אחד מכרטיסי הביקור המשמעותיים של חברה ובית עסק, אם לא המשמעותי ביותר, הוא האופן בו מוצג יעדו של העסק וחזונו. סרטוני אנימציה מספקים לגולש חוויה חיה ודינמית של אותו חזון ובכך מסקרנת אותו, משאירה אותו בסרטון ומניעה אותו לפעולה. השימוש בסרטון אנימציה שיווקי הוא לרוב לחברות וארגונים בתחום המתן שירותים, או כאשר אין ביכולתנו להמחיש באמצעות צילום חי ובימוי את תדמית העסק. שימוש באנימציה יכול להמחיש באופן אנימטיבי וידידותי את נושא הסרטון, תוך נטרול רוב ההתנגדויות בהזדהות עם הדמויות המופיעות בסרטון חי, כמו כן, סרטון אנימציה ממוחשבת יכול להמחיש מצבים אשר אינם קיימים במציאות כדי להעביר מסר או רעיון באופן וויזואלי וטוב יותר.
ממוקדי מסרים
שיווק רב ערוצי
המנגישים מידע לכל קהל
צילום, קריינות, עריכה והפצה
שלבי עבודה בהפקת סרטון אנימציה
תהליך העבודה על הפקת סרטון אנימציה לעסק דומה לשלבים המהותיים ביצירת סרטון תדמית, למעט תוכן הסרטון. תחילה יש לבנות תסריט לסרטון, התסריט ישלב את המסרים הנכונים ביותר אותם אנו רוצים להעביר, ומחולק לפי סצינות שונות. לכל סצינה נבחר את הרקע והאווירה בסצינה עצמה, ואת הדמויות שיוצגו בסצינה עצמה. לאחר שילוב כלל הסצינות, ניתן לראות את מספר הדמויות שיופיעו בסרטון, ויחל שלב הביצוע: תחילה מציירים דמות ראשית במספר טיוטות עד לבחירת הדמות הרצויה, לאחר מכן אותה דמות, או דמויות נוספות, מופיעות כל פעם בסיטואציה אחרת בסצינות השונות. כל סצינה תשלב בין הרקע, ובין הדמויות תוך המחשה של הנפשה ותזוזת האלמנטים והדמויות בסרטון. בשלב הסופי תשולב קריינות, עם כתוביות להבהרת הסרט לכלל האוכלוסיות. לבסוף ולאחר תהליך עריכה אחרון, עולה הסרטון לרשת.
תהליך עבודה בסרטוני אנימציה
אפיון וכתיבת תסריט
בחירת אלמנטים
וויזואלים
איור של הדמויות לכל
סצנה ועריכת הסרט
בדיקת איכות