תוכן עניינים פתח
טיקטוק הולכת ומתבססת כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הדומיננטיות והמשפיעות ביותר כיום. עם קצב צמיחה מטאורי המונה למעלה מ-1.2 מיליארד חשבונות פעילים, הפכה טיקטוק לאבן שואבת לקהלים צעירים ולפעילות שיווקית ערה. מאמר מקיף זה הנוכחי מתמקד בהיבטים השונים של פרסום בטיקטוק עבור עסקים – החל משלבי ההתחלה הראשונים וכלה בטכניקות מתקדמות לאופטימיזציית קמפיינים.
טיקטוק: ההתחלה
אפליקציית טיקטוק פותחה בשנת 2016 על ידי החברה הסינית ByteDance תחת השם Douyin ויועדה לשוק הסיני. בסוף 2017 החברה רכשה את רשת חברתית סינית אחרת – musical.ly אשר פנתה לקהל של מתבגרים בני העשרה. באוגוסט 2018 הושקה הגרסה הבינלאומית של האפליקציה תחת השם TikTok. בתוך שנתיים הפכה טיקטוק לאחת מאפליקציות המדיה החברתית הפופולריות והמובילות בעולם, עם למעלה מ-1.2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש נכון לרבעון הראשון של 2023.
גם בישראל זכתה טיקטוק לפופולריות רבה, עם למעלה מ-2 מיליון משתמשים פעילים נכון ל-2023. כמו בכל העולם גם בישראל קהל היעד העיקרי של טיקטוק הוא בני נוער וצעירים בשנות ה-20 לחייהם, אך ישנה חדירה הולכת וגוברת גם לקהלים מבוגרים יותר. כיום טיקטוק הפכה לפלטפורמה פופולרית ליצירת תוכן מקורי ולקידום עסקים ומותגים בישראל.
היתרונות של פרסום בטיקטוק לעסקים
פוטנציאל חשיפה גבוה – טיקטוק נהנית מקצב צמיחה המהיר מבין כל הרשתות החברתיות. החשיפה המסיבית לקהלים חדשים מאפשרת למותגים להרחיב במהירות את המודעות והנראות שלהם באמצעות פרסום בפלטפורמה. השילוב של קהל צעיר וגדל במהירות יוצר הזדמנות שיווקית יוצאת דופן עבור מותגים רבים.
לפגוש את הקהל הצעיר במגרש שלו – לא במקרה כ-70% ממשתמשי טיקטוק הם מתחת לגיל 30, שליש מתוכם בני 18 ומטה. טיקטוק מבוססת על הנגשת תוכן מהיר ומרתק. הפורמט של סרטונים קצרים ודינמיים פונה בצורה מושלמת לצרכני תוכן צעירים בעידן של ריבוי מסכים וקצב חיים מהיר. הקהל הצעיר גם יוצר את התוכן אך גם יותר מגיב ומשתף תכנים שהוא אוהב. קל יותר לייצר מעורבות בטיקטוק אם עושים זאת נכון. יצירת תוכן שיווקי ייעודי ומותאם לטיקטוק תאפשר לכם גישה ישירה לדור ה- Z והמילניום שקשה יותר לדבר אליהם בפלטפורמות פרסום מסורתיות או "מבוגרות" כגון פייסבוק ואף אינסטגרם.
גמישות יצירתית – יתרון שלישי הוא מגוון אפשרויות היצירה הייחודיות שטיקטוק מאפשרת למפרסמים. הפורמט של סרטונים קצרים והכלים הקריאטיביים כמו פילטרים, מוזיקה ואפקטים חזותיים מעודדים יצירת תוכן ויראלי ובידורי. זה מאפשר למותגים להיות יצירתיים ולהתאים תוכן שיווקי שמדבר לקהל היעד שלהם ועשוי להפוך לוויראלי במהירות. כך ניתן לבנות מודעות ומיתוג באופן אורגני ויעיל.
עלויות הפרסום – העלויות הנמוכות יחסית הן אחד הגורמים המרכזיים לצמיחתה של טיקטוק כפלטפורמת פרסום. עלויות לקליק או צפייה בפלטפורמה עדיין נמוכות בהרבה מאשר ברשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם או יוטיוב. יתרון זה מאפשר לעסקים קטנים ובינוניים ליהנות מחשיפה גבוהה בהשקעה סבירה, ולמותגים גדולים להרחיב את נוכחותם ביעילות.
פרסום בטיקטוק רק לצעירים?
אומנם טיקטוק נתפסת כמי שפונה בעיקר לקהל צעיר, התופס נתח משמעותי מכלל המשתמשים, אך לא רק. אם כיום 30% הם מעל גיל 30, אנו רואים מגמת עלייה בקרב קהלים מבוגרים יותר שפותחים חשבון בטיקטוק. בין אם אלה הורים שעוקבים אחר הפעילות של הילדים בטיקטוק, בעלי עסקים, אנשי שיווק ותקשורת או צרכני תוכן – כולם לקוחות פוטנציאליים. מי שישכיל לזהות זאת ולפנות אליהם בטיקטוק יכול לקצור לידים שהמתחרים מפספסים.
למי מתאים לפרסם בטיקטוק?
טיקטוק מהווה פלטפורמה לקידום ושיווק עסקי יעיל כמעט בכל ורטיקל: אופנה, טיפוח, אוכל, גאדג'טים, טכנולוגיה, משחקים, לימודים, פיננסים וכדומה. עם זאת, עסקים המציעים מוצרים או שירותים יוקרתיים, למשל, עלולים למצוא שהפלטפורמה אינה הולמת את תדמית המותג שלהם.
מותגים המכוונים לקהל יעד צעיר – עבורם, ב-2023 טיקטוק הינה ערוץ הפרסום הדיגיטלי הראשון לפנות אליו. זו הפלטפורמה העיקרית להגדלת מודעות המותג וליצירת תוכן שיווקי ויראלי. בתחומים כמו אופנה, בידור וקמעונאות, טיקטוק יכולה להניב תוצאות שיווקיות מרשימות. שילוב של תוכן ויראלי, קמפיינים יצירתיים ושיתופי פעולה עם יוצרי תוכן מובילים בפלטפורמה עשוי לחשוף את המותג לקהלים חדשים ולהגדיל מכירות. יש לבחון כל מקרה לגופו ולוודא שאסטרטגיית שיווק בטיקטוק תואמת את קהל היעד ומטרות השיווק של העסק.
חברות המעוניינות לייצר מיתוג רגשי – הממשק הייחודי של טיקטוק מאפשר לעסקים להציג את עצמם באופן יצירתי וליצור קשר אותנטי עם הצופים. שילוב של זיהוי טרנדים, כלי עריכה ויזואליים כגון פילטרים, מוזיקת רקע ואפקטים חזותיים, מעניק למותגים את האפשרות להדגיש את הזהות שלהם באופן ייחודי ומעניין עבור הקהל.
עסקים קטנים ובינוניים – אלה המבקשים להשיג חשיפה רחבה בהשקעה תקציבית מתונה, עשויים למצוא בפלטפורמת טיקטוק כר פורה למימוש מטרה זו. בין אם מדובר בעסק זעיר השואף לבנות מודעות למותג, או בחברה בינונית המעוניינת להגדיל את הפופולריות של מוצר ספציפי, טיקטוק מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום, החל מקמפיינים ממומנים וכלה ביצירת תוכן אורגני שמופץ באופן ויראלי. לדוגמה, קונדיטוריה מקומית או עגלת קפה יכולה בקמפיין ממומן לחשוף קהל חדש למנות הייחודיות לה ולאווירה במקום. חנות בגדים בוטיקית תשתף שמלה חדשה שהגיעה לחנות במטרה למשוך קונות פוטנציאליות. כל זאת, תוך שימוש בכלי השיווק הייחודיים שטיקטוק מאפשרת בעלויות סבירות.
קידום אורגני VS פרסום ממומן בטיקטוק
על אף האטרקטיביות של קמפיינים ממומנים בטיקטוק לצורך גיוס לידים מהיר, אסטרטגיות קידום אורגניות עשויות להציע יתרונות ארוכי טווח במונחים של בניית מותג ונאמנות צרכנים. קידום אורגני מסתמך על יצירת User Generated Content – תוכן אותנטי מבוסס משתמשים. UGC איכותי ורלוונטי, המושך קהלים רחבים באופן טבעי ו-ויראלי. תוכן מסוג זה תורם לבניית קהילה נאמנה ומוניטין חיובי למותג. בנוסף, אלגוריתם ההמלצות של טיקטוק נוטה להעדיף תוכן אורגני באיכות גבוהה, מה שמשפר את נראות המותג בטווח הארוך. עם זאת, קידום אורגני מוצלח דורש השקעה ביצירת תוכן איכותי ועקבי על בסיס יומיומי. על פי נתוני Hootsuite ל-2022, מותגים מובילים מפרסמים בממוצע מעל 50 סרטונים אורגניים מדי חודש בפלטפורמה. מנגד, קמפיינים ממומנים נוטים לייצר חשיפה מהירה אך זמנית למותג. שילוב מושכל של תוכן אורגני וממומן עשוי להניב את התועלת המרבית הן בטווח הקצר והן הארוך.
