצר לעגלת הקניות שלו.
ההנעה לפעולה צריכה להיות ברורה ובולטת.
הצבע, הגודל, המיקום והצורה של הכפתור 'הוסף לעגלת הקניות' תורמים כולם לחווית הקניה של הגולשים.

12. שיפור אחוזי נטישת עגלת קניות

מחקרים שבדקו את תופעת נטישת עגלת הקניות ברכישות אונליין מראים שיש בממוצע סיכוי של 68.06% שגולש ינטוש ולא ישלים את הרכישה. תחשבו על המספר הזה. אם רק הייתם יכולים להחזיר חלק קטן מהנוטשים האלה, איך הרווחיות שלכם הייתה משתפרת?

ישנם דרכים רבות להשפיע על אחוז הנוטשים. לדוגמא, התקנת תוסף שמקפיץ פופ אפ באתר כשגולש נע לכיון סגירת חלון הגלישה.
תוכלו להציע משלוח חינם, הנחה או הטבה על הרכישה הקרובה או אפילו על הרכישה הבאה של הגולש.
תוכלו לחבר אוטומציה של מיילים שישלחו למשתמש בפרקי זמן משתנים הכל מדקות אחרי הנטישה עם המוצרים שהוא השאיר מאחור.
תוכלו לייצר קמפיין דינאמי בפייסבוק או גוגל שירדוף אחרי המשתמש ברחבי הרשת עם המוצרים הספציפיים שהוא השאיר בעגלת הקניות שלו.

13. שאלות – תשובות

לגולשים שיכנסו לאתר שלכם תמיד יהיו שאלות. הם ירצו לקבל פרטים על המוצרים, שירות הלקוחות שלכם, מדינויות הביטולים וההחזרות, שעות הפעילות שלכם ועוד.
אם תוכל להקל על כל החששות שיש להם ולענות להם על יותר שאלות כך יגדל הסיכוי שהם יבצעו רכישה שאתר שלכם.

מה עושים?
צורו דף ייעודי לשאלות נפוצות וספקו עליהם תשובות מדויקות. הוסיפו גם אפשרות למענה אנושי.
טיפ – הוסיפו גם רכיב של שאלות ותשובות בעמודי המוצר. זה יתרום גם לקידום האורגני של העמודים באתר.

14. צ'אט בוט או צ'אט חי

דפי שאלות נפוצות הם נהדרים אך צ'אט חי אפילו טוב יותר! הוא נותנן לכם את ההזדמנות לענות על שאלות ייחודיות יותר ולהמיר גולש פסיבי לרכישה.
צ'אט חי יכול לעזור גם בבניית המותג שלכם. אם אתם מספקים לגולשים מענה מהיר ויעיל הם יפתחו מחשבות חיוביות על העסק ועל שירות הלקוחות שלכם.

15. רכיב בלוג או אזור מאמרים

הנה כמה סיבות למה כדאי לכם להוסיף בלוג לחנות האונליין שלכם
1. משיכת חיפושים של מילות מפתח בזנב ארוך. מונחי החיפוש כגון 'איזה סוג של נעל ריצה כדאי לי לקנות?' אם קהל המטרה שלכם היה מחפש מידע כזה, היכן הוא היה מוצא אותו? כדאי שהוא ימצא אותו אצלכם. חשבו על שאלות שהקהל היעד שלכם היה מחפש לענות עליהן מתחילת מסע הרכישה שלו עד סופו.
2.התוכן הזה יעזור לכם לשפר את אחוז ההמרה בחנות. נניח למשל שקהל היעד שלכם מחפש לרכוש נעל ריצה של מותג מסוים שנמכר אצלכם באתר, אבל הוא לא יודע איזה דגם כדאי לו לבחור. במקום שהוא יצא מהאתר לחפש תשובה לשאלה שלו, מאמר שסוקר את הדגמים השונים ולאיזה שימוש כל דגם מתאים יכול לעזור לו להחליט ולבסוף לבצע את הרכישה בחנות שלכם.
3. הגדלת החשיפה ברשתות החברתית. סביר להניח שהקהל המטרה והגולשים באתר שלכם יגלה מעורבות גבוהה יותר עם תוכן שנתן לו ערך. הוא עשוי לשתף פוסט או מאמר מהבלוג באתר שלכם שלדעתו יספק לעוקבים שלו מידע וערך בדיוק כפי שהוא קיבל מכם.

הגעתם עד כאן ואתם מרגישים שאתם רוצים להתייעץ?
בואו נדבר על חנות האונליין שלכם. ניפגש לקפה או שיחה, ללא התחייבות. נכיר אתכם ואת העסק שלכם, נאפיין את החנות שתציג אתכם, את המוצרים שאתם מוכרים בצורה הנכונה והמדוייקת ביותר. אבל לא פחות חשוב, חנות שתבנה בצורה אופטימלית לקידום אורגני וממומן, שבנויה לפי כל הכללים שעוזרים למאות חנויות שבנינו לייצר ולהגדיל את המכירות מחודש לחודש.

 

נכתב ע"י

אלון שניידרמן

מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.
אלון מרצה בכיר בתחום הדיגיטל, יוצא יחידת 8200, יזם ומלווה סטארטאפים, מנכ"ל ובעלים של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

הנגשת אתרים הנגשת אתרים לאוכלוסיות בעלי מוגבלויות שונות היא בגדר חובה מוסרית וחברתית. המרחב האינטרנטי פותח עבורם אפשרות לרכישת ידע, חברויות, מציאת זוגיות, רכישת מוצרים, שירותים מקוונים ואפשרויות תעסוקה. אתרי …

לאחר 20 שנות ניסיון בבניית אתרים אספנו לכם את עיקרי הדברים העקרוניים לבניית כל אתר אינטרנט: 1. האתר שלך משקף את התדמית שלך כמה הזדמנויות לרושם ראשוני אתה מקבל? מה …

 רוב ציבור הגולשים בישראל (יותר מ-67%, נכון לשנת 2014) מרבה לגלוש במנועי החיפוש ממכשירי הסמארטפון (מכשירי פאלפון). החל מה-21.04.2015 גוגל הצהירה כי לגולשים אשר מבצעים חיפושים ממכשירי הסמארטפון, היא "תתעדף" …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון