רספונסיביות היא היכולת של האתר להיות מותאם גם לגלישה בדסקטופ וגם במובייל. תהליך זה מתאפשר באמצעות קוד גמיש המכיל הגדרות תצוגה עבור מסכים שונים, בהתאם לפלטפורמה בה הגולש משתמש. בניית אתרים רספונסיביים מייתרת את הצורך לבנות אתר ייעודי למובייל. עיצוב האתר הרספונסיבי פועל באמצעות גיליונות סגנונות מדורגים Cascading Style Sheets – CSS, תוך שימוש בהגדרות שונות, במטרה לשרת מאפייני סגנון שונים בהתאם לגודל המסך, הכיוון, הרזולוציה, טווחי הצבעים השונים ומאפיינים אחרים של המכשיר בו הגולש עושה שימוש.
יתרונות פיתוח אתר רספונסיבי:
חסכון בעלויות – פיתוח ותחזוקה של גרסה רספונסיבית אחת של האתר החוסכת תהליך יקר של פיתוח כמה גרסאות של האתר (גרסה לדסקטופ, גרסה למובייל, לטאבלט)
גמישות – באתר שהוא רספונסיבי ניתן לבצע עדכונים ופיתוחים חדשים בקלות מכיוון שלא צריך לתכנן, לעצב, וליישם את השינוי הדרוש בכמה גרסאות של האתר. זהו יתרון גדול גם כשהעדכון הוא קטן כמו לשנות מילה.
חווית משתמש משופרת – חווית משתמש היא דבר קריטי עבור כל בעל אתר, דבר שיכול לעשות את ההבדל בין אתר מצליח לבין אתר שלא. כשלקוח גולש דרך המובייל, והאתר נטען לאט, או שהתמונות חורגות מגבולות המסך, זה עלול לפגוע בתדמית העסקית. מי ירצה להשתמש או לבצע רכישה באתר שלא משדר מקצועיות?
אתר רספונסיבי נוח ונעים לעין מספק חווית שימוש טובה יותר שיכולה להעלות את אחוז הלקוחות החוזרים.
דירוג גבוה יותר בגוגל – כל בעל אתר שואף שהאתר שלו יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש בגוגל ובכמה שיותר מילות חיפוש. מנוע החיפוש של גוגל נותן העדפה לאתרים המתאימים גם למובייל, דבר שמקבלים אוטומטית במידה והאתר שלכם רספונסיבי.
70% מהגולשים עושים זאת מהטלפון הנייד וכל בעל נכס דיגיטלי עסקי יודע שהוא לא יכול לוותר עליהם. בקלות שבה אנו עוברים היום מאתר לאתר, חווית המשתמש חייבת להיות לא פחות ממושלמת וזה לא יכול לקרות ללא הרספונסיביות.
התשובה שלך תסייע לנו כן לא