עמוד בית » שיווק דיגיטלי » מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי » מדריך אופטימיזציה SEO חלק 2 – איך יוצרים תיאור עמוד (טייטל ודסקריפשן)?

מדריך אופטימיזציה SEO חלק 2 – איך יוצרים תיאור עמוד (טייטל ודסקריפשן)?

איך יוצרים כותרת ותיאור SEO

מדריך אופטימיזציה SEO חלק 3 – איך יוצרים תיאור עמוד (טייטל ודסקריפשן)?

טרם קריאת המשך המדרך מומלץ לקרוא את חלקו הראשון והשני של המדריך “מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס“, “מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים“,
וכן את חלק המבוא “מנוע חיפוש – איך “מנוע” חיפוש חושב“.

בדומה לכותרת העמוד  (Title tag) לכל עמוד אינטרנט צמוד גם תיאור עמוד (תג תיאור Description) ומאוד חשוב לקידום האורגני של האתר. תג תיאור העמוד משמש בפני הגולשים ומנועי החיפוש כתקציר על התוכן עמוד האינטרנט. בעוד כותרת העמוד יכולה להכיל מספר מועט של מילים, תיאור העמוד יכול להכיל מספר משפטים (יפורט בהמשך).
אם עמוד האינטרנט שלכם מופיע בדף תוצאות החיפוש, תוכן תיאור העמוד יופיע בדרך כלל מתחת לכותרת בכחול.תיאור עמוד | description tag | SEO | אופטימיזציה
תיאור העמוד הינו חשוב מפני שגוגל עשוי להשתמש בהם כתיאור של עמוד האינטרנט שלכם. לעיתים ‘גוגל’ לא ייבחר בתיאור שסיפקתם וישתמש במקטע טקסט ראוי יותר המופיע בתוכן העמוד במידה והנ”ל יהיה רלוונטי יותר לתוצאת החיפוש של הגולש.

הנחיות לכתיבת תיאור עמוד (Description Tag)

  1. חובה לכתוב תיאור עמוד אינטרנט לכל עמוד באתר.
  2. אורך התווים סה”כ יהיה עד 140 תווים, ניתן לכתוב גם עד 150 תווים אך לא מומלץ.
    אורך התווים נגזר מאורך התיאור לתצוגה בתוצאות החיפוש של גוגל.
  3. אם אין ברשותכם כלי מתאים לספירת מילות מפתח בעת ההזנה במערכת ניהול התוכן (CMS), יש להעתיק את הכותרת לעמוד ‘word‘ ולהשתמש בפונקציית ‘ספירת מילים’ (‘Word Count‘(, תחת רובריקה ‘Review‘.
  4. בניגוד לשימוש בכותרת העמוד, אין חובת שימוש בסימן ‘|’, אך יש למעט בשימוש בסימני פיסוק ככל האפשר בפרט בסימן מרכאות ‘ ” ‘.
  5. בדומה לכותרת, לא מומלץ לחזור על אותם מילים, גוגל זוכר את כל מילה ולא כל ביטוי (צמד מילים או יותר).
  6. יש לבחור במילות מפתח שייצגו את תוכן עמוד האינטרנט בצורה המיטבית ביותר בעיני המשתמש.
  7. אסור להעתיק תיאורים, כל תיאור חייב להיות שונה אחד מהשני.
  8. מומלץ לרשום בתחילת העמוד תיאור של תוכן העמוד המדובר, לדוג': ‘עמוד הבית של חברת Web3D…’, ‘עמוד פרופיל חברה של חברת Web3d…’.
  9. יש להימנע משימוש בכותרות ברירת מחדל או כותרות מעורפלות כגון: “זהו דף אינטרנט”, “דף ללא תוכן” “דף הבית” וכד’.
  10. יש להימנע בתכלית האיסור ממילוי התיאור במילות המפתח בלבד.
  11. יש להימנע מההעתקה והדבקה של תוכן המסמך כולו לתיאור העמוד.
  12. הנחיות למערכת ניהול תוכן מסוג ‘WordPress‘:
    1. יש להתחבר לתוך מערכת ניהול התוכן עם היוזר משתמש והסיסמא הנכונים.
    2.  יש להיכנס לתוך התפריט ‘Pages’ ובפרט ‘All Pages‘.
    3. בעמוד זה יוצגו כלל עמודי האתר, יש להיכנס לתוך העמוד המדובר או לעמוד הראשון.
    4. מתחת לאזור עריכת תוכן העמוד, יש תפריט הנקרא ‘SEO Settings‘, באזור זה יש לכתוב את כותרת העמוד לפי ההנחיות הנ”ל בתוך שדה ‘Meta Description‘.
    5. ניתן לעקוב אחר ספירת אורך התווים מתחת לשדה הכנסת התוכן.
    6. לאחר הכנסת הכותרת יש ללחוץ על ‘Update‘.
    7. יש לחזור על הפעולה ולבצע על כל עמוד באתר.
    8. במידה ואתר האינטרנט מכיל עמודי פוסטים ‘Posts‘, יש להיכנס לתוך התפריט ‘Posts’ ובפרט ‘All Posts‘, ולחזור על פעולות  ג’ עד ז’

 

להמשך המדריך:

מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס
מדריך אופטימיזציה חלק 3: תמונות, תוכן וטיפים

מאת: אלון שניידרמן, מנכ"ל, בעלים Web3D

נכתב ע"י

אלון שניידרמן

מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.
אלון מרצה בכיר בתחום הדיגיטל, יוצא יחידת 8200, יזם ומלווה סטארטאפים, מנכ"ל ובעלים של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

בעולם הפרסום, שבו מותגים מתחרים על תשומת הלב של הצרכן במרחב תחרותי יותר מאי פעם, יש נטייה להאמין שחדשנות מתמדת היא המפתח להצלחה. מותגים רבים בוחרים לשנות את המסרים, העיצובים, …

מאז השקתו בשנת 2021, Performance Max (PMax) של גוגל חולל מהפכה באופן שבו משווקים דיגיטליים מתייחסים לפרסום בין-ערוצי. הוא יצר הזדמנויות חדשות לעסקים, במיוחד בתחום המסחר האלקטרוני, לאחד את כל …

מודלי ייחוס הם כלי חיוני בניתוח אפקטיביות השיווק הדיגיטלי. למרות זאת, מודלים פופולריים כמו Last Click Attribution מעניקים את כל הקרדיט על ההמרה לאינטראקציה האחרונה של הלקוח עם המותג. גישה …

כתיבת תגובה

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון