תוכן עניינים פתח
אופטימיזציה תמונות והגדרת ALT טקסט
טרם קריאת המשך המדריך מומלץ לקרוא את שלושת החלקים הראשונים של המדריך "מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס", "מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים", וכן את חלק המבוא "מנוע חיפוש – איך "מנוע" חיפוש חושב".
אופטימיזציה לתמונות
כלל התמונות שמועלות לאתר האינטרנט ניתנות להגדרה ואופטימיזציה טובה יותר עבור מנוע החיפוש והגדרה נכונה שלהם מאוד חשובה לקידום האורגני של האתר.
- ראשית כל שם התמונה עצמה כפי שהוא שמור בספרייה במחשב הינו משמעותי, ומומלץ לשמור את התמונה בשם הקשור לתוכן התמונה או לתוכן הטקסט שהתמונה תופיע בו. לדוג': יש להימנע בשמירת תמונות בשם "1.jpg" או " pic1.jpg".
- יש להגדיר 'Alt' בצורה נכונה.
Alt התמונה מוגדר בתור התיאור הרובוטי של התמונה קרי במידה והתמונה לא תוצג איזה טקסט קצר יתאר את מה שמופיע בתמונה בצורה הטובה ביותר.
מבחן נוסף לעזרה בכתיבת ה-Alt הינו מבחן העיוור, בדומה אם הייתם מקריאים את הטקסט לאדם עיוור האם היה מצליח לדמיין את התמונה המדוברת על סמך הטקסט שבחרתם ?
אין הגבלה על אורך התיאור, אך מומלץ לכתוב ביטויים קצרים ותכליתיים.
אישית אינני נוטה לעבור על ה70 תווים במקרים קיצוניים. - בהנחה ולמרות סעיף 2, מומלץ להשתמש בביטויים הקרובים ככל האפשר לתיאור התמונה אך עדיין שיעזרו לקדם את הביטוי במנוע חיפוש התמונות של גוגל.
לדוג': אם היו מחפשים ביטוי מסוים בחיפוש תמונות האם הייתם רוצים שהתמונה תופיע, אך יחד עם זאת יש לזכור שהנ"ל צריך להיות תואם ככל האפשר את ההנחיות בסעיף 2. - לרוב הסימנים המקובלים בשימוש באזור הנ"ל הינם ",", " | ".
- הנחיות למערכת ניהול תוכן מסוג 'WordPress':יש להתחבר לתוך מערכת ניהול התוכן עם היוזר משתמש והסיסמא הנכונים.
- יש להיכנס לתוך התפריט ‘Media’ ובפרט 'Library'.
- בעמוד זה יוצגו כלל התמונות שהועלו לאתר, יש לעמוד על התמונה המדוברת, עם העברת הסמן על אזור התמונה, יש ללחוץ עליה.
- מתחת לאזור התמונה, נמצא שדה הנקרא 'Alternative Text', באזור זה יש לכתוב את כותרת התמונה לפי ההנחיות הנ"ל.
- ניתן לכתוב תיאור לתמונה בשדה 'Description', הנ"ל לא חובה.
- ניתן לכתוב כותרת לתמונה (בחלק העליון של העמוד), לניווט פנימי במערכת ניהול התוכן באתר, הנ"ל אינו חובה.
- לאחר הכנסת הכותרת יש ללחוץ על 'Update'.
- יש לחזור על הפעולה ולבצע על כל תמונה באתר.
שיטות עבודה מומלצות לתוכן
כלל התוכן שמועלה לאתר האינטרנט, למעט מקרים בהם קיימת הגדרה ספציפית לאי קריאה, ייסרקו על ידי מנועי החיפוש.
- מומלץ להשתמש ביותר מ-300 מילים בכל עמוד אינטרנט.
- יש לכתוב טקסט קריא, כתיבה רהוטה יותר ובהיעדר טעויות דקדוק ושגיאות כתיב תתרום לקריאה נוחה יותר של הגולשים.
יש להימנע בשימוש יתר בתמונות בעוד שתוכן העמוד הינו טקסטואלי. - יש להימנע משימוש בתוכן מועתק ביותר מ75% אחוז, גם בדפים הפנימיים של האתר ולרבות בשימוש מועתק של תוכן חיצוני.
הנ"ל ייחשב בתור תוכן מועתק וייתכן וכי יימחק על ידי מנוע החיפוש (לא יוצג במנוע החיפוש). - שמירה על סדר וחלוקה נכונה של הנושאים – חלוקה לפסקאות ותתי נושאים, עוזרת לגולשים להתמצא טוב יותר ולמצוא טוב יותר את התוכן בעמוד.
- השתמש בביטויים מתוך מחקר מילות המפתח, יש לבצע ההערכה בעזרת תוצאות המחקר עבור צפי התנהגות ושימוש בביטויים מסוימים והכנסת ביטויים אלה בתוכן עמוד האתר.
יש להימנע מדחיסת מילות מפתח, באופן לא טבעי. מומלץ לשלב את מילות המפתח באופן הטבעי ביותר.
המבחן הטוב ביותר בכדי לדעת מתי אנו משתמשים ביותר מדי מילות מפתח באופן לא טבעי הוא להקריא את התוכן לאדם זר ולשאול האם יש מסרים שחוזרים על עצמם באופן מוגזם. - יצירת תוכן מושך וחדש – יצירת תוכן חדש שאין שני לו, יעזור למשוך גולשים חדשים לאתר ויעזור להרחיב את מעגל התפוצה של התוכן ברשתות החברתיות ובאמצעים נוספים, ובכך לתרום תרומה פאסיבית ל- ‘Off page SEO’.
- יש לכתוב תוכן עבור הגולשים ולא עבור מנוע החיפוש – הנ"ל בהתאם לקונספט האפיון, המתרכז סביב התאמה לגולש הממוצע ועל ידי כך התאמה למנוע החיפוש.
- יש להימנע באופן מוחלט מתוכן מוסתר בכל צורה שהיא מעיני הגולשים, אך ניתן לסריקה על ידי מנוע החיפוש.
כתיבת טקסט קישר (anchor text):
טקסט קישור הינו 'היפר קישור', סימון של טקסט בתור קישור לעמוד אינטרנט אחר או עמוד אינטרנט פנימי בתוך אתר האינטרנט. יש להיצמד למספר כללים מנחים בדבר אופן כתיבת טקסט הקישור:
- בחר בטקסט תיאור – על הטקסט לתאר לפחות במקוצר את העמוד אליו הוא מקושר.
- יש להימנע מכתיבת טקסט קישור כללי כמו: "לחץ כאן", "דף", "מאמר".
- יש להימנע בשימוש בטקסט שאינו קשור לעמוד האינטרנט המופנה.
- יש להימנע בשימוש בכתובת הלינק עצמה בתור טקסט הקישור, למעט מקרים של קידום כתובת האינטרנט.
- יש להשתמש בתיאור קצר ולא במשפטים ארוכים.
- יש לעצב את הקישור באופן בולט על פני שאר הטקסט בכדי לעודד לחיצה.
- שימוש בהיפר קישור במערכת ניהול ‘WordPress’, הינו באמצעות כפתור החוליה השלובה.
שימוש נכון בתגי כותרת
תגי כותרת משמשים להצגת תוכן וחלוקה לתתי נושאים בתוכן עמוד האינטרנט. ישנם שישה גדלים של תגי כותרת כאשר H1 הינו הגדול ביותר ומייצג את הכותרת הראשית, ו-H6 הינו הכותרת הקטנה ביותר ובעלת החשיבות הנמוכה ביותר.
השימוש בתגי כותרת הינו רכיב מהותי בקידום מילות מפתח מסוימות בעמוד האתר. תוכן הכתוב בתג כותרת הינו חשוב וכך גם ייקרא על ידי קהל הגולשים ומנוע החיפוש.
- יש לבצע חלוקה נכונה של הנושאים בתוכן העמוד וניצול יעיל את תגי הכותרת בהפרדה לנושאים אלו.
- לרוב מומלץ להשתמש בתג כותרת H1 ו-H2 עם אותם מילות מפתח, הנ"ל יתרום תרומה משמעותית לקידום מילות המפתח בתוכן האתר.
- הימנע משימוש מופרז בכותרות, שימוש רב מדי בכותרות יקשה על ההתמצאות בעמוד האינטרנט.
לצד שימוש בתגי הכותרת, יש לקדם את מילות המפתח הרצויות גם בתיאור כותרת ותיאור העמוד.
טיפים כללים
- יש לזכור, יש לבצעהגדרת טאג לפוסטים | SEO | tags | אופטימיזציה SEO בעיני המשתמש, לכן "דחיסת מילות מפתח" או כתיבה לא טבעית של מילות המפתח שאינן קשורות לתוכן העמוד יוצגו באופן מלאכותי ולא תואם בעיני המשתמש, ועל כן לא מומלץ.
- מומלץ לפזר בצורה הדרגתית את מילות המפתח לאורך עמודי האתר (כותרות ותיאורי עמוד האינטרנט, תמונות וכד') בהתאם לעדיפות מילות המפתח כפי שבחרתם בטבלה.
- הגדרת ‘Tags’ מילות מפתח, ניתן לביצוע רק לעמודי פוסטים 'Posts'. בכניסה לעמוד פוסט, בצד ימין, יש אזור שנקרא ‘Tags’, מומלץ להכניס את מילות המפתח הרלוונטיות לעמוד האתר, כפי שנחקרו והופיעו במחקר מילות המפתח, כל ביטוי יוזן בנפרד.
אלון שניידרמן
מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.המשך קריאה - מאמרים נוספים
איך לגרום למותג שלך להופיע בתשובות של ChatGPT ומנועי AI? המדריך המלא לקידום אורגני בעידן הבינה המלאכותית
מהפכת החיפוש כבר כאן – ומי שלא שם, פשוט לא קיים לאורך שנים ועד לאחרונה גוגל שלטה כמעט לחלוטין בהרגלי …
לקריאה >למה מותגים צומחים: כוחו של הבידול בשווקים תחרותיים
האם בידול באמת חשוב? היום, השיח בעולם השיווק בכל הקשור לחשיבות של הבידול, מתמקד בשתי גישות מרכזיות ומנוגדות זו לזו. …
לקריאה >גוגל אדס: המדריך המלא לפרסום ממוקד ואפקטיבי בפלטפורמת הפרסום של גוגל
מה זה גוגל אדס? גוגל אדס (Google Ads) היא מערכת פרסום מקוון מבית גוגל, המאפשרת לעסקים להציג מודעות ממוקדות לקהל …
לקריאה >