איך עובד האלגוריתם של טיקטוק?
האלגוריתם במערכת ההמלצות של טיקטוק מהווה גורם מרכזי להצלחתה המסחררת. טיקטוק אינה חושפת פרטים על אופן פעולת האלגוריתם, אך ידוע כי הוא משלב טכניקות מתקדמות של למידת מכונה ובינה מלאכותית. בהתבסס על מגוון רחב של נתונים ופרמטרים, האלגוריתם מסוגל לעצב באופן אישי עבור כל משתמש את הדף "For You" הייחודי שלו, כך שאין אף משתמש אחר החווה את אותו הדף באופן זהה. יכולת זו של טיקטוק לזהות במהירות את התוכן המעניין ביותר עבור כל משתמש היא שתורמת לחוויית הגלישה הייחודית והמכוונת בפלטפורמה.
האלגוריתם פועל על ידי ניתוח העדפות המשתמש ודפוסי הצפייה, ומדרג באופן דינמי את התוכן הרלוונטי ביותר עבור כל גולש. פרמטרים כגון סוג התוכן, זהות היוצרים, תגובות ומשך הצפייה – כולם משפיעים על דירוג ההמלצות. ככל שהמשתמש צופה ביותר תוכן מסוג מסוים, כך האלגוריתם "לומד" את העדפותיו ומציג תוכן דומה. עם זאת האלגוריתם גם חושף מדי פעם תוכן חדש ושונה. על מנת לנהל באופן אופטימלי קידום בטיקטוק של תוכן שיווקי, יש צורך בהבנה מעמיקה של האלגוריתם המנחה את הפלטפורמה, כך שניתן יהיה לנצל אותו להשגת המטרות העסקיות.
האם עובדי טיקטוק יכולים להפוך תוכן לוויראלי בלחיצת כפתור?
בינואר 2023, בעקבות פרסום כתבה במגזין Forbes הודתה טיקטוק העולמית כי לעובדים מסוימים יש את האפשרות לקדם תוכן מסוים. על ידי לחיצה על כפתור “Heating” העובד עוקף את האלגוריתם ומעלה את החשיפה לסרטון. על פי טיקטוק הדבר נועד לתת עדיפות לקהילת המשפיענים שלה ולהציג ידוענים חדשים. חשוב לומר שאין להסיק מכך שזה קיים גם בטיקטוק ישראל.
חידושים אחרונים במערכת הפרסום של טיקטוק 2023
טיקטוק ממשיכה להיות מערכת חדשנית ומשפיעה בתחום הפרסום הדיגיטלי גם השנה. במהלך 2023 טיקטוק שיחררה מספר עדכונים בהן השיקה חידושים משמעותיים בפלטפורמה:
דוח מגמות קנייה – דוח מקיף וחדש בסדרת הדוחות What's Next של טיקטוק. דוח זה, המבוסס על דוח המגמות השנתי של טיקטוק, בוחן שינויים בהרגלי קנייה ובתרבות הצריכה בפלטפורמה, וכן את האופן שבו חברות עסקיות יכולות לקחת חלק פעיל יותר במסחר קהילתי. הדוח מפרט תובנות מרכזיות אודות לקחים ומגמות הנתמכים בנתונים ובמקרי בוחן, וזאת על מנת לספק לעסקים את הכלים הנדרשים לקיום אינטראקציה עם קהלי יעד בטיקטוק.
TikTok Shop – לאחר תקופת ניסיון, טיקטוק השיקה את תכונת הקניות שלה בארה"ב, תוך שילוב סרטונים ושידורים חיים הכוללים אפשרות קניה ישירות ל-For You. הדבר מאפשר למותגים ויוצרים למכור באופן ישיר דרך האפליקציה. תכונה זו כבר זכתה לפופולריות רבה בבריטניה ובמספר מדינות אסיאתיות טרם השקתה בארה"ב.
השקת פוסטים כתובים – טיקטוק הציגה תכונה חדשה לפוסטים כתובים, תוך הרחבת סוגי התוכן מעבר לסרטוני וידאו. מהלך זה מאפשר יצירתיות כתובה בתגובות, כיתובים וסרטונים לקבל מקום ייעודי משלהן.
Keyword Insights – כלי תובנות מילות מפתח – כלי חדש במרכז היצירה של טיקטוק עוזר למפרסמים לזהות מילות וביטויי מפתח בעלי ביצועים גבוהים בפרסומות טיקטוק. משווקים משתמשים בכלי זה על מנת לבחון את מילות המפתח הפופולריות של הסקריפט, העשויות להופיע בקריינות, בשכבות-על של טקסט או בכתוביות של מודעות.
פיצ'ר "חימום" לוויראליות – אותה תכונה שהרחבנו עליה קודם במאמר המאפשרת לעובדי טיקטוק לבחור סרטונים להפצה נרחבת יותר ע"י העלאת סרטונים בפיד ה-For You, הפרקטיקה הידועה בכינוי "חימום".
עדכונים אלו משקפים את ההתפתחות וההרחבה המתמדת של טיקטוק בתכונות, תוך שיפור האטרקטיביות שלה הן עבור יוצרים והן עבור מפרסמים.
פרסום ממומן בטיקטוק
מאיפה מתחילים?
מערכת הפרסום בטיקטוק ניחנה בקווי דמיון רבים לזו של פייסבוק, הן בממשק הניהול והן בתהליך ההקמה והניהול של הקמפיינים השונים. ממשק הניהול Business Center מרכז את כל הנכסים הקשורים לפעילות בטיקטוק – עמודים, חשבונות פרסום, פיקסלים, תשלומים, אימותים וניהול הרשאות. יש לציין כי הביזנס סנטר משמש הן לניהול הרשאות עבור סוכנויות ולקוחותיהן, והן לניהול ישיר על ידי בעלי עסקים. כמו בפייסבוק גם בטיקטוק, הממשק מאפשר העברת הרשאות בין חשבונות עסקיים.
חשוב לדעת – בעת פתיחת החשבון הינכם נדרשים לסמן בין אם מדובר בעסק או בסוכנות. בחירה זו משפיעה על סוג התמיכה שתתקבל מצוות טיקטוק. אם אתם בעלי עסק, פתחו חשבון עסקי. אם אתם סוכנות, פתחו חשבון כסוכנות פרסום.
האם נדרש פרופיל עסקי כדי לפרסם בטיקטוק?
אין חובה להחזיק פרופיל או עמוד טיקטוק עסקי פעיל על מנת לפרסם בפלטפורמה. כשם שברשתות אחרות ניתן לפרסם ללא נוכחות אורגנית, כך גם בטיקטוק. אם קיים חשבון עסקי, ניתן כמובן לחבר אותו למודעות.
שיטת התמחור בטיקטוק
שיטת מכרז: כמו בפלטפורמות פרסום דיגיטליות אחרות כמו גוגל, טיקטוק מבוססת על מודל מכרזים. המפרסמים מגישים הצעות מחיר עבור חשיפה של המודעה או פעולה (כגון הקלקה), והמחיר הסופי נקבע על פי הביקוש וההיצע בפלטפורמה. זה מאפשר למפרסמים לשלוט בתקציב ובמחיר הפרסום שלהם, תוך יצירת מערכת גמישה שמתאימה לתקציבים שונים.
בחירת שיטת תשלום: בטיקטוק יש אפשרות לבחור בין שיטות תשלום שונות, כגון תשלום אוטומטי ותשלום ידני. שיטת התשלום אוטומטית מתבצעת בהתאם לתדירות הפרסום ובהתאם לתקציב שנקבע מראש. לעומת זאת, בשיטה ידנית, המפרסם מחליט מתי וכמה להשקיע בכל קמפיין פרסומי. חשוב לציין שברגע שנבחרת שיטת תשלום, לא ניתן לשנותה לאחר מכן.
תמחור לפי פעולה או חשיפה: כחלק מהמכרז, המפרסמים יכולים לבחור אם לשלם עבור כל לחיצה על המודעה (CPC – Cost Per Click) או לפי חשיפות (CPM – Cost Per Mille, עלות לכל אלף חשיפות). זה מאפשר להתאים את אסטרטגיית התמחור למטרות הספציפיות של כל קמפיין.
תקציב גמיש: המפרסמים יכולים לקבוע תקציב יומי או תקציב כולל לקמפיין, ולשלוט בכך בצורה גמישה על כמה הם מוכנים להוציא לפרסום. זה מאפשר להתאים את ההוצאה לתקציב הכולל של העסק ולא לחרוג ממנו.
ההבדלים בין סוגי מודעות טיקטוק
מודעות פיד – In-feed ads
מודעות פיד הן סוג פופולרי של מודעות בפלטפורמת טיקטוק, שניתן ליצור באמצעות TikTok Ads Manager, מערכת הפרסום של טיקטוק. המודעות הללו מאופיינות בכך שהן מופיעות בתוך הפיד של המשתמשים, בדומה לפוסטים אורגניים אחרים, ומשתלבות באופן טבעי בחוויית הגלישה
.
מודעות וידאו
מודעות הווידאו בפיד הן הסוג הנפוץ ביותר של מודעות ב-TikTok. הן מעוצבות כך שיהיה קשה להבחין בהן מתוך פוסטים אורגניים, ומטרתן ליצור חוויה מודעתית חלקה ומשתלבת. כל מודעת וידאו מכילה קריאה לפעולה (Call to Action – CTA), שיכולה לכלול ביקור בפרופיל העסק, הורדת אפליקציה, או ניווט לדף נחיתה מסוים. המודעות הללו נועדו להניע משתמשים לבצע פעולה ספציפית, ולכן נמדדות לעיתים קרובות לפי שיעורי המרה גבוהים יותר מפרסום אורגני רגיל.
כשמודעות הווידאו פעילות בקמפיין, הן יופיעו אוטומטית בפיד של המשתמשים, אך חשוב לציין שהן לא יוצגו בפרופיל האישי של המפרסם. זה מאפשר למודעות להיראות כאילו הן חלק מהתוכן הרגיל שהמשתמשים צופים בו. עם זאת, לא ניתן ליצור אינטראקציות כמו דואטים או חיבורים עם מודעות אלו, כדי לשמור על אותנטיות ומגבלות של תוכן ממומן.
מודעות Spark
מודעות Spark עוסקות בשיפור וקידום תוכן אורגני שנוצר בחשבון ה-TikTok של המשתמש. המיוחד במודעות אלה הוא שהן משתלבות בפרופיל האישי של המפרסם ונראות כמו כל תוכן TikTok אחר. הן אינן נעלמות גם אם המפרסם מפסיק לשלם עבור קידומן. היכולת של מודעות אלה להיות חלק מהתוכן האורגני מאפשרת אינטראקציה גבוהה יותר מצד המשתמשים. על פי נתוני TikTok, מודעות Spark מציגות רמת מעורבות גבוהה ב-142% יותר מאשר מודעות פיד רגילות. הן יכולות להשתמש בתוכן שנוצר על ידי העסק או על ידי יוצרי תוכן אחרים.
מודעות קניות (Shopping Ads)
מודעות קניות ב-TikTok מאפשרות לגולשים לצפות במוצרים ולרכוש אותם ישירות מהאפליקציה. כאשר משתמשים נתקלים במודעת וידאו לקניות, הם יכולים לבחון מוצרים שונים בחנות ה-TikTok של המפרסם. ישנם שלושה סוגים של מודעות קניות:
- מודעות וידאו: מציגות מוצר ספציפי ומציעות אפשרות לרכישה ישירה.
- מודעות קטלוג: מציגות מגוון מוצרים בפורמט קרוסלה, כאשר כל מוצר ניתן לרכישה.
- מודעות בשידור חי: מאפשרות לרכוש מוצרים במהלך שידור חי באפליקציה.
מודעות קרוסלה
סוג מודעה זה מאפשר למפרסמים להציג עד 10 תמונות במודעה אחת, כאשר כל תמונה יכולה לכלול כיתוב מותאם אישית. מודעות קרוסלה מספקות חוויית צפייה רבת ממדים, מאפשרות למפרסמים להציג מגוון רחב יותר של תוכן ומוצרים במודעה אחת, ומעודדות אינטראקציה גבוהה יותר מצד המשתמשים.
אופטימיזציה לקמפיינים בטיקטוק
אופטימיזציה של קמפיינים בטיקטוק מחייבת ניתוח מעמיק ואסטרטגיות מותאמות למערכת ייחודית זו, תוך התמקדות בגישה מתקדמת ודינאמית:
ניתוח ומעקב אחר מדדים: חשוב לעקוב אחר נתוני ביצועים שונים כמו קצב ההמרה, רמת ההתעניינות של הקהל ומספר הקלקות. ניתוחים אלו מתבצעים באמצעות כלים אנליטיים מתקדמים המספקים תובנות מקיפות על ביצועי הקמפיין, מה שמאפשר התאמה מדויקת יותר של אסטרטגיות פרסום.
הבנת הקהל: כדי לפתח אסטרטגיית תוכן יעילה, חשוב לנתח את העדפות, התנהגויות ומאפיינים דמוגרפיים של הקהל היעד. כלל זה כולל איתור טרנדים פופולריים, תחומי עניין והעדפות. כך ניתן להתמקד ביצירת תוכן משכנע ורלוונטי יותר.
שימוש בכלים מתקדמים: טיקטוק מציעה אפשרויות טירגוט מתוחכמות וניתוחי נתונים. השימוש בכלים אלו חיוני ליצירת קמפיינים ממוקדים ומותאמים לצרכי המותג והעסק.
שימוש בלמידת מכונה: טיקטוק מיישם אלגוריתמים מתקדמים לאופטימיזציה ולמידה. הצבירה של לפחות 50 לידים בשבוע הראשון מאפשרת לאלגוריתם ללמוד ולהתאים את הפרסום למשתמשים הרלוונטיים ביותר, מה שמגביר את יעילות הקמפיין.
שיפור תוכן המודעות: קריטי לבצע בדיקה ושיפור שוטף של המודעות, תוך התייחסות למבנה המודעה, איכות וייחודיות התוכן וניסוח הקריאה לפעולה. שיפורים אלו יבטיחו תגובה חיובית גבוהה יותר מקהל היעד.
לסיכום, פרסום בטיקטוק הופך להיות קריטי עבור מותגים המעוניינים להגיע לקהל צעיר ומגוון. החל מהקמת חשבון עסקי וכלה בכלים אנליטיים, טיקטוק מציעה מגוון רחב של דרכים לקדם עסק ביעילות. שילוב נכון של תוכן אורגני וממומן עם אופטימיזציה שוטפת יכול להוביל לתוצאות מרשימות בפלטפורמה זו. כדי להצליח, יש להבין היטב את מאפייניה הייחודיים של המערכת ואת העדפות המשתמשים בה.
פרסום בטיקטוק עם המומחים של Web3D
לחברות המעוניינות ליהנות מהפוטנציאל השיווקי הטמון בטיקטוק מומלץ לפנות חברה מקצועית בעלת ניסיון בשיווק דיגיטלי. ב- Web3D מומחים בליווי עסקים בפרסום בטיקטוק – החל מבניית אסטרטגיה ויצירת תוכן וכלה בניהול קמפיינים אופטימליים. אנשי המקצוע במחלקת שיווק דיגיטלי של Web3D מספקים מענה In house לכל הנדרש בניהול פרסום ממומן בטיקטוק – הכל באופן מקצועי ויסודי, תוך התאמה למטרות ולתקציב של כל חברה.
ניצן דימנד
מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטליתהמשך קריאה - מאמרים נוספים
השוואת מערכות CRM: איך לבחור את הפתרון המתאים לארגון שלך
כאשר ארגון שוקל להטמיע או להחליף מערכת CRM, מדובר בהחלטה קריטית שיכולה להשפיע ישירות על היעילות התפעולית, שביעות רצון הלקוחות והצלחת התהליכים העסקיים. במצב זה, חשוב להכיר את האפשרויות השונות …
שילוב נתונים ובינה מלאכותית – התהליכים שמעצבים מחדש את השיווק B2B
התהליכים שמעצבים מחדש את השיווק B2B ההיסטוריה האנושית ידעה תקופות של מהפכות בתחומי המסחר וכלכלה, לעיתים רחוקות מאוד היינו עדים למספר מהפכות שמתמזגות יחדיו. בתחילת המאה ה-16 היו אלה הסוחרים …
מדידה אינקרמנטלית בשיווק
כיצד להבין את ההשפעה האמיתית של מאמצי השיווק אינקרמנטליות (Incrementality) זהו מונח מפתח בעולם השיווק הדיגיטלי, המתמקד במטרה המרכזית של מדידת האפקטיביות האמיתית של קמפיינים שיווקיים. אינקרמנטליות מתמקדת בשאלה: מהו …