דו"ח The Awareness Advantage חושף: שילוב חכם בין קמפיינים ממוקדי מותג לביצועים משפר יעילות ומוביל לצמיחה עסקית מתמשכת.
בעשור האחרון עולם השיווק עובר שינוי משמעותי – ההתמקדות בתוצאות מהירות דרך קמפיינים דיגיטליים ממוקדי ביצועים (Performance Marketing) מאיימת להאפיל על השקעה בבניית מותג. בעוד שהרווח המיידי משיווק מבוסס תוצאות ברור, החיסרון טמון בהזנחת תודעת המותג – אותו נכס שמאפשר להגדיל המרות בטווח הארוך.
דו"ח The Awareness Advantage מציע גישה חדשה: שילוב בין שני התחומים כמפתח להצלחה עסקית. מאמר זה מתעמק בממצאי המחקר, חושף את הקשר בין מודעות מותג להצלחת קמפיינים, ומספק כלים פרקטיים לבניית אסטרטגיה מאוזנת.
פערים בין שיווק מותג לשיווק ביצועים – גורמים והשפעות
בעוד שיווק מותג נועד ליצור ערכים חזקים לטווח הארוך כמו אמון, זיהוי ונאמנות, שיווק מבוסס ביצועים מתמקד בהשגת תוצאות מיידיות כמו לידים, רכישות והמרות מדידות. שיווק מותג מבסס מערכת יחסים עם הלקוחות, בעוד ששיווק מבוסס תוצאות דוחף להמרה כאן ועכשיו. למרות זאת ההפרדה בין התחומים היא מלאכותית. מותג חזק ומוכר משפר את האפקטיביות של קמפיינים ממוקדים: לקוחות שסומכים על המותג נוטים להמיר במהירות ובעלות נמוכה יותר. מצד שני, קמפיינים ממוקדים הם הדרך להביא את ההשקעה במותג לידי ביטוי.
השאלה היא לא "איזו גישה שיווקית עדיפה?". מה שאתם באמת צריכים לשאול עצמכם זה איך משלבים בין שתי הגישות בצורה חכמה? שילוב הוא המפתח לשיפור ביצועים בטווח הקצר ובנייה לטווח הארוך.
ממצאי המחקר – הקשר הקריטי בין מודעות מותג לביצועים
ממצאי The Awareness Advantage מצביעים על קשר מובהק בין בניית מותג לביצועים: מותגים עם 40% תמיכה בקידום המודעות (Awareness) של נהנים משיפור של 43% בשיעורי ההמרה בהשוואה למותגים פחות מוכרים. יתרה מכך, נקודת המפנה הקריטית נמצאה ב- 37% מודעות – השלב שבו האפקטיביות של הקמפיינים הממוקדים מזנקת.
הנתונים הללו משנים את הפרדיגמה המסורתית. במקום להשקיע את מירב התקציב בשיווק מבוסס ביצועים בלבד, על מנהלי השיווק להכיר בכך שמודעות מותג היא תנאי מקדים להצלחת קמפיינים ביצועיים. ההשקעה במיתוג לא רק מחזקת את הבסיס השיווקי, אלא גם משפרת את התשואה על ההשקעה (ROAS) בקמפיינים ממוקדים בטווח הקצר והארוך כאחד.
כיצד משלבים בין חיזוק מותג לביצועים?
4 צעדים מעשיים:
1. הגדירו מטרות מדידות לשני התחומים:
שיווק מותג חייב לכלול מדדים כגון: רמת מודעות (Prompted Awareness), העדפה למותג, נאמנות ושימוש במותג. במקביל, שיווק ביצועים ימשיך להתמקד במדדים כמו שיעור המרות (CVR) ו-החזר על ההשקעה . (ROI) 2. חלקו את התקציב בצורה מאוזנת:
מותגים חדשים צריכים להשקיע יותר בחיזוק המותג כדי להגיע לנקודת המפנה (37%). מותגים מבוססים יכולים להטות יותר משאבים לשיפור הביצועים. 3. צרו תוכן משולב וחווייתי:
תוכן איכותי שמשדר ערכים מותגיים אך גם מניע לפעולה. לדוגמה: סרטון וידאו שמציג את חוזקות המותג עם קריאה לפעולה ממוקדת בסיומו, יפעל לקידום המטרות בשתי הגישות במקביל. 4. מדידה ואופטימיזציה מתמשכת:
השתמשו בכלי מדידה כמו Google Analytics כדי לנתח את ההשפעה של המודעות על הביצועים.
מה הלאה?
מכאן תתחילו לשאול כל תקופה מסוימת: האם המותג שלכם מקבל מספיק נוכחות וחיזוק? האם הקמפיינים הממוקדים שלכם נשענים על בסיס מותגי מספיק חזק? ואם התשובה היא "לא בטוח" – זה בדיוק הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש.
כשנדרש חישוב מסלול מחדש ולמנוע השקעה לחינם בשיווק, כאן בדיוק מחלקת הדיגיטל של Web3D נכנסת לתמונה. אנחנו לא רק מקימים קמפיינים או מודדים תוצאות – אנחנו מאפיינים ובונים אסטרטגיות חכמות ומבוססות מדידה, שיודעות לשלב בין חיזוק המותג לבין השגת תוצאות מדידות. עם צוות של מומחי דיגיטל, מנהלי קמפיינים, אסטרטגיה ,SEO, תוכן וקריאייטיב, אנו מציעים פתרון360 תחת קורת גג אחת ומספקים מענה לכל אתגר ולכל מטרה שיווקית.
הודות לניסיון של 27 שנים ומאות הצלחות בשיווק דיגיטלי ומיתוג חברות וארגונים לאורך השנים, אנחנו מבינים מה נדרש כדי לקחת את המותג שלכם קדימה:
– בניית מודעות וחיזוק נוכחות המותג בכל הפלטפורמות הרלוונטיות
– קמפיינים מדויקים שמבוססים על נתונים ומביאים תוצאות בשטח
– אופטימיזציה מתמדת תוך מדידה חכמה של הצלחת המותג לאורך המשפך השיווקי
אז אם אתם מחפשים שותף שייקח את השיווק שלכם לשלב הבא – כזה שמבין איך לחבר בין מותג לתוצאות – Web3D כאן בשבילכם. דברו איתנו עוד היום ונראה איך יחד הופכים את השיווק שלכם למדויק, חכם ורווחי יותר לאורך זמן.
שאלות שבטח תשאלו את עצמכם
מהו ההבדל בין שיווק מותג לשיווק ביצועים?
תשובה: שיווק מותג מתמקד בחיזוק המודעות, הערכים והנוכחות של המותג לטווח הארוך. שיווק ביצועים מתמקד בתוצאות מיידיות כמו לידים, רכישות או המרות מדידות.
איך מודעות מותג משפיעה על ביצועים עסקיים? תשובה: מחקרים מוכיחים שמותגים עם מודעות גבוהה יותר נהנים משיעורי המרה גבוהים יותר ב-43% ומורידים עלויות השגת לקוחות בטווח הארוך.
מהי נקודת המפנה של מודעות מותג?
תשובה: נקודת המפנה היא כאשר מותג מגיע לרמת מודעות של 37%. משם, האפקטיביות של קמפיינים ממוקדים מזנקת בצורה דרמטית.
איך ניתן לשלב בין חיזוק מותג לשיווק ביצועים?
תשובה: ניתן לשלב דרך יצירת תוכן איכותי שמשלב ערכי מותג עם הנעה לפעולה, חלוקת תקציב מאוזנת, ומדידה מתמשכת של ההשפעה בין התחומים.
איך מודדים את ההשפעה של שיווק מותג על קמפיינים ממוקדים?
תשובה: ניתן למדוד את ההשפעה של שיווק מותג באמצעות מדדים כמו רמת מודעות (Prompted Awareness), סקרים תקופתיים, שיעורי ההמרה (CVR) של קמפיינים ממומנים, והפחתה בעלויות הרכישה (CPL). נתונים אלו מאפשרים לראות את הקשר בין המודעות לבין תוצאות הקמפיינים.
כמה זמן לוקח לראות תוצאות משילוב בין שיווק מותג לשיווק ביצועים?
תשובה: שילוב נכון בין חיזוק מותג לשיווק ביצועים מתחיל להניב תוצאות כבר בטווח של 3-6 חודשים. בטווח הארוך, ההשפעה הופכת משמעותית יותר, עם שיפור מתמיד בשיעורי ההמרה וירידה בעלויות השגת לקוחות חדשים.
מהם השלבים הראשונים ליצירת אסטרטגיה שמשלבת בין מותג לביצועים?
תשובה: השלבים הראשונים כוללים ניתוח מעמיק של המותג והקמפיינים הקיימים, הגדרת יעדים ברורים ומדדים לשני התחומים, יצירת תוכן שמחזק את המותג תוך הנעה לפעולה, וחלוקה חכמה של התקציב בהתאם לשלב שבו העסק נמצא.
נכתב ע"י
אלון שניידרמן
מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.
אלון מרצה בכיר בתחום הדיגיטל, יוצא יחידת 8200, יזם ומלווה סטארטאפים, מנכ"ל ובעלים של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.
מיתוג הוא כלי מהותי להצלחה בכל סוג של שיווק, ובמיוחד בתחום ה- .(Business to Business) B2B בשיווק לעסקים מעורבים לא רק אלמנטים כלכליים טהורים, אלא גם השפעות רגשיות וחברתיות שמניעות …
בעולם הפרסום, שבו מותגים מתחרים על תשומת הלב של הצרכן במרחב תחרותי יותר מאי פעם, יש נטייה להאמין שחדשנות מתמדת היא המפתח להצלחה. מותגים רבים בוחרים לשנות את המסרים, העיצובים, …
חיזוק המותג: יסוד ארוך טווח מותג חזק הוא נכס בלתי מוחשי, אך חיוני להצלחה ארוכת הטווח של כל חברה. במחקרים רבים נמצא כי מותגים חזקים זוכים לנאמנות לקוחות גבוהה יותר, …