עמוד בית » בניית אתרים » מאמרים בנושא בניית אתרים » בעלי חנות האיקומרס ? כך תמקסמו את הרווחים בחנות הווירטואלית ב- 2023

בעלי חנות האיקומרס ? כך תמקסמו את הרווחים בחנות הווירטואלית ב- 2023

אם הגעתם לכאן והשאלה הראשונה שעולה לכם היא למה להשקיע, בואו ניתן לנתונים לדבר קודם. מנתוני חברת שב"א עולה כי מכירות האונליין בישראל במהלך הבלאק פריידי בשנה שעברה, 2022, שברו את כל השיאים. סכום ההוצאות בכרטיסי אשראי בישראל ביום המבצעים הגיע ל- 1.291 מיליארד שקל, עליה של 19% לעומת 2021. בדקה העמוסה ביותר בבלאק פריידי 2022 נרשמו למעלה מ-14,200 עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 3.2 מיליון ₪.
לא רק בבלאק פריידי כדאי להשקיע. ע"פ שב"א, ב- Shopping IL שנמשך יומיים
(9-10 בנובמבר 2022) הציבור הישראלי "גיהץ" 2.686 מיליארד ש"ח. 58% מתוכם, 1.57 מיליארד ש"ח, הן מרכישות אונליין.

הקטגוריות הנפוצות ביותר הם ביגוד והלבשה, טכנולוגיה, גאדג’טים, תכנות ומשחקים, מוצרי חשמל, צעצועים וכו'. או בקיצור, טירוף של קניות.

בנוסף לבלאק פריידי, ישנם עוד מספר חגי קניות באותו חודש שווה לנעוץ ביומן:
1. Shopping IL – החל מ-8/11/23. עקב המצב הביטחוני השנה שופינג איי אל ייערך במתכונת מיוחדת ויתפרס על פני מספר שבועות. מוזמנים לקרוא כאן על שיווק נכון בזמן מלחמה
2.יום הרווקים הסיני – 11/11/23
3.בלאק פריידי – 24/11/23
4. סייבר מאנדי – 27/11/22

מכירות באינטרנט, הקמת אתר מכירות

 

מתי מתחילים?

מכירים את הביטוי- "אחרי החגים"? אז הנה, הגיעה התקופה הזאת בשנה. כל הדברים שדחיתם מתנקזים לתקופה הזאת ואם לא תערכו בזמן, אתם עלולים להישאר מאחור.
"אחרי החגים" פוגש אותנו בדיוק בתחילת חודש אוקטובר, מה שאומר שיש לכם מספיק זמן לתכנן ולבצע את כל הדרוש לקראת חגי הקניות.
מחקרים מראים שיותר מ-68% מצרכני האונליין מתכוונים מראש לימי המכירות של חודש נובמבר. הם בודקים מראש איפה יהיה להם משתלם יותר לרכוש את המוצרים שהם מחפשים ורובם כבר מוסיפים אותם לעגלות הקניות. הזמן הנכון לפרסם את המבצעים וההנחות שאתם מתכוונים לתת כבר בתחילת- אמצע חודש אוקטובר.

אנחנו בטח לא פראיירים

זה לא סוד שהצרכן הישראלי לא רוצה לצאת פראייר. בשנים האחרונות, כתוצאה מההתפחות המהירה באונליין, הרבה יותר קל לבדוק ולהשוות לפני שמקבלים החלטת קניה.
חשוב לזכור שבחגי הקניות כמעט אין גוף שלא מציע הנחות והטבות. חשוב לתכנן מראש את המבצעים שאתם הולכים להציע. זכרו שהקונים מצפים להנחות משמעותיות אז אם חשבתם לתת 10%-20% הנחה, חשבו מסלול מחדש.
תנו מחיר שאי אפשר לסרב לו. הזדמנות אמיתית לקנות במחיר אטרקטיבי. אל תפחדו להרוויח פחות כל המוצרים הנמכרים ביותר כי יש סיכוי שהגולשים שלכם יקנו יותר ממוצר אחד.
דאגו מראש להציע באנדלים, מבצעי "קנה קבל", "משלוח חינם", קופנים לקניה הבאה וכו' על מנת לוודא שהקניה הזאת לא תהיה האחרונה שלהם באתר שלכם.

אופס, לא עמדנו בעומס

הנה משפטים שלא תרצו לתת במהלך חגי הקניות של חודש נובמבר:
"אנחנו מצטרים אבל…"
"האתר קרס לאור העומס… "
אנא חזרו בעוד מספר דקות"
"אנו עושים את מירב המאמצים על מנת להתמודד עם העומס".

אז מה אפשר לעשות בשביל לא להגיע לשם? קבלו 2 טיפים:
1. בדקו מהירות – הריצו בדיקה על מהירות הטעינה של האתר שלכם. אם הבדיקה שעשיתם מראה תוצאה לא טובה, זה בדיוק הזמן לשפר ולתקן. תוכלו להחליף שרת, להשתמש בתוספים לכיווץ תמונות, לשמירת קאש ועוד.
הנה כלי מומלץ של גוגל לבדיקת מהירות > 
2. הכינו את השרת – וודאו כי יש מקום בשרת וכי הוא מוכן לעלייה בכמות הגולשים (בד"כ פי 10 יותר תנועה מימים רגילים). במקרים מסוימים (ובהתאם כמובן לגודל החנות והטראפיק הצפוי) שווה לבצע בדיקת עומסים על מנת לוודא שברגע האמת הגולשים שלכם לא יצטרכו לקנות מהמתחרים.

 צ'ק ליסט- כך תכינו את חנות האונליין שלכם לאירועי המכירות של חודש נובמבר

1. עדכון בנכסים הדיגיטליים שלכם.

צרו קראייטיב שישלב בין הצבעים המובילים של חגי הקניות לבין הצבעים שלכם באתר. הנה כמה הצעות מאיתנו:
כחול לבן- שופינג אי אל
אדום- יוםהרווקים הסיני
שחור- בלאק פריידי
צבעי נאון- סייבר מאנדיי

2. פופאפ

צרו פופאפ באתר שיזמין את הגולשים להירשם על מנת לקבל עדכון על תחילת המבצעים באתר. זו הזדמנות לתת קופון ראשון בנוסף להנחות שתיתנו על המוצרים באתר. זה יכול להיות קופון עם הנחה קטנה או אפילו משלוח ללא עלות.
על מנת להימנע ממצב שהגולשים באתר יסגרו את הפופאפ בלי להתייחס לתוכן שלו, תזמנו את ההופעה שלו אחרי זמן שהייה מסוים באתר, בהוספת מוצר לעגלת הקניות או בעמוד קטגוריה של מוצרים שהולכים להשתתף במבצע.

3. סטריפ עליון/ תחתון

צרו סטריפ עליון/ תחתון  בחנות שלכם. זה בדיוק הזמן להשתמש בצבעים המאפיינים כל חג קניות וחשוב שהצבע הזה יהיה בניגודיות לרקע של האתר שלכם. כאן כדאי להשתמש בטקסט מניע לפעולה (הרשמה במקרה שלנו) ואפילו שווה לצרף טיימר שסופר אחורה עד ליום הקניות הרלוונטי.
חשוב לזכור, על מנת להימנע ממצב שמיקום הסטריפ פוגם בחווית המשתמש בחנות, שווה לייצר סטריפ צף עם אפשרות סגירה.

4. יצירת עמוד ייעודי בחנות

צרו עמוד ייעודי בחנות והוסיפו אותו לתפריט של האתר.
לפני היום המיועד, אפשר לייצר עמוד עם קאונטר שיספור אחורה עד המועד שבו העמוד יפתח וצרפו טופס להרשמה לקבלת עדכונים על ההטבות שבדרך.
ביום המיועד, שימו את כל המוצרים שמשתתפים במבצעים עם תווית ייעודית (למשל- משתתף במבצע בלאק פריידי). אם תעשו זאת, תשדרגו את חווית הקניה עבור המבקרים באתר.
גם במונחי קידום אורגני, שווה שיהיו בחנות האונליין שלכם עמודים כאלה באופן קבוע על מנת שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותם. כך גם תוכלו לוודא שהעמוד צובר וותק וכשהגולשים יחפשו מבצעי בלאק פריידי למשל בשנה הבאה תשפרו את הסיכוי שהאתר שלכם יעלה בתוצאות חיפוש במיקומים גבוהים יותר.

5. באנר ראשי באתר

לפני-
צרו באנר ראשי שיפרסם את מועד חג הקניות הקרוב וההנחות והבמצעים שצפויים להיות בו באופן כללי.
למשל- עד 70% הנחה. צרפו הנעה לפעולה והפנו לעמוד הייעודי שיצרתם. שווה להוסיף גם טיימר שציג כמה זמן נותר עד לתחילת ה והוסיפו הנעה לפעולה להרשמה וקבלת תזכורת במייל או ב-sms.
במהלך-
החליפו את המסר בבאנר הראשי עם הנעה לפעולה ברורה (למשל-  "24 שעות של טירוף! עד 50% הנחה! זה קורה עכשיו! קנה עכשיו) והובילו את הגולשים לעמוד הייעודי שיצרתם.

6. ניוזלטר – הכינו דיוור ייעודי לרשימת התפוצה שלכם/ מועדון הלקוחות שלכם

הכינו מיילים שישלחו באותו יום של חג הקניות ותזמנו אותם מראש. לא בטוח שיהיה לכם זמן להתעסק עם זה במהלך ימי המכירות.
הנה דוגמא לסדרת מיילים:
–7:30 בבוקר
–13:00 בצהריים
–20:30 בערב
לכל דיוור צרו כותרת מתאימה וכללו בה את אחוז ההנחה שמחכה למי שיפתח את המייל.

7. במידה ואין לכם עדיין, צרו משפך מיילים לנטישת עגלת קניות

בלי קשר לחגי הקניות, שווה שיהיה לכם משפך מיילים לנטישת עגלת קניות שיחל מספר דקות אחרי נטישת העגלה ועד 96 שעות. במסר האחרון שווה לכלול גם קוד קופון עם הטבה לעידוד הרכישה.
צרו סדרת מיילים נוספת עם תוכן שמתאים לחגי הקניות ובזמנים קצרים יותר. שווה לכלול בהם קאוונטר שסופר אחורה לחיזוק ה-FOMO.

8. אל תבזבזו זמן בקמפיינים שלכם על קהלים קרים.

בתקופת חגי הקניות מחירי הפרסום מרקיעים שחקים ולכן אין טעם להשקיע מאמץ על קהלים קרים שלא מכירים אתכם.
הנה סוגי הקהלים ששווה להתמקד בהם:
1. קהל שביקר באתר
2. קהל מעורבות מפייסבוק ואינסטגרם
3. קהלים שצפו בסרטונים שפרסמתם (רצוי מעל 50% ומעלה)
4. קהלים דומים – קהלים שמערכות הפרסום מאפשרות לנו לבנות על בסיס הקהלים בסעיפים 1-3 )

מומלץ להשתמש בקמפיינים של רימרקטינג דינאמי. אם אתם לא בטוחים מה זה אומר, שווה שנדבר על זה.

9. סושיאל ופרסום אורגני

הוסיפו לגאנט הסושיאל שלכם פוסטים מעוררי אינטראקציה כל מנת לחבר את הגולשים והעוקבים שלכם לטירוף הקניות הצפוי.
מה אפשר לעשות? קבלו 2 רעיונות
פוסט שאלות- "מה המוצר שחובה שיהיה בהנחה בשופינג IL?"
פוסט סקר- "אתם בוחרים! לייק למוצר א, לב למוצר ב', המוצר שיזכה ימכר ב-50% הנחה"
פוסט תיוג- "תייגו את החבר/ה שישמח לדעת שיש  X% הנחה על מוצר א'"

10. כפתורי הנעה לפעולה

דאגו שהם מופיעים בגודל המתאים (תחשבו קודם על איך הם נראים במובייל) ושהנעה לפעולה ברורה. הכפתורים חייבים להיות בולטים ומומלץ שיהיו בצבע שונה מהצבעים הקיימים בחנות.

11. אל תחפרו בעמודי המוצר

זה נכון, צריך להסביר על המוצר ואופן השימוש בו. אבל נסו לקצר את ההסברים, לחלק לפסקאות ולכתוב רק מה שבאמת צריך.
זאת גם ההזדמנות לבדוק שהפונט שבחרתם קריא וברור. אם לא, פשוט תחליפו אותו.

12. הרשמה ידידותית

אנחנו שואפים תמיד להגדיל את ההרשמה לאתר ורוצים לצרף כמה שיותר אנשים לרשימות התפוצה שלנו. אבל, גולשים רבים מסתבכים בשלב ההרשמה ולכן זו ההזדמנות לתת להם חוויה מתקנת בחנות שלכם.
וודאו שהרשמה לאתר פשוטה וקלה אבל בעיקר שהיא לא לוקחת יותר מידי זמן. לא חייבים לשאול את כל השאלות במעמד ההצטרפות. אפשר לכלול רק את השאלות החשובות ביותר ולהשלים את ההרשמה בהמשך (בדיוור או בשיחה טלפונית).

13. התאמה למובייל

זאת כבר עובדה מוגמרת שמעל 70% מהטראפיק באתרים הוא ממכשירים ניידים. לכן, זה חשוב שבחנות האונליין שלכם תהיה חווית מובייל לא פחות ממושלמת. אפילו יותר חשוב מההנחות שאתם מתכוונים לתת.
וודאו שהאתר שלכם רספונסיבי ומותאם לגלישה במובייל, שהרכישה בו קלה,נוחה ולא מסורבלת.

14. לוגיסטקה

זה קריטי לתת שירות טוב אחרי הרכישה. אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם לא מסוגלים לתת מענה לביקוש. הכינו מראש מלאי בהתאם לצפי המכירות. חשבו גם על חומרי האריזה (אם אין לכם שקיות או אריזות ממותגות שווה לעשות כאלה).
עדכנו את המלאי באתר וודאו שכל המוצרים שלא נמצאים במלאי לא מופיעים. מלאי לא מעודכן יגרום לביטולי הזמנות ופגיעה בחווית הקניה של הלקוחות שלכם.
שווה לתגבר גם את כוח אדם בחודש הזה על מנת שלא יווצרו עיקובים ושתוכלו לתת שירות לקוחות ותמיכה טלפונית בעת ואחרי ביצוע ההזמנות בחנות.

מה? כבר נגמר?

ביום שאחרי חג הקניות, בד"כ נראה ירידה בתנועה ובכניסות לאתר. תכננו מראש קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) לכל התנועה הגדולה שהייתה לכם באתר בדגש על נוטשי עגלת הקניות. הכינו עלייה של מוצרים חדשים, קולקציות חדשות, דגמים חדשים ליום שאחרי. אפשר לשמור על יציבות בהכנסות והרווחים גם בלי מבצעים וחגי קניות.

הגעתם עד לכאן ואתם מרגישים שאתם זקוקים לעזרה בהכנת חנות האונליין שלכם לחגי הקניות של נובמבר הקרוב?
בואו נדבר על החנות שלכם. ניפגש לקפה או שיחה, ללא התחייבות > 

עם ניסיון של 25 שנה בשיווק דיגיטלי, אפיון, עיצוב ופיתוח של מעל 3,000 אתרים וחנויות אונליין, אנחנו יודעים בדיוק מה אתם צריכים בשביל להפוך את חנות האונליין שלכם למכונת מכירות חזקה ויציבה.
נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

הנגשת אתרים הנגשת אתרים לאוכלוסיות בעלי מוגבלויות שונות היא בגדר חובה מוסרית וחברתית. המרחב האינטרנטי פותח עבורם אפשרות לרכישת ידע, חברויות, מציאת זוגיות, רכישת מוצרים, שירותים מקוונים ואפשרויות תעסוקה. אתרי …

לאחר 20 שנות ניסיון בבניית אתרים אספנו לכם את עיקרי הדברים העקרוניים לבניית כל אתר אינטרנט: 1. האתר שלך משקף את התדמית שלך כמה הזדמנויות לרושם ראשוני אתה מקבל? מה …

 רוב ציבור הגולשים בישראל (יותר מ-67%, נכון לשנת 2014) מרבה לגלוש במנועי החיפוש ממכשירי הסמארטפון (מכשירי פאלפון). החל מה-21.04.2015 גוגל הצהירה כי לגולשים אשר מבצעים חיפושים ממכשירי הסמארטפון, היא "תתעדף" …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון