אנחנו מאמינים במתן מענה לכל חלום! יש לך רעיון – אנחנו נמצא את הדרך להגשים אותו




Please leave this field empty.

מדריך: אופטימיזציה (SEO) לאתר האינטרנט במנועי חיפוש – חלק 4

No items found

מדריך אופטימיזציה חלק 4 (אחרון): תמונות, תוכן וטיפים

טרם קריאת המשך המדרך מומלץ לקרוא את שלושת החלקים הראשונים של המדריך "מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס", "מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים", "מדריך אופטימיזציה חלק 3: יצירת תיאור עמוד", וכן את חלק המבוא "מנוע חיפוש – איך "מנוע" חיפוש חושב".

 

אופטימיזציה לתמונות

כלל התמונות שמועלות לאתר האינטרנט ניתנות להגדרה ואופטימיזציה טובה יותר עבור מנוע החיפוש.

  1. ראשית כל שם התמונה עצמה כפי שהוא שמור בספרייה במחשב הינו משמעותי, ומומלץ לשמור את התמונה בשם הקשור לתוכן התמונה או לתוכן הטקסט שהתמונה תופיע בו. לדוג': יש להימנע בשמירת תמונות בשם "1.jpg" או " pic1.jpg".
  2. יש להגדיר 'Alt' בצורה נכונה.
    Alt התמונה מוגדר בתור התיאור הרובוטי של התמונה קרי במידה והתמונה לא תוצג איזה טקסט קצר יתאר את מה שמופיע בתמונה בצורה הטובה ביותר.
    מבחן נוסף לעזרה בכתיבת ה-Alt הינו מבחן העיוור, בדומה אם הייתם מקריאים את הטקסט לאדם עיוור האם היה מצליח לדמיין את התמונה המדוברת על סמך הטקסט שבחרתם ?
    אין הגבלה על אורך התיאור, אך מומלץ לכתוב ביטויים קצרים ותכליתיים.
    אישית אינני נוטה לעבור על ה70 תווים במקרים קיצוניים.
  3. בהנחה ולמרות סעיף 2, מומלץ להשתמש בביטויים הקרובים ככל האפשר לתיאור התמונה אך עדיין שיעזרו לקדם את הביטוי במנוע חיפוש התמונות של גוגל.
    לדוג': אם היו מחפשים ביטוי מסוים בחיפוש תמונות האם הייתם רוצים שהתמונה תופיע, אך יחד עם זאת יש לזכור שהנ"ל צריך להיות תואם ככל האפשר את ההנחיות בסעיף 2.
  4. לרוב הסימנים המקובלים בשימוש באזור הנ"ל הינם ",", " | ".
  5. הנחיות למערכת ניהול תוכן מסוג 'WordPress':אופטימיזציה לתמונות | Alt | SEO | wordpress
    1. יש להתחבר לתוך מערכת ניהול התוכן עם היוזר משתמש והסיסמא הנכונים.
    2. יש להיכנס לתוך התפריט ‘Media’ ובפרט 'Library'.
    3. בעמוד זה יוצגו כלל התמונות שהועלו לאתר, יש לעמוד על התמונה המדוברת, עם העברת הסמן על אזור התמונה, יופיע סרגל כלים חבוי. יש להיכנס לכפתור "edit".
    4. מתחת לאזור התמונה, נמצא שדה הנקרא 'Alternative Text', באזור זה יש לכתוב את כותרת התמונה לפי ההנחיות הנ"ל.
    5. ניתן לכתוב תיאור לתמונה בשדה 'Description', הנ"ל לא חובה.
    6. ניתן לכתוב כותרת לתמונה (בחלק העליון של העמוד), לניווט פנימי במערכת ניהול התוכן באתר, הנ"ל אינו חובה.
    7. לאחר הכנסת הכותרת יש ללחוץ על 'Update'.
    8. יש לחזור על הפעולה ולבצע על כל תמונה באתר.

 

שיטות עבודה מומלצות לתוכן

כלל התוכן שמועלה לאתר האינטרנט, למעט מקרים בהם קיימת הגדרה ספציפית לאי קריאה, ייסרקו על ידי מנועי החיפוש.

  1. מומלץ להשתמש ביותר מ-300 מילים בכל עמוד אינטרנט.
  2. יש לכתוב טקסט קריא, כתיבה רהוטה יותר ובהיעדר טעויות דקדוק ושגיאות כתיב תתרום לקריאה נוחה יותר של הגולשים.
    יש להימנע בשימוש יתר בתמונות בעוד שתוכן העמוד הינו טקסטואלי.
  3. יש להימנע משימוש בתוכן מועתק ביותר מ75% אחוז, גם בדפים הפנימיים של האתר ולרבות בשימוש מועתק של תוכן חיצוני.
    הנ"ל ייחשב בתור תוכן מועתק וייתכן וכי יימחק על ידי מנוע החיפוש (לא יוצג במנוע החיפוש).
  4. שמירה על סדר וחלוקה נכונה של הנושאים – חלוקה לפסקאות ותתי נושאים, עוזרת לגולשים להתמצא טוב יותר ולמצוא טוב יותר את התוכן בעמוד.
  5. השתמש בביטויים מתוך מחקר מילות המפתח, יש לבצע ההערכה בעזרת תוצאות המחקר עבור צפי התנהגות ושימוש בביטויים מסוימים והכנסת ביטויים אלה בתוכן עמוד האתר.
    יש להימנע מדחיסת מילות מפתח, באופן לא טבעי. מומלץ לשלב את מילות המפתח באופן הטבעי ביותר.
    המבחן הטוב ביותר בכדי לדעת מתי אנו משתמשים ביותר מדי מילות מפתח באופן לא טבעי הוא להקריא את התוכן לאדם זר ולשאול האם יש מסרים שחוזרים על עצמם באופן מוגזם.
  6. יצירת תוכן מושך וחדש – יצירת תוכן חדש שאין שני לו, יעזור למשוך גולשים חדשים לאתר ויעזור להרחיב את מעגל התפוצה של התוכן ברשתות החברתיות ובאמצעים נוספים, ובכך לתרום תרומה פאסיבית ל- ‘Off page SEO’.
  7. יש לכתוב תוכן עבור הגולשים ולא עבור מנוע החיפוש – הנ"ל בהתאם לקונספט האפיון, המתרכז סביב התאמה לגולש הממוצע ועל ידי כך התאמה למנוע  החיפוש.
  8. יש להימנע באופן מוחלט מתוכן מוסתר בכל צורה שהיא מעיני הגולשים, אך ניתן לסריקה על ידי מנוע החיפוש.

 

כתיבת טקסט קישר (anchor text):

טקסט קישור הינו 'היפר קישור', סימון של טקסט בתור קישור לעמוד אינטרנט אחר או עמוד אינטרנט פנימי בתוך אתר האינטרנט. יש להיצמד למספר כללים מנחים בדבר אופן כתיבת טקסט הקישור:

  1. בחר בטקסט תיאור – על הטקסט לתאר לפחות במקוצר את העמוד אליו הוא מקושר.
  2. יש להימנע מכתיבת טקסט קישור כללי כמו: "לחץ כאן", "דף", "מאמר".
  3. יש להימנע בשימוש בטקסט שאינו קשור לעמוד האינטרנט המופנה.
  4. יש להימנע בשימוש בכתובת הלינק עצמה בתור טקסט הקישור, למעט מקרים של קידום כתובת האינטרנט.
  5. יש להשתמש בתיאור קצר ולא במשפטים ארוכים.
  6. יש לעצב את הקישור באופן בולט על פני שאר הטקסט בכדי לעודד לחיצה.
  7. שימוש בהיפר קישור במערכת ניהול ‘WordPress’, הינו באמצעות כפתור החוליה השלובה.

    היפר קישור

שימוש נכון בתגי כותרת

תגי כותרת משמשים להצגת תוכן וחלוקה לתתי נושאים בתוכן עמוד האינטרנט. ישנם שישה גדלים של תגי כותרת כאשר H1 הינו הגדול ביותר ומייצג את הכותרת הראשית, ו-H6 הינו הכותרת הקטנה ביותר ובעלת החשיבות הנמוכה ביותר.
השימוש בתגי כותרת הינו רכיב מהותי בקידום מילות מפתח מסוימות בעמוד האתר. תוכן הכתוב בתג כותרת הינו חשוב וכך גם ייקרא על ידי קהל הגולשים ומנוע החיפוש.

  1. יש לבצע חלוקה נכונה של הנושאים בתוכן העמוד וניצול יעיל את תגי הכותרת בהפרדה לנושאים אלו.
  2. לרוב מומלץ להשתמש בתג כותרת H1 ו-H2 עם אותם מילות מפתח, הנ"ל יתרום תרומה משמעותית לקידום מילות המפתח בתוכן האתר.
  3. הימנע משימוש מופרז בכותרות, שימוש רב מדי בכותרות יקשה על ההתמצאות בעמוד האינטרנט.

לצד שימוש בתגי הכותרת, יש לקדם את מילות המפתח הרצויות גם בתיאור כותרת ותיאור העמוד.

 

טיפים כללים

  1. יש לזכור, יש לבצעהגדרת טאג לפוסטים | SEO | tags | אופטימיזציה SEO בעיני המשתמש, לכן "דחיסת מילות מפתח" או כתיבה לא טבעית של מילות המפתח שאינן קשורות לתוכן העמוד יוצגו באופן מלאכותי ולא תואם בעיני המשתמש, ועל כן לא מומלץ.
  2. מומלץ לפזר בצורה הדרגתית את מילות המפתח לאורך עמודי האתר (כותרות ותיאורי עמוד האינטרנט, תמונות וכד') בהתאם לעדיפות מילות המפתח כפי שבחרתם בטבלה.
  3. הגדרת ‘Tags’ מילות מפתח, ניתן לביצוע רק לעמודי פוסטים 'Posts'. בכניסה לעמוד פוסט, בצד ימין, יש אזור שנקרא ‘Tags’, מומלץ להכניס את מילות המפתח הרלוונטיות לעמוד האתר, כפי שנחקרו והופיעו במחקר מילות המפתח, כל ביטוי יוזן בנפרד.

 

 

להמשך המדריך:

מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס
מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים
מדריך אופטימיזציה חלק 3: יצירת תיאור עמוד

מאת: אלון שניידרמן, סמנכ"ל Web3D


ממשקים ידידותיים

מומחיות בבניית אתרים דינמיים

קצב ההתפתחות של רשת האינטרנט והדינאמיות המאפיינת את השוק כיום דורשת ממשקים מורכבים הרבה יותר מאשר פעם לכל אתר: אתר תדמיתי, חנות ווירטואלית, אתר תוכן, אתר קטלוג, פורטל מורכב, רשת חברתית וכולי.

בית אחד של Web3d

בית אחד

בניית קונספט שיווקי, אסטרטגיה, ניהול קמפיינים, עיצוב ותוכן. כל מה שאתר מושלם צריך.
מקצועיות וניסיון

מקצועיות

מומחי אפיון, עיצוב, שיווק ואסטרטגיה מהשורה הראשונה, מביאים אליך שנים של ידע וניסיון.
ניסיון משנת 1997

ניסיון

יותר מ-1,000 פרויקטים בתחום האינטרנט מאז שנת 1997: אפיון, עיצוב ובניית אתרים.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן