ברוך הבא למדריך אופטימיזציה (להלן: SEO, Search Engine Optimization) לאתר האינטרנט, מדריך זה נכתב במטרה להנחות טוב יותר את קהל לקוחותינו, שהחליט לאמץ את גישתנו בדבר נקיטת הליך אקטיבי בניהול האתר ובקידומו בעולם האינטרנט ומנועי החיפוש בפרט. עקב מורכבותו המרכיב יתחלק לחלק מבוא ו-4 חלקים בעל אופי מעשי, מאמר זה הינו החלק הראשון של החלק במעשי.
אנו מאמינים שלצד אספקת הכלים הנכונים עם בניית האתר, בעזרת הנחיה נכונה, כל לקוח ללא קשר למידת מעורבותו בעולם התכנות, יוכל ללמוד למקסם את יכולות אתר האינטרנט שלו במנועי החיפוש.
ייתכן וחלקכם מכיר רבים מהנושאים המתוארים במדריך זה, מפני שהם מהווים חלק ארי מכל דף אינטרנט, אך יחד עם זאת ייתכן ולא מימשתם אותם בצורה המיטבית.
טרם נצלול לעולם המעשי של התאמת עמודי האתר שלכם למנועי החיפוש, יש להבין ראשית מהו מנוע חיפוש ?
על כן חובה לקרוא את מאמר המבוא למנוע החיפוש – “מנוע חיפוש – איך “מנוע” חיפוש חושב“, מדריך זה מתבסס על יסודות המבוא כפי שמופיעים במאמר.
יסודות מנחים
טרם אנו ניגשים למלאכת ה-SEO, יש לעשות התאמה לגישה הנכונה למלאכת האופטימיזציה (בהמשך למאמר המבוא). לצד יישום מוקפד על פי ההנחיות המנחות, תמיד יש לזכור שמטרת האופטימיזציה אינה רק לעשות התאמה למנוע החיפוש (כשמה היא) אלא גם לעשות התאמה לגולש הממוצע ! מטרת ה-SEOלהתאים את חווית המשתמש והאינטראקציה של עמודי האינטרנט של האתר עם הגולש.
לכן תמיד תזכרו לא רק איך גוגל קורא את עמוד האינטרנט שלכם, אלא איך הגולש הממוצע קורא אותו, או בפרט – מה יהיה הכי אטרקטיבי ורלוונטי עבורו.
SEO – כללי
תהליך האופטימיזציה נחלק ל-2 פעולות עיקריות:
On Page SEO – כלל הפעולות אותם יש לבצע על המרכיבים שנמצאים באתר עצמו כגון: כותרות עמודים, תיאור עמודים, תתי כותרות ותוכן, תמונות, כותרות ותאור תמונות, תגיות meta, URL, היררכיית עמודים ועוד’.
Off Page SEO – כלל הפעולות אותם יש לבצע שאינם נמצאים על האתר עצמו, לרוב מדובר על קישורים חיצוניים, וגורמי הקישורים.
מדריך זה יתמקד רק במספר מרכיבים אשר ניתנים לשינוי, בקבוצת המרכיבים הראשונה (On page SEO).
תוצאות בגוגל
כלל מרכיבי האופטימיזציה משפיעות על תוצאות החיפוש האורגני בלבד, וללא קשר לחיפוש הממומן “Google Adwards“.
מחקר מילים
שלב אחרון לפני תחילת יישום עבודת ה-SEO יש לבצע מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הינו חקר הביטויים הנפוצים בשימוש מנועי החיפוש או מנוע החיפוש של גוגל בפרט, בהתאם לקהל היעד של אתר האינטרנט ותחומי פעילות האתר.
ניתן להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח של “Google Adwards“.
על גבי טבלת אקסל יש לציין את הביטוי במדויק, מספר חיפושים מדויקים מידי חודש, אופי התחרות על מילת המפתח (נמוכה, בינונית וגבוהה) ועמודה נוספת של עדיפות סובייקטיבית של מבצע ה-SEO.
בתום עבודת המחקר יש לרכז טבלה של כלל הביטויים הרלוונטיים לאתר האינטרנט או לקהל היעד, לאחר השמטת כל הביטויים ללא חיפושים (0 חיפושים בחודש).
נדגיש כי מחקר המילים הינו החלק המקדים הכי חשוב לביצוע האופטימיזציה ואין עבודת ה-SEO יכולה להתבצע בלעדיו.
לאחר ריכוז הטבלה, בעמודה הריקה של “עדיפות” יש לסמן כ-25% ממילות המפתח בעדיפות 1 (עדיפות גבוהה) בל נשכח את הביטויים של בית העסק עצמו וצירופיו. כ-40% ממילות המפתח בעדיפות 2 (עדיפות בינונית) ואת השאר בעדיפות 3 (עדיפות נמוכה).
מומלץ לסדר את הביטויים בסדר עולה מעדיפות 1 לעדיפות 3.
ניצן, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של מעל 14 שנה, מתמחה בבניית אסטרטגיות דיגיטליות משולבות AI וטכנולוגיות מתקדמות ומבוססי נתונים. מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי וסמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות, שיווק דיגיטלי ומיתוג עסקי.
כאשר ארגון שוקל להטמיע או להחליף מערכת CRM, מדובר בהחלטה קריטית שיכולה להשפיע ישירות על היעילות התפעולית, שביעות רצון הלקוחות והצלחת התהליכים העסקיים. במצב זה, חשוב להכיר את האפשרויות השונות …
התהליכים שמעצבים מחדש את השיווק B2B ההיסטוריה האנושית ידעה תקופות של מהפכות בתחומי המסחר וכלכלה, לעיתים רחוקות מאוד היינו עדים למספר מהפכות שמתמזגות יחדיו. בתחילת המאה ה-16 היו אלה הסוחרים …
כיצד להבין את ההשפעה האמיתית של מאמצי השיווק אינקרמנטליות (Incrementality) זהו מונח מפתח בעולם