עמוד בית » שיווק דיגיטלי » מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי » 5 סיבות מדוע אתם חייבים אסטרטגיה דיגיטלית

5 סיבות מדוע אתם חייבים אסטרטגיה דיגיטלית

בסקר שנעשה לאחרונה נשאלו יותר מ-200 מנהלי שיווק ובעלי עסקים בישראל "מהם אתגרי השיווק שלכם בשנת 2022?"
64% אחוז ענו "קבלת החלטות אסטרטגיות".
אנו פוגשים לא מעט בעלי חברות וארגונים שמבינים כמה חשוב שתהיה חשיבה אסטרטגית מאחורי הפרסום בדיגיטל שלהם אך כשאנו מבקשים לראותה רובם לא חשבו להעלות את האסטרטגיה על כתב.
זהו עוד נתון שעלה מן הסקר: רק ל-36% מהנשאלים יש אסטרטגיה דיגיטלית כתובה ומפורטת!הנה חמש הסיבות מדוע אתם צריכים אסטרטגיה דיגיטלית. כתובה ומפורטת, כן?
5 סיבות מדוע אתם חייבים אסטרטגיה דיגיטלית

דעו את האויב ודעו את מצבכם ההתחלתי

השלב הראשון בבניית האסטרטגיה הדיגיטלית הוא ניתוח מצבכם העסקי ומה מצבם של המתחרים שלכם.
לולא האסטרטגיה הדיגיטלית וקבלת תמונת המצב ההתחלתית לא תוכלו לדעת בהמשך האם אתם בדרך הנכונה והאם אתם עומדים ביעדים שהצבתם או לא.
בעת המחקר על המתחרה שלכם ייתכן ותגלו שהוא מושך לקוחות מפלטפורמת פרסום שלא חשבתם עליה.

עזוב, אני מכיר את הלקוחות שלי

איך יודעים איך למשוך לקוחות אם לא מבצעים מחקר? מה הם רוצים, מה הם אוהבים, איזה עמוד באתר שלכם מושך אותם יותר, איזה מאמר משאיר אותם לקרוא עד הסוף, מתי ראיינתם לקוחות על השירות שהם מקבלים?
עסקים שפועלים על פי אסטרטגיה דיגיטלית יודעים בדיוק באיזו שפה לפנות ללקוחות, באיזו פלטפורמה והכי חשוב – מה הכי חכם להציע להם על מנת להניע לרכישה.

להפוך גולש לרוכש

בנייה נכונה של אסטרטגיה דיגיטלית, המתבססת על ניתוח המחקרים (מחקר השוק, המתחרים והצרכנים) תביא את הגולש שפוגש את החברה שלכם לראשונה ללקוח שרוכש את המוצר שלכם.

התהליך קורה בעזרת המשפך השיווקי:
שלב א' – הגברת המודעות לעסק שלכם ע"י כתבות תוכן ממומנות, סרטונים ברשתות החברתיות, מודעות חיפוש בגוגל ועוד
שלב ב' – בניית האמון עם הלקוחות שמחפשים הצדקה לרכוש את המוצר שלכם ולא של חברה מוכרת יותר. זה נעשה ע"י תוכן אינפורמטיבי יותר כמו פוסט שאלות תשובות, מדריכים, וובינרים וקמפיינים ממומנים המתבססים על התעניינות הלקוח במוצר.
שלב ג'- ההנעה לפעולה. בשלב זה נגרום ללקוח לבצע רכישה ע"י הצעות להתנסות, הדגשת היתרונות או המלצות של לקוחות.
השלב שאחרי הרכישה – שימור הלקוח. שמרו על קשר עם הלקוח בעזרת ניוזלטר, מבצעים, הצעות לרכישה חוזרת וכתבות שיעניינו אותו. זכרו שגם הסביבה שלו נחשפת לתכנים הוא מגיב להם ובכך מתרחב מעגל הלקוחות הפוטנציאליים.

משדרים מקצוענות

כל פוסט מקצועי שאתם מעלים על בסיס קבוע כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית, כל טיפ, מאמר חדש באתר האינטרנט, סרטון תוך כדי יום העבודה, ניוזלטר עם מבצעים רק מחזק אתכם בעיני הלקוחות כמומחים בתחום שלכם, מקצוענים בעלי ידע שאפשר לסמוך עליהם.

לא כולם עושים זאת

במקרה זה חוכמת ההמונים היא לא בדיוק מעשה חכם – ל-80% מהעסקים בישראל אין אסטרטגיה דיגיטלית וזו ההזדמנות שלכם להשיג יתרון עליהם. בזמן שהמתחרים שלכם יורים לכל הכיוונים, מחפשים היכן שלא צריך ועושים שגיאות בביטחון שהם יודעים הכי טוב, אתם ממוקדי מטרה, מתאמצים הרבה פחות ומקבלים הרבה יותר לקוחות.

איך לבנות אסטרטגיה דיגיטלית מנצחת ב-6 צעדים?

תהליך בניית אסטרטגיה דיגיטלית אפקטיבית הוא מורכב ומאתגר, אך ניתן לפרוט אותו לכמה שלבים מרכזיים שיסייעו להוביל אותו בצורה נכונה.

הגדרת מטרות: ראשית, יש להגדיר בצורה ברורה ומדידה את המטרות העסקיות של החברה או הארגון בטווח הארוך. מטרות אלה צריכות לשקף תוצאות עסקיות רצויות כגון הגדלת הכנסות, חיזוק מותג וכדומה. חשוב להבחין בין המטרות לבין האמצעים להשגתן – למשל, גידול בכמות הלידים האיכותיים הוא אמצעי שיכול לשרת מטרה רחבה יותר של הגדלת מחזור מכירות של מוצר מסוים. הגדרת מטרות ברורות תסייע בהמשך למיקוד המאמצים ולמדידת הצלחה.

אפיון קהלים: תהליך אפיון וניתוח של קהלי היעד השונים שאליהם מכוונת החברה ואליהם תרצה להגיע. מיפוי מעמיק של הרגלי הצריכה, העדפות, דפוסי התנהגות וצרכים בערוצים הדיגיטליים יסייע בהמשך ליצור פנייה רלוונטית ואפקטיבית. שימוש בכלי מחקר כגון סקרים וראיונות עומק יכול לספק תובנות ערכיות.

מיפוי מצב קיים: יש לבצע מיפוי מעמיק של המצב הקיים בשלוש רמות – הלקוחות, הארגון והמתחרים. ניתוח הלקוחות יספק תובנות על מידת שביעות הרצון מהפעילות הנוכחית. ניתוח הארגון יזהה את המשאבים, היכולות והיתרונות היחסיים הקיימים. ניתוח המתחרים יסייע לזהות פערים והזדמנויות. על בסיס ניתוח זה ניתן יהיה לקבוע האם נדרשת אבולוציה או רבולוציה באסטרטגיה הקיימת.

שרטוט מפת הדרכים: זיהוי הערוצים, התכנים וסוגי הפעילויות המרכזיות שיהוו את השלד של האסטרטגיה הדיגיטלית. חשוב לוודא שקיימת סינרגיה בין הפעילויות השונות והן תומכות זו בזו ליצירת חווית משתמש אחידה ועקבית. יש לתכנן איך כל פעילות תשרת את היעדים שהוגדרו קודם.

גדרת יעדי מדידה: נקודה קריטית היא תכנון יעדי מדידה מפורטים שיאפשרו מעקב אחר ביצוע האסטרטגיה והצלחתה. יעדים אלה צריכים להיות ספציפיים, מדידים, מוגבלים בזמן וריאליים כגון הגדלת המכירות דרך אתר האינטרנט ב-10% ברבעון. שילוב כלי ניתוח ומעקב דיגיטליים מתקדמים יסייע בכך.

בקרה ועדכון: חשוב לוודא שהאסטרטגיה שגובשה היא גמישה ומאפשרת התאמות לאורך הדרך בהתאם להתפתחויות ומגמות בשוק. יש לבצע בקרה ועדכון שוטפים של האסטרטגיה על סמך נתוני הביצוע והמדידה. מעבר לניתוח החודשי של הפעילות אנו ב-Web3D מקיימים ישיבות סיכום על בסיס רבעוני או חצי שנתי על מנת לבחון איפה אנחנו עומדים ביחס למטרות והיעדים שקבענו והאם אנו נדרשים לשינויים והתאמות.

בניית אסטרטגיה דיגיטלית מוצלחת היא תהליך אינטגרטיבי הכולל הגדרת יעדים, הבנת לקוחות, ניתוח מצב קיים, תכנון פעילויות, מדידה ובקרה. שילוב נכון של השלבים יאפשר יצירת אסטרטגיה אפקטיבית ורלוונטית שתוביל להצלחה עסקית.

השתכנעתם? רוצים אסטרטגיה דיגיטלית שתיתן לכם יתרון על פני המתחרה שלכם? הקדימו אותו וצרו קשר
נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

קידום אורגני במנועי חיפוש הוא אחד הכלים החשובים ביותר לכל עסק השואף להגדיל את החשיפה שלו ברשת, למשוך תנועה איכותית לאתר ולהגדיל את מחזור המכירות. עם הזמן הוכח ש-SEO אינו …

איך לבחור חברת אחסון ב2024 עבור כל אתר אינטרנט, בחירת ספק האחסון הנכון היא צעד קריטי להצלחתו. חברת האחסון אחראית על תשתית השרתים שעליה ירוץ האתר, כמו גם על הכלים …

עדכון אלגוריתם "התוכן המועיל" של גוגל הולך להשפיע רבות על קידום האתרים – במיוחד בשנת 2024 שבה כתיבת תוכן בעזרת AI תופסת תאוצה. לפני שנסביר על העדכון האחרון של גוגל …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון