עמוד בית » מדריכים ומאמרים » הכלים שכל מחלקת שיווק וקריאייטיב חייבת להכיר: מדריך לניהול עם monday

הכלים שכל מחלקת שיווק וקריאייטיב חייבת להכיר: מדריך לניהול עם monday

הכלים החכמים של מאנדיי CRM

ניהול צוותי שיווק דורש איזון בין יצירתיות לפרודוקטיביות, וכל זאת בתוך לוחות זמנים צפופים ובתהליכי עבודה מורכבים. פעמים רבות נוצר עומס תקשורתי, אי סדר בפיזור משימות, וצווארי בקבוק שמונעים עמידה ביעדים. כאן נכנסת לתמונה monday.com מערכת חכמה לניהול משימות ותהליכים, שמאפשרת לאנשי הצוות להתמקד במטרה החשובה באמת – השגת תוצאות.

למה דווקא monday?

את השינוי המשמעותי, שמעבר לעבודה עם מערכת מאנדיי מייצר, ניתן לראות בארבע נקודות עיקריות:

• ניהול מרוכז של משימות וקמפיינים במקום אחד

• יצירת שקיפות בעבודה בין אנשי הצוות

• צמצום צוואר בקבוק ושיפור היכולת לעמוד בלוחות זמנים

• שילוב אוטומציות וכלים חיצוניים לשיפור הפרודוקטיביות

בעזרת שילוב נכון של המערכת ויישום מותאם לצרכי הארגון, ניתן להפוך את העבודה ליעילה וממוקדת יותר, תוך חיסכון בזמן וצמצום טעויות.

ניהול תוכן ועיצוב ביעילות

צוותי שיווק מתמודדים עם תהליכי עבודה מבוזרים: משימות שמגיעות דרך מיילים, הודעות וואטסאפ, ותיקיות קבצים מרובות. הפיזור הזה מוביל לעיכובים, תקלות, ולעיתים גם לבזבוז זמן יקר. עם מאנדיי כל הבקשות, המשימות והקבצים מרוכזים במקום אחד. תוכלו לתעד כל בקשה בצורה ברורה, להוסיף תאריכי יעד, לעקוב אחר סטטוס הביצוע, ולהגיב בזמן אמת לכל שינוי.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
דמיינו שאתם עובדים על קמפיין דיגיטלי חדש. במקום לנהל את כל המשימות במיילים שמתמלאים בתשובות לא ברורות, אתם יוצרים לוח מסודר שבו כל אחד מאנשי התוכן והעיצוב יודע מה נדרש ממנו. כותב התוכן או הקופירייטר מעלה את הטקסטים, המעצב מעלה את העיצובים ישירות ללוח, וכל הפידבקים מתועדים ונגישים לכולם. כך נמנעים מבלבול ואי הבנה ומוודאים שכולם מעודכנים ומפוקסים עד לביצוע המושלם.

ניהול אירועים שיווקיים בקנה מידה גדול

אירועים שיווקיים כגון השקת מוצרים, פתיחת סניף, הצגה בתערוכה או השתתפות בכנס, דורשים תיאום מורכב בין כל הגורמים בחברה. לעיתים קרובות, היעדר ציר מרכזי שמסנכרן בין כל הזרועות, מוביל לשיבושים בתקשורת, טעויות בביצוע משימות קריטיות או עיכובים. המערכת של monday.com מספקת פתרון שמסייע לנהל את כל שלבי האירוע, מהתכנון הראשוני ועד לסיכום שלאחר האירוע. באמצעות מאנדיי ניתן לנהל לוחות זמנים, לעקוב אחר תקציבים, לוודא שהמשימות מתבצעות על פי סדר החשיבות והדחיפות, ולאתר מראש נקודות שבהן ההכנות לעלולות להיתקע.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
נניח שאתם מתכננים אירוע השקה של מוצר חדש. עם מאנדיי תוכלו להגדיר לוח לניהול האירוע שבו תפרטו כל שלב: עיצוב החומרים הפרסומיים, תיאום עם הספקים, אישורי התקציב ועוד. המערכת תתריע אם משימה מסוימת מתעכבת, כך שתוכלו להגיב בזמן. בצורה הזו, אתם שומרים על שליטה מלאה ומצמצמים את הסיכוי להפתעות לא נעימות ביום האירוע.

תכנון אסטרטגי שיווקי עם מאנדיי

כאשר מדברים על שיווק אפקטיבי, תכנון אסטרטגי הוא הבסיס לכל פעולה מוצלחת. עם זאת, תהליך התכנון האסטרטגי יכול לעיתים להפוך למסורבל, במיוחד כשמדובר בצוותים גדולים או בעלי עניין מרובים. האתגר העיקרי הוא ליצור תוכנית עבודה ברורה, מדויקת וממוקדת מטרה, תוך מעקב אחר ביצועים ושינויים לאורך הדרך.
מאנדיי מספקת את הכלים הנדרשים כדי לנהל תכנון אסטרטגי בצורה מובנית ושיתופית. המערכת מאפשרת ליצור בורדים – לוחות מותאמים אישית שבהם ניתן להגדיר מטרות, לפרוס משאבים, ולחלק את המשימות לפי סדר עדיפויות. בנוסף, המערכת כוללת דוחות נתונים שיכולים לשקף בצורה ויזואלית את ההתקדמות לעבר היעדים שנקבעו.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
נניח שאתם מתכננים קמפיין להגברת המודעות למותג שלכם. תתחילו במערכת מאנדיי עם הקמת לוח שבו תוגדר המטרה המרכזית – למשל, גידול של 20% בתנועה לאתר תוך שלושה חודשים. לאחר מכן, תחלקו את המטרה לשלבי פעולה: יצירת תוכן לבלוג, ניהול קמפיינים ממומנים והפעלת ערוצי מדיה חברתית. לכל משימה תגדירו אחראי או אחראית, תאריך יעד (דד-ליין) ואבני דרך. לאורך כל הדרך, יש לכם את האפשרות לעקוב אחר ההתקדמות בזמן אמת, לזהות "פקקים", לווסת את המשימות מחדש ולהתאים את התוכנית לפי הצורך.
המבנה הזה מאפשר לכם לתכנן בצורה מסודרת, לעמוד ביעדים, ולוודא שכל הצוות מסונכרן ויודע מה נדרש ממנו.

מעקב אחר קמפיינים שיווקיים בעזרת מאנדיי

ניהול קמפיינים שיווקיים דורש בקרה ומעקב צמוד אחרי ביצועים וזיהוי מהיר של בעיות. ללא מערכת מרכזית לניהול הנתונים, צוותים עלולים למצוא את עצמם מתמודדים עם עומס מידע, נתונים לא מסונכרנים והחלטות שמתבססות על מידע חלקי.
monday.com מציעה פתרון שלם שמרכז את כל הנתונים הרלוונטיים לקמפיינים במקום אחד. המערכת מאפשרת להגדיר יעדים לקמפיינים, לעקוב אחרי נתוני ביצועים כמו הקלקות, עלויות והחזר על השקעה (ROAS) ולשמור על תיעוד מסודר של כל הפעולות.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
דמיינו שאתם מנהלים קמפיין "בלאק פריידי". בפלטפורמה של מאנדיי אתם יכולים להקים לוח שמרכז את כל הנתונים – מביצועי מודעות בפייסבוק ובגוגל ועד מעקב אחרי התקציב. תראו בזמן אמת אילו מודעות מביאות את הביצועים הטובים ביותר, ותקבלו התראה ברגע שהעלויות חורגות מהציפיות. המערכת מאפשרת לכם לקבל החלטות מהירות ומבוססות נתונים, כך שתוכלו למקסם את ההחזר על ההשקעה שלכם.

ניהול נכסים דיגיטליים

אנשי מחלקת השיווק הדיגיטלי מתמודדים עם כמויות אדירות של תוכן ומדיות דיגיטליות – קבצים של תוכנות עיצוב, טמפלטים, סרטונים, תמונות, מצגות ועוד. האתגר הוא לשמור על סדר, להבטיח שכל הקבצים נגישים לצוותים השונים, ולמנוע אובדן של מידע חשוב.
למערכת מאנדיי יש את הכלים לייצר שיטת עבודה אחידה ומסודרת בכל הנוגע לטיפול בתוכן הדיגיטלי של החברה. היא מספקת פתרון שמאפשר לאחסן, לארגן ולשתף את כל הנכסים הדיגיטליים במקום אחד. המערכת כוללת אפשרויות לשיתוף קבצים, מתן גישה לצוותים מוגדרים, ותיעוד משוב ישירות על הקבצים.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
אתם מקימים קמפיין חדש וזקוקים לתמונות למודעות הדיגיטליות. במקום לחפש בתיקיות מבולגנות או לבקש את הקבצים מחדש, אתם ניגשים ללוח במאנדיי שבו כל הנכסים שמורים עם שמות מסודרים ומתוייגים לפי קטגוריות. ברגע שהמעצבת שלכם מעלה גרסה ראשונית של המודעה, ואתם מוסיפים את ההערות לתיקון ישירות על הקובץ. הכל מתבצע בצורה שקופה וברורה, מה שחוסך זמן ומשפר את איכות התוצר.

אוטומציות שיווקיות: לחסוך זמן ולייעל תהליכים

ניהול שיווק כולל לא מעט משימות שחוזרות על עצמן: שליחת תזכורות, עדכון סטטוס משימות, יצירת משימות חדשות בתגובה לפעולות מסוימות, ועוד. משימות כאלו, כשהן מבוצעות ידנית, גוזלות זמן יקר ומסיחות את הדעת מהתמקדות בעבודה היצירתית החשובה. כאן נכנסות לתמונה האוטומציות של monday.com .
באמצעות אוטומציות, אפשר להגדיר כללים שיאפשרו למערכת לבצע פעולות אוטומטיות במקום אנשי הצוות. לדוגמה, משימות חדשות שנכנסות מקבלות תיוג אוטומטי עם הדד-ליין המתאים, הודעות נשלחות אוטומטית כשמשימה משתנה לסטטוס "הושלם" ואפילו אפשר להגדיר משימות המשך שייווצרו באופן אוטומטי.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
נניח שאתם מנהלים קמפיין שבו מספר משימות תלויות זו בזו – למשל, שליחת תכנים לאישור ולאחר מכן הפצתם בערוצים השונים. עם מאנדיי אתם יכולים להגדיר אוטומציה שבה ברגע שהמשימה הראשונה (אישור התוכן) משנה סטטוס ל-"הושלם", המשימה הבאה (הפצת התוכן) נוצרת אוטומטית עם התראות לצוות הרלוונטי. כך, אתם חוסכים זמן ומוודאים שכל הצוותים פועלים בסינכרון מושלם.

אינטגרציות עם כלים חיצוניים: ריכוז העבודה במקום אחד

צוותי שיווק משתמשים במגוון רחב של כלים לניהול העבודה שלהם – מ-Canva לעיצוב, דרך HubSpot לניהול קשרי לקוחות, ועד Google Analytics לניתוח ביצועים. כלים אלו מצוינים בפני עצמם, אך כשהם פועלים בנפרד, נוצר קושי לשמור על מעקב מסודר ולנהל תקשורת יעילה בין הצוותים.
עם האינטגרציות של מאנדיי כל הכלים האלו מתחברים ללוח המרכזי שלכם, כך שהצוותים יכולים לעבוד במקום אחד ולחסוך זמן יקר. ניתן להעביר נתונים ישירות מ-Google Analytics, לסנכרן קמפיינים עם HubSpot, להעלות עיצובים מ-Canva, ולשתף תובנות בזמן אמת עם כל הצוות.
בנוסף, אחת האינטגרציות הבולטות היא עם Figma, כלי עיצוב פופולרי בקרב צוותי קריאייטיב. באמצעות האינטגרציה עם Figma, ניתן להטמיע עיצובים ישירות בלוחות מאנדיי, כך שהצוות יכול לצפות ולעבוד על העיצובים מבלי לעבור בין פלטפורמות. יתר על כן, מאנדיי מציעה ערכת UI פתוחה ב-Figma, המספקת רכיבי ממשק מוכנים שמאפשרים למעצבים לשמור על אחידות בעיצובים ולייעל את העבודה מול צוותי הפיתוח.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
תארו לעצמכם שאתם עובדים על עיצוב חדש לקמפיין דיגיטלי. המעצב מעלה את הקובץ ל-Figma, והעיצוב משולב אוטומטית בלוח מאנדיי. שאר חברי הצוות יכולים לצפות בעיצוב, להוסיף הערות ולשתף משוב – הכל באותו מקום שבו מנוהלות המשימות האחרות של הקמפיין. כך, אין צורך במיילים ארוכים או בתהליכים מסורבלים – הכל קורה בזמן אמת ובשקיפות מלאה.

האינטגרציות עם הכלים המובילים בתעשייה הופכות את מאנדיי לפלטפורמה רבת עוצמה שמחברת את כל הצוותים והכלים למקום אחד, וחוסכת זמן יקר בתהליכי העבודה.

ניתוח נתונים ודוחות: תובנות בזמן אמת

הדרך לקבלת החלטות טובות מתחילה בגישה לנתונים מדויקים וברורים. ללא כלים לניתוח הנתונים, צוותים רבים נאלצים להשקיע זמן רב ביצירת דוחות ידניים, מה שמגביל את יכולתם להגיב במהירות לשינויים. מאנדיי מציעה כלים לניתוח ויצירת דוחות מותאמים אישית שמציגים נתונים בצורה ויזואלית וברורה.
באמצעות לוחות ניתוח, ניתן לעקוב אחרי מדדים מרכזיים, כמו ביצועי קמפיינים, עמידה בזמנים, תקציבים מול הוצאות בפועל, ועוד. דוחות אלו ניתנים לשיתוף בקלות עם חברי הצוות או הנהלת החברה.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
אתם מנהלים קמפיין "בלאק פריידי" ורוצים לעקוב אחרי ההחזר על ההשקעה (ROAS) בכל יום. במקום לאסוף נתונים ידנית, אתם מגדירים ב-monday דוח מותאם שמציג את כל המדדים החשובים במקום אחד. כך, תוכלו לזהות במהירות אילו מודעות מניבות את הביצועים הטובים ביותר, ולבצע התאמות בזמן אמת.

שיפור שיתוף הפעולה בין צוותים

בעבודה שיווקית, התקשורת בין צוותים שונים היא קריטית – בין אם מדובר בעיצוב, קריאייטיב, הקמת הקמפיין, אופטימיזציה וניתוח תוצאות. המורכבות הזו יכולה להוביל לאי הבנות או לעיכובים כשאין מערכת שמרכזת את המידע במקום אחד. הפלטפורמה שלmonday.com מסייעת להתגבר על אתגר זה ע"י יצירת לוחות משותפים שמאפשרים לכל חברי הצוות לעדכן ולעקוב אחרי העבודה. בנוסף, אפשר להגדיר הרשאות גישה כדי להבטיח שרק האנשים הנכונים יוכלו לצפות במידע רגיש.
איפה זה פוגש אתכם בשטח?
נניח שאתם עובדים על קמפיין שדורש שיתוף פעולה בין צוותי קריאייטיב וה-PPC. המעצבת מעלה למאנדיי עיצובים שונים למודעה, איש ה-PPC מעדכן שהקים את הקמפיין. האנליסט בודק את ביצועי המודעות ומעדכן במאנדיי את צוות הקריאייטיב, אם נדרש לרענן את הקריאייטיב. כל אחד רואה את המידע הרלוונטי לו, ובמקביל, כל הצוותים פועלים על בסיס אותו מקור מידע.

למעבר חלק, התאמה מדויקת ומיקסום היכולות: הטמעת monday עם המומחים של Web3D

monday.com היא הרבה יותר מפלטפורמה לניהול משימות – היא מערכת שמביאה סדר, שקיפות ואפקטיביות לכל תהליכי העבודה שלכם. מעבר לעבודה עם מאנדיי מאפשר לצוותי שיווק וקריאייטיב, כמו גם למחלקות אחרות בארגון, להתמקד במה שחשוב באמת: יצירה שמביאה תוצאות. בזכות האינטגרציות הרחבות, האוטומציות והיכולת לרכז את כל הכלים והמשימות במקום אחד, העבודה הופכת להיות ממוקדת יותר, מהירה יותר ופשוטה יותר לניהול.
מעבר לפלטפורמה עצמה, הדרך שבה תבצעו את האפיון וההטמעה שלה היא קריטית להצלחת התהליך. כאן נכנסת לתמונה Web3D. אנחנו לא רק מתמחים בטכנולוגיה ובמערכות ניהול כמו monday.com – אנחנו גם חיים את זה. כל הסטודיו הקריאייטיבי שלנו ומחלקת השיווק הדיגיטלי מנוהלים בעצמם דרך מאנדיי, מה שנותן לנו הבנה מעמיקה וניסיון מעשי בניהול תהליכים מורכבים עם הכלים האלו.
לצד זאת, אנו מביאים מעל 27 שנות ניסיון בהן ליווינו עסקים, חברות וארגונים מכל הסקטורים במשק הישראלי – מה שמאפשר לנו לזהות את הצרכים המדויקים שלכם, לייעץ מתוך ידע מבוסס, וליישם פתרונות שמותאמים בדיוק לפעילות העסקית שלכם. השילוב שלנו בין טכנולוגיה, שיווק ודיגיטל מבטיח לא רק יישום חכם של מאנדיי אלא גם יצירת ערך מוסף שמגיע מהניסיון שצברנו בפרויקטים דומים.

כאשר אתם בוחרים ב-Web3D לאפיון והטמעת המערכת, אתם מקבלים ליווי מלא שמבוסס על ניסיון מוכח, הבנה עמוקה בצרכי הארגון שלכם, ויכולת לייצר תהליכי עבודה שיגרמו לכם להפיק את המיטב מהמערכת. מוזמנים לפנות אלינו ולשמוע באופן ממוקד איך הטכנולוגיה של monday.com משתלבת בתהליכי השיווק שלכם ויכולה לקדם את העסק שלכם לשלב הבא.

נכתב ע"י

אלון שניידרמן

מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.
אלון מרצה בכיר בתחום הדיגיטל, יוצא יחידת 8200, יזם ומלווה סטארטאפים, מנכ"ל ובעלים של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

מיתוג הוא כלי מהותי להצלחה בכל סוג של שיווק, ובמיוחד בתחום ה- .(Business to Business) B2B בשיווק לעסקים מעורבים לא רק אלמנטים כלכליים טהורים, אלא גם השפעות רגשיות וחברתיות שמניעות …

מאז השקתו בשנת 2021, Performance Max (PMax) של גוגל חולל מהפכה באופן שבו משווקים דיגיטליים מתייחסים לפרסום בין-ערוצי. הוא יצר הזדמנויות חדשות לעסקים, במיוחד בתחום המסחר האלקטרוני, לאחד את כל …

כאשר ארגון שוקל להטמיע או להחליף מערכת CRM, מדובר בהחלטה קריטית שיכולה להשפיע ישירות על היעילות התפעולית, שביעות רצון הלקוחות והצלחת התהליכים העסקיים. במצב זה, חשוב להכיר את האפשרויות השונות …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון