טרגוט קהלים ברשת המדיה (GDN)

רשת המדיה של גוגל נועדה לעזור לכם "לתפוס" את הקהל הנכון עבור הקמפיין שיווק דיגיטלי שלכם ברחבי הרשת. אפשרויות הטרגוט שלה מאפשרות לכם להציג את המוצר שלכם ללקוחות פוטנציאליים במקום הנכון ובזמן הנכון. במאמר נפרט מהן אפשרויות הטרגוט שיכולות לעזור לכם להגיע לאותם קהלים ברשת המדיה.

GDN היא רשת המדיה של גוגל, ראשי תיבות Google Display Network, הכוללת מיליוני אתרי שותפים, וכמובן אתרי Google ביניהם Gmail ו-YouTube .
רשת המדיה מגיעה אל יותר מ-83% ממשתמשי האינטרנט הייחודיים בעולם (מקור: DoubleClick Ad Planner) בלמעלה מ-100 ארצות.
בוודאי נתקלתם במודעות גוגל אדוורדס או בבאנרים עם הסימון של מודעות Google באתרים בהם אתם גולשים או בחשבון ה- G-mail שלכם. ובכן מקורם ברשת ה-GDN של גוגל.

מה היתרון של פרסום ברשת המדיה?

ברשת המדיה אפשר למשוך את תשומת הלב של המשתמש בשלב מוקדם יותר של מחזור הקנייה ולהיכנס לו לתודעה עוד לפני שהוא יודע שהוא מעוניין במוצר שלכם. אפשרות זו יכולה להיות המפתח להצלחה של אסטרטגיית הפרסום הכללית שלכם.

פילוח קהלים ברשת המדיה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לצד היתרונות, חשוב לומר שקיימים לא מעט חסרונות:

היתרון העצום של רשת המדיה שפירטנו מעלה מוביל גם לחסרון לא פחות בולט. ברשת החיפוש של גוגל אפשר לפרסם בפני אנשים שמחפשים מוצר מסוים ובעצם לענות להם על צורך מיידי. כלומר, הסיכויים לרכישה מיידית הם גבוהים מאוד. זה לא מה שקורה ברשת המדיה, שם הפרסום נועד להשתלב בשלבים מוקדמים יותר של המכירה. לכן, ככל הנראה הקמפיינים שלכם ברשת המדיה יאופיינו בטרגוט ברמה נמוכה, מחיר גבוה לליד, איכות נמוכה של לידים – מאחר והטרגוט לא מוצלח במיוחד ולא מצליח לאתר אנשים שבאמת רלוונטים למודעות וטרפיק פיקטיבי לעיתים.

קהלים ברשת המדיה של גוגל (GDN)

לפני שנצלול פנימה, חשוב להבין שהטרגוטים השונים מתחלקים לשתי קטגוריות:

  1.  קהל מבוסס אתר: הטרגוט הזה מתבסס על קבוצת אתרים בהן יוצגו המודעות השונות. כלומר, מי שייחשף למודעות הם האנשים שמבקרים באתרים הספציפיים שהוגדרו.
  2. קהל מבוסס משתמש: הטרגוט הזה מתבסס על קבוצת משתמשים תוך התייחסות לפרמטרים מסוימים. כלומר, מי שייחשף למודעות הם אנשים שעונים על אותם הקריטריונים שהוגדרו, והמודעות יצוצו בכל האתרים שהם מבקרים ברשת המדיה של גוגל.

 

אז אילו סוגי טרגוטים חשוב שתכירו?

  1. טרגוט לפי נושאים (Topic Targeting): אתם יכולים לטרגט את כל האתרים והדפים העוסקים בנושא מסוים שהוגדר מראש, לדוגמא בכל אתר חדשות ספורט תופיע אותה המודעה.
  2. טרגוט לפי מילות מפתח (Keyword Contextual Targeting): כל שעליכם לעשות הוא ליצור רשימה של מילות מפתח והמודעות שלכם יותאמו לדפים שמכילים תוכן בעלי המילה הזו.
  3. טרגוט לפי רשימות אתרים: האפשרות הזאת נותנת לכם להתמקד באתרים ספציפיים שאתם חושבים שהגולשים בהם יהיו רלוונטים עבורכם. כך למשל, אתם יכולים להחליט שאתרים מסוימים בלבד יציגו מודעות שלכם.
  4. טרגוט קהל רימרקטינג (Remarketing): זוהי אחת האפשרויות החזקות ביותר שיש לגוגל להציע לכם. רימרקטינג לרשת המדיה של גוגל מציעה לכם להציג מודעות למבקרים שביקרו בעבר באתר שלכם בזמן שהם גולשים באינטרנט. כך תוכלו לשמור על המותג שלכם בראשו של הגולש גם לאחר שהוא עזב את האתר שלכם. כלומר, אתם תלוו אותו בכל הדרך שהוא עושה ברחבי הרשת. רימרקטינג הוא כלי נהדר מאחר ואתם יכולים ליצור אינטרקציה חוזרת עם לקוחות בעלי ערך רב עבורכם, כמו לקוחות שרכשו בעבר את המוצר שלכם.

 

אפשרויות ברימרקטינג בגוגל

  • ביקרו בדף מסוים באתר
  • ביקרו בדף מסוים וגם בדף נוסף
  • ביקרו בדף מסוים ולא בדף אחר (נניח בדף נחיתה ולא בדף תודה)
  • מבקרים באתר בתאריכים מסוימים (נניח בתקופת מבצעים)
  • מבקרים בדף עם תג ספציפי (נניח בעגלת הקניות)

 

רימרקטינג – טיפים

  • להקפיץ את קוד הרימרקטינג לאחר 20 שניות שהייה באתר או לאחר שהגולש ביצע גלילה של חצי מהעמוד ולשים תג מסוים
  • ליצור קהלים לפי משפחות של מוצרים, כך תוכלו לחזק את הקנייה, לבצע מכירה צולבת ולהציע מוצרים משלימים
  • לבצע משפכים באתר ולפנות לאנשים עם הצעות ערך שונות
    1. טרגוט קהל דומה (Similar Audiences): אפשרות זו מייצרת עבורכם רשימה חדשה של משתמשים חדשים לאתר שלכם, כאשר התנהגות הגלישה והחיפוש שלהם דומים לאלה שכבר נמצאים ברשימות הרימרקטינג שלכם. תוכלו לייצר קהל דומה על גבי טרגוט תחומי עניין וטרגוט קהלי רימרקטינג.
    2. טרגוט לפי קהל הקשור לתחום שלכם (in market audience): מאפשרת לכם להציג מודעות בפני משתמשים שההתנהגות שלהם בחיפוש וגלישה באינטרנט מעידה על כך שהם עשויים להיות בשלב האחרון לפני הרכישה. לדוגמא, משתמש שמתחיל לחפש שוב ושוב "צימרים מומלצים" ומתחיל לבקר באתרים קשורים, יכול להיות מזוהה בתחום השוק של ה"צימרים".

 

פילוח קהלים GDN

  1. טרגוט לפי תחומי עניין (Interests): טרגוט זה יעזור לכם להתאים את המודעות שלכם למשתמשים שהתחילו לאחרונה להסתכל על אתרים מאותו נושא. טרגוט זה אידיאלי למציאת לקוחות חדשים שרק התחילו להתעניין בתחום שלכם. תחומי העניין מגוונים מאוד וכוללים בין היתר אומנויות, ספרות וספרים, משחקים, חיות, טיולים, ספורט, נדל"ן ועוד.
  1. טרגוט לפי זיקה לנושא מסוים (Affinity): לפי אפשרות זו, המודעות יוצגו למשתמשים שמבקרים בצורה תדירה באתרים מאותו תחום, כלומר יש להם פוטנציאל גבוה להפוך לרוכשים של המוצר בסופו של דבר.
  2.  טרגוט קהלים מיוטיוב: קהלים מיוטיוב היא אחת מהאפשרויות הטובות לטרגוט ב-GDN, זאת מאחר והגולשים כבר ביצעו אינטרקציה מסוימת עם המוצר שלכם ומכירים אתכם. אפשרויות הטרגוט ביוטיוב
    • צפה באיזשהו סרטון מהערוץ
    • צפה בסרטון מסוים מהערוץ
    • צפה באיזשהו סרטון פרסומות מהערוץ
    • צפה בסרטון פרסומת מסוים בערוץ
    • נרשם לערוץ
    • בעיקר בעבר בערוץ
    • עשה לייק לאחד מהסרטונים בערוץ
    • הוסיף סרטון מהערוץ לרשימת השמעה
    • הגיב לסרטון בערוץ
    • שיתף סרטון מהערוץ

יוטיוב פילוח קהלי יעד

  1. טרגוט לפי נתונים דמוגרפיים (Demographic Targeting): בנוסף לשיטות הטרגוט השונות המבוססות על אתרים ומשתמשים, אפשר לטרגט גם לפי נתונים דמוגרפיים כמו מגדר, טווח גילאים ועוד. למשל, אם הענף שלכם רלוונטי רק למין מסוים או טווח גילאים ספציפי – טרגוט דמוגרפי עשוי להועיל לכם מאוד.

סיכום

רשת המדיה של גוגל מאפשרת לכם לטרגט המון קהלים שונים כדי שהקמפיינים שלכם יצליחו. שתי האפשרויות המדויקות ביותר הן קהלי רימרקטינג וקהלים מיוטיוב. חשוב לומר ששאר האפשרויות לא תמיד מדויקות והטרגוט לא פעם לא ממש תואם את המטרות שלכם. המרוויחים הגדולים מרשת המדיה הם מפרסמים שהמוצר שלהם הוא מוצר שנמכר בצורה רחבה מאוד בשוק. כלומר, הוא לא נישתי או מדבר לפלח מסוים של אוכלוסיה, אלא כוללני יותר. עוד אפשרות שעובדת מעולה היא לטרגט לפי רשימת אתרים, אך היא דורשת ניסיון איזה קהלים עובדים יותר טוב

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של EasyCloud – חברת חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

עדכון אלגוריתם "התוכן המועיל" של גוגל הולך להשפיע רבות על קידום האתרים – במיוחד בשנת 2024 שבה כתיבת תוכן בעזרת AI תופסת תאוצה. לפני שנסביר על העדכון האחרון של גוגל …

השיווק הדיגיטלי הפך לאבן יסוד באסטרטגיות השיווק של חברות עסקיות וארגונים. עם זאת, מימוש הפוטנציאל הגלום בשיווק דיגיטלי מחייב ידע ומומחיות ייעודיים למרחב זה. חברות שיווק דיגיטלי נדרשות להיות יצירתיות …

טיקטוק הולכת ומתבססת כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הדומיננטיות והמשפיעות ביותר כיום. עם קצב צמיחה מטאורי המונה למעלה מ-1.2 מיליארד חשבונות פעילים, הפכה טיקטוק לאבן שואבת לקהלים צעירים ולפעילות שיווקית ערה. …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון