עמוד בית » שיווק דיגיטלי » מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי » להימנע מטעויות: איך לבחור חברת שיווק ופרסום דיגיטלי לעסק שלכם?

להימנע מטעויות: איך לבחור חברת שיווק ופרסום דיגיטלי לעסק שלכם?

חברות שיווק דיגיטלי

השיווק הדיגיטלי הפך לאבן יסוד באסטרטגיות השיווק של חברות עסקיות וארגונים. עם זאת, מימוש הפוטנציאל הגלום בשיווק דיגיטלי מחייב ידע ומומחיות ייעודיים למרחב זה. חברות שיווק דיגיטלי נדרשות להיות יצירתיות ומעודכנות בכל ההתפתחויות המתרחשות בכל יום בתחום הפרסום הדיגיטלי.
מאמר זה מהווה מדריך לבחירה נבונה של חברת פרסום ושיווק דיגיטלי לעסקים. על ידי הבנה מעמיקה של הרכיבים המרכזיים בשיווק דיגיטלי – האסטרטגיה, הכלים השיווקיים ואופן היישום שלהם, ניתן יהיה לאפיין ולהעריך בצורה טובה יותר את יכולותיה של חברת השיווק שאת שירותיה אתם שוקלים לשכור. כך תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר בבואכם לבחור שותף אסטרטגי לקידום העסקי שלכם במרחב הדיגיטלי.

תפקידו של משרד שיווק דיגיטלי

משרד שיווק דיגיטלי / סוכנות דיגיטל שונה מחברות פרסום מסורתיות המתמקדות בערוצי מדיה אופליין (טלוויזיה, רדיו, עיתונות מודפסת ושלטי חוצות). בניגוד להן, חברה לשיווק דיגיטלי מתמחה אך ורק בקידום עסקים באונליין – באמצעות אתרי אינטרנט, מנועי חיפוש, פלטפורמות מדיה חברתית, קמפיינים במייל ובמובייל וערוצים דיגיטליים נוספים.
החברה מכירה לעומק את המאפיינים הייחודיים והאתגרים השיווקיים המאפיינים את הסביבה המקוונת ויודעת כיצד לנצלם להשגת מטרות העסק של הלקוחות. תחום זה עוסק בגיבוש אסטרטגיית שיווק דיגיטלית המותאמת למטרות העסק, תוך שימת דגש על קידום מותג, גיוס לקוחות חדשים והגדלת מכירות. השירותים הניתנים ללקוחות כוללים תכנון, הוצאה לפועל וניהול קמפיינים שיווקיים ממוקדים בערוצים דיגיטליים שונים, תוך ניטור, מדידה ואופטימיזציה באופן שוטף.

צוות המשרד מורכב מאנשי מקצוע מתחומים שונים – אנשי אסטרטגיה ותוכן, מעצבי מדיה דיגיטלית, מקדמי אתרים ומומחי קידום אורגני במנועי חיפוש, מומחי PPC לניהול קמפיינים בפלטפורמות הפרסום השונות, מומחים בתחום ניתוח הנתונים ועוד. שילוב המיומנויות והכישורים של אנשי המקצוע הללו מאפשר מתן מעטפת שיווק דיגיטלי כוללת ואיכותית הנתפרת לפי מידה עבור כל חברה, עסק או ארגון בכל סקטור ותחום.

אלו חברות ובתי עסק חייבים שיווק דיגיטלי מקצועי?

הפרסום במדיה הדיגיטלית חיוני עד כדי הכרחי לקידום כל חברה או ארגון, בכל סקטור עסקי, פרטי וציבורי:

חברות גדולות ומותגים המבקשים לשמור על מעמדן ולבסס את נוכחותן במרחב הדיגיטלי מעוניינות בפתרונות טכנולוגיים חדישים ובגישה אסטרטגית מקיפה במומחיות ייעודית לתחום פעילותן. לחברות אלו נדרש לספק מארג שלם של שירותים מתקדמים כגון אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), שיווק ברשתות חברתיות, ופרסום ממומן בפלטפורמות דיגיטליות הכי עדכניות. במיוחד כשמדובר בתקציבי פרסום גדולים נדרש ניהול שכלתני ומכוון תוצאות של הקמפיינים השונים. זאת על מנת לעמוד במטרות שעל בסיסה נבנתה האסטרטגיה השיווקית וביעדים המדידים שהוגדרו למימושה. 

חברות קטנות ובינוניות מהוות חלק ניכר מלקוחות סוכנויות השיווק הדיגיטלי. עבורם, שיווק מקצועי ברשת מהווה כלי הכרחי להגברת החשיפה, גיוס לקוחות חדשים ובניית מותג. עסקים חדשים השואפים לפרוץ אל השוק נדרשים לפתרונות שיווקיים חדשניים ויצירתיים שיסייעו להם להתבלט ולהתמודד ביעילות מול המתחרים.
בעלי מקצוע ונותני שירות המסתפקים בקידום האתר או דף נחיתה, להם אין את הכלים המתקדמים לניתוח וקידום ביטויי מפתח ומעקב אחר התוצאות. 
ארגונים ממשלתיים ועמותות מזהים אף הם את הפוטנציאל הגלום בשיווק דיגיטלי מקצועי על מנת להגביר את המודעות לשירותיהם או לקדם את מטרותיהם כמו למשל גיוס תרומות או מתנדבים. ישנו צורך בגופי שיווק המבינים את מאפייניהם הייחודיים והמסוגלים לספק מענה מותאם, עדכני ויצירתי עבורם.

בנוסף, חברות עסקיות המבקשות להתמקד בניתוחי נתונים ובאופטימיזציה מבוססת נתונים פונים לחברות שיווק דיגיטלי. הם מעוניינים ביכולת למדוד ולאפיין את הקהלים המטרה שלהם, ובהתאמה, לייעל את תוכניות השיווק שלהם.

לא יורים לכל הכיוונים: הצורך העסקי שלך – המטרה של האסטרטגיה השיווקית

השיווק הדיגיטלי מספק מענה למגוון רחב של צרכים עסקיים ושיווקיים, כולל בניית מותג, גיוס לידים, עידוד מכירות, וקידום הגעה פיזית למקומות עסק. כל אחת מהתחומים האלה מייצגת אסטרטגיה ומטרה שונה בתוך המסגרת הרחבה של השיווק הדיגיטלי.

בניית מותג / חשיפה למותג: יצירת חשיפה ומודעות רחבה בקרב קהלי היעד הרלוונטיים למותג. בעזרת פלטפורמות דיגיטליות כגון מנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואתרי תוכן, ניתן להגיע לקהלים גדולים וממוקדים תוך השקעה יעילה של משאבים.

גיוס לידים: אחת המטרות העיקריות של השיווק הדיגיטלי הינה השגת לידים חדשים והמרתם למכירות. זאת מושגת באמצעות קמפיינים ממוקדים, ניתוח התנהגות הגולשים ואופטימיזציה של מסע הלקוח עד לרכישה. חברה לשיווק דיגיטלי מקצועית תדע לייצר משפך שיווקי רציף שמוביל לקוחות פוטנציאליים משלב החשיפה ועד להמרה ללקוחות משלמים.

עידוד מכירות: המטרה הסופית של רוב הקמפיינים הדיגיטליים היא לעודד מכירות. זה כולל טקטיקות כמו שיווק ממוקד מוצר, קידום מבצעים והנחות, אפסייל בחנות האונליין, קידום ע"י משפעינים ואף שיווק שותפים. כאן, המדידה והניתוח של הנתונים הם חיוניים להבנת ההצלחה של הקמפיינים.

חיבור ישיר לקהל היעד: השיווק הדיגיטלי יוצר אינטראקציה ומעורבות גבוהות עם הלקוחות הפוטנציאליים. בניית נוכחות ויזואלית ברשת מאפשרת לקיים דו-שיח ישיר ואותנטי עם המשתמשים. כך ניתן ללמוד את צורכיהם, לזהות הזדמנויות שיווקיות ולשפר את חווית הלקוח.

קידום הגעה לחנות פיזית: עבור עסקים עם מיקום פיזי כגון חנות, מסעדה או מעבדת שירות, השיווק הדיגיטלי תורם להגברת התנועה של לקוחות למקום. האסטרטגיה להשגת מטרה זו כוללת טירגוט על פי מיקום גיאוגרפי לפרסום ממוקד, יצירת קמפיינים המעודדים ביקור במקום עם קריאה ברורה לפעולה, קידום ברשתות חברתיות ובאמצעות חוות דעת והמלצות.

בסופו של דבר, השיווק הדיגיטלי מציע מענה לצרכים שיווקיים רבים, מגיוס לידים ועד לבניית מותג חזק. המפתח הוא להבין את הצרכים הייחודיים של כל עסק ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית בהתאם.

אלו שירותי שיווק דיגיטלי ניתן לקבל?

אם נחשוב על הפרסום כתחרות קרב-רב, חברה המיומנת בכל אחד משירותי השיווק הדיגיטלי הקיימים, מגדילה את סיכוייה לספק את התוצאות. חברת שיווק דיגיטלי איכותית אמורה להוכיח יכולתה במגוון של שירותי השיווק המקוונים:

תכנון ובניית אסטרטגיית שיווק

הבסיס לכל מהלך שיווקי מוצלח במרחב הדיגיטלי. החברה מבצעת אפיון וניתוח מקיף של הפעילות הקיימת, לומדת את החברה, המוצרים, השירותים ואת המתחרים בתחום. לאחר מכן נבנית אסטרטגיה לטווח ארוך הכוללת הגדרת יעדים, קהלי יעד, מסרים שיווקיים, ערוצי הפרסום, פעילויות מומלצות ולא פחות חשוב – קביעת מדדים להצלחה.

קידום אורגני (SEO)

תהליך של אופטימיזציה הן ברמה הטכנית והן ברמת התוכן באתר של החברה, במטרה לשפר את דירוג האתר בעמודי תוצאות החיפוש הטבעיות במנועי חיפוש. שיטת הקידום האורגני נחשבת כיעילה מאוד לטווח הארוך. היא מאפשרת להגדיל את כמות המבקרים לאתר ללא עלות כספית ישירה לכל מבקר, כפי שקיים בפרסום ממומן.

קידום ממומן בגוגל (Google Ads)

הקמת וניהול קמפיינים של מודעות ממומנות במנוע החיפוש גוגל וברשת התצוגה שלו. התהליך כולל בחירת מילות מפתח רלוונטיות, הגדרת קהלי יעד, קביעת תקציב, אפיון של המודעות והמסרים ומעקב אחר הביצועים.

פרסום ממומן ברשתות חברתיות

הקמה וניהול קמפיינים ממומנים בפלטפורמות פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ויוטיוב. מומחה שיווק דיגיטלי אחראי על הגדרת פרמטרים של קהלי יעד, תדירות, תקציב ועוד. לאחר עליית הקמפיין לאוויר מתבצע ניתוח A/B Testing , ניטור של הביצועים וביצוע אופטימיזציות למימוש מלוא הפוטנציאל והגדלת החזר ההשקעה.

פרסום בלינקדאין

שיווק B2B ופרסום ברשת המקצועית לינקדאין לבעלי תפקידים. הפנייה לקהל יעד ספציפי מאוד נעשה על ידי טירגוט ממוקד על בסיס התפקיד, תחומי האחריות, ותק בענף וכדומה.

ניהול סושיאל

תפעול שוטף של הנוכחות העסקית ברשתות חברתיות – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין, יו טיוב. כתיבה ופרסום תכנים, צילום ועריכה חומרים לפרסום, בניית גאנט חודשי/תלת חודשי, ניהול שיח עם לקוחות, מענה על שאלות ותגובות ומעקב אחר מדדי ביצוע.

שיווק ישיר ורימרקטינג

החברה שולחת דיוורים ועדכונים לרשימות תפוצה של לקוחות קיימים ופוטנציאל חדש. מטרתה שימור לקוחות, שיווק חוזר ועדכון שוטף של מבצעים ומוצרים חדשים.

פרסום תוכן שיווקי ממומן

מאמרים לפרסום באאוטבריין וטבולה, וכתבות תוכן שיווקי באתרים מובילים.

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים חברה לשיווק דיגיטלי?

ישנן עשרות חברות לשיווק דיגיטלי ואינספור בוגרי קורס שיווק דיגיטלי המציעים את שירותיהם. בחירה שגויה עלולה לגרום לבזבוז משאבים יקרי ערך ואף לפגוע במוניטין. לפני בחירת השותף האסטרטגי, חשוב להקדיש זמן לבדיקה יסודית של מספר היבטים מרכזיים:

ניסיון עשיר ומוכח בענף הרלוונטי לעסק שלכם הכולל לקוחות בכירים באותו התחום, מעיד על מומחיות ספציפית בצרכים ובאתגרים הייחודיים לענף. וודאו שיש לחברה תיק עבודות מרשים, קראו על מקרי בוחן, בדקו את איכות הקריאייטיב – רמת הקופירייטינג והעיצוב הגרפי.

השירותים שהחברה מספקת In House – האם היא מציעה פתרון כולל לכל צורכי השיווק הדיגיטלי או שמא מתמקדת בתחום מצומצם יותר. חברה המספקת מענה רב-ערוצי לשיווק במנועי חיפוש, רשתות חברתיות, קידום אתרים, אופטימיזציה, הקמת דפי נחיתה, עריכת וידאו ועיצוב גרפי –  מבטיחה חסכון בעלויות ותאום אפקטיבי בין הפלטפורמות השונות. מומחיות בכמה שיותר כלים שיווקיים ופלטפורמות פרסום מעיד על היכולת לתת מענה רחב ומדויק יותר למטרות העסקיות.

אנשי המקצוע שילוו אתכם – חשוב לבדוק האם כל השיווק דיגיטלי מבוצע ע"י אנשי מקצוע העובדים בחברה או מדובר בחברה הנעזרת בפרילנסרים חיצוניים. חברה עם צוות מקצועי פנימי וקבוע מבטיח רמת שירות אחידה וגבוהה יותר לאורך כל הדרך.

קבלת המלצות בלתי אמצעיות מלקוחות קיימים על רמת המקצועיות, המעורבות האישית ושביעות הרצון מהתוצאות שהשיגה החברה עבורם. גם אם הנתונים והמספרים מרשימים, חוויית הלקוח היא שתקבע אם השותפות ארוכת הטווח תהיה מוצלחת.

חברה שרואה חשיבות במדידה ודיווח

מעבר ליכולות המקצועיות של צוות השיווק הדיגיטלי, נושא מרכזי נוסף שיש לתת עליו את הדעת בבחירת החברה הוא איכות המדידה והדיווח אודות הקמפיינים השונים.
מדידה מדויקת ושוטפת של המטרות והביצועים בפועל קריטית הן לצורך מיטוב מתמיד של הקמפיינים והן לשם שקיפות מלאה מול הלקוח. נתוני מדידה אמינים מאפשרים זיהוי מהיר של קמפיינים שאינם משיגים את התוצאות הרצויות וביצוע התאמות נדרשות בזמן אמת. בנוסף, מדידה נכונה מאפשרת הגדרה מדויקת יותר של קהלי היעד והמסרים השיווקיים עבורם. ניתוח נתוני הכניסות לאתר החברה או ניתוח שיחות מכירה מסייע באיתור מגמות ותובנות שיווקיות שלא היו ידועות קודם לכן. ידע זה תורם לשיפור מתמיד באפקטיביות הקמפיינים.

כמו כן, הפקת דוחות ביצוע שוטפים וברורים חוסכת מהלקוח את הצורך "לרדוף" אחר הנתונים ומספקת לו תמונה בהירה של אפקטיביות השקעתו. הצגת הנתונים בשקיפות מלאה ממחישה ללקוח את הערך שהוא מקבל תמורת השקעתו בשיווק דיגיטלי. דיווח כזה גם מחזק את אמון הלקוח ומעודד המשך שיתוף פעולה לאורך זמן.
שקיפות הנתונים מקדמת תחושת שותפות ומחויבות הדדית בין החברה ללקוח. הדבר מוביל לשיתוף פעולה הדוק יותר ולהישגים טובים יותר.לפיכך, על מנת להבטיח שותפות מוצלחת וארוכת טווח, חיוני לבחור בחברת שיווק דיגיטלי המתהדרת ביכולות מדידה מתקדמות, שקיפות מלאה ודיווח שוטף ברמה הגבוהה ביותר. הקפדה על כך מהווה אינדיקציה טובה לרמת המקצועיות והשירות הגבוהה שניתן לצפות לה מהחברה לאורך זמן.

שיווק דיגיטלי שמספק מענה מהיר לצרכים שלכם

העולם הדיגיטלי מאופיין בקצב מהיר של שינויים וחידושים תכופים. המציאות הדינמית הזו מחייבת גמישות ותגובה מהירה מצד חברות השיווק הדיגיטלי שפועלות במרחב זה. על כן, בבואכם לבחור שותף אסטרטגי לפעילות השיווקית המקוונת, חשוב לוודא שמדובר בחברה שיש לה את היכולת לספק מענה מהיר ואפקטיבי לצרכים המשתנים של הלקוחות. כלומר, חברה עם גמישות תפעולית ויצירתית גבוהה המאפשרת השקה של קמפיינים חדשים או עדכון של קיימים בפרקי זמן קצרים ביותר או עצירת קמפיין מסוים כאשר עולה הצורך לכך. שירות אישי, אנושי וזמין לכל שאלה, התייעצות או צורך בנתונים עדכניים. יכולת זו חיונית כדי לשמור על רלוונטיות ותחרותיות בסביבה העסקית המקוונת הנמצאת בתנועה מתמדת.

סוכנות שיווק דיגיטלי VS פרילנסר – יתרונות וחסרונות

ההחלטה במי לבחור לליווי תהליך השיווק במרחב הדיגיטלי, יש לעמוד על ההבדלים בין שכירת שירותיה של סוכנות שיווק דיגיטלי מקצועית לבין עבודה מול פרילנסר עצמאי.

סוכנות שיווק דיגיטלי איכותית, בעלת ותק וניסיון רב, מציעה מעטפת שירותים רחבה ומגוונת הכוללת מומחים בתחומם ממגוון דיסציפלינות רלוונטיות – אסטרטגיה, קריאייטיב יצירתי, ניהול קמפיינים בפלטפורמות שונות, אופטימיזציה למנועי חיפוש, קידום אתרים, ניתוח נתונים, ועוד. בנוסף, מדובר בצוות מומחים פנימי הפועל תחת קורת גג אחת. מבנה זה מקדם תקשורת הדוקה בין המחלקות ותאום יעיל של הפעילות השיווקית לטובת המטרה העסקית. 

פרילנסר מייצג בדרך כלל מומחיות בתחום מצומצם יותר, לפעמים גם ברמת מקצועיות גבוהה. הוא יכול להיות אפקטיבי למשימות שיווקיות ספציפיות. עם זאת, הוא עלול להיתקל בקשיים בהתמודדות עם מכלול האתגרים והצרכים המגוונים הנדרשים לקידום עסקי מוצלח. כמו כן, עבודה מול מספר גורמים חיצוניים עלולה לפגוע ברצף התקשורת וביעילות התהליך כולו. לפרילנס יש פחות לקוחות להתמקד בהם. מנגד זו חברה של איש אחד שגורל הקמפיינים תלוי בזמינות שלו (ימי מילואים, מחלה, אירוע אישי, חופשה וכדומה).על כן, קבלת ההחלטה הנכונה לכם מחייבת מחשבה יסודית על הצרכים והמטרות, אל מול שיקולי תקציב ושיטת העבודה.

פנייה לשירותים של חברה מקצועית לשיווק דיגיטלי מהווה כלי אסטרטגי עבור עסקים שרוצים להתבלט, להגדיל את ההכנסות ולפתח נוכחות דיגיטלית חזקה ומשמעותית. עם זאת, על מנת לממש את הפוטנציאל הגלום בשיווק דיגיטלי, יש להקפיד על גיבוש תוכנית פעולה מובנית היטב הכוללת יעדים ברורים, בחירה נבונה של כלי השיווק ויישומם האפקטיבי בהלימה למטרות העסקיות. רק שילוב מושכל של אסטרטגיה, כלים ויישום יאפשר מיצוי מלא של הפוטנציאל הגלום בשיווק הדיגיטלי.

חברת שיווק דיגיטלי

איך מסכמים 2,000 מילים על בחירת חברה לשיווק דיגיטלי?

במילה אחת: Web3D

מחלקת שיווק דיגיטלי של קבוצת Web3D מקדמת מעל עשור אסטרטגיות פרסום במרחב הדיגיטלי עבור ארגונים וחברות עסקיות בישראל ובעולם. אנשי הדיגיטל, ובראשם סמנכ"ל הדיגיטל של Web3D, הינם בעלי ידע רחב ומעמיק, של שנים רבות, בכלל הפלטפורמות לקידום אורגני וממומן. השירות ניתן ע"י מומחי שיווק, בוגרי תארים במנהל עסקים ותקשורת עם התמחות בשיווק, פרסום ודיגיטל, מיומנים בבניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית ונכונה למגוון רחב מאוד של חברות מכל קשת הסקטורים והענפים במשק. מתמחים בתכנון מסע לקוח ממיר, בניית משפכים שיווקיים, אוטומציות שיווקיות (Marketing Automation) וקריאייטיב מנצח.


ב- Web3D רואים חשיבות רבה במדידות מדויקות של כלל הפעילות הדיגיטלית, ניתוח מלא של הקמפיינים בזמן אמת ושיפור מתמיד של התוצאות. כאן מאמינים בשקיפות מלאה, מעבר לעובדה שהלקוח מקבל גישה לדוח שמתעדכן בזמן אמת, בכל סוף חודש נשלח אליו דוח מסכם עם תובנות, מסקנות והמלצות קדימה. הגישה היא אינה של ספק ולקוח אלא שותף לדרך. מבחינתנו, העבודה שלנו אינה מסתיימת רק בהשגת המטרות הנקודתיות – פניות או רכישות, אנו מסייעים ללקוח בשיפור של תהליכי מכירה מול אנשי המכירות, סיוע בטיפול בהתנגדויות וליווי בטיפול בפניות שתורמים להגדלה מתמדת של אחוזי ההמרה. 
מעוניינים במעטפת 360 של שיווק דיגיטלי מקצועי? זה המקום שאנו מניעים אתכם לפעולה שתקדם את העסק ומזמינים אתכם ליצור קשר כאן >>

נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

קידום אורגני במנועי חיפוש הוא אחד הכלים החשובים ביותר לכל עסק השואף להגדיל את החשיפה שלו ברשת, למשוך תנועה איכותית לאתר ולהגדיל את מחזור המכירות. עם הזמן הוכח ש-SEO אינו …

איך לבחור חברת אחסון ב2024 עבור כל אתר אינטרנט, בחירת ספק האחסון הנכון היא צעד קריטי להצלחתו. חברת האחסון אחראית על תשתית השרתים שעליה ירוץ האתר, כמו גם על הכלים …

עדכון אלגוריתם "התוכן המועיל" של גוגל הולך להשפיע רבות על קידום האתרים – במיוחד בשנת 2024 שבה כתיבת תוכן בעזרת AI תופסת תאוצה. לפני שנסביר על העדכון האחרון של גוגל …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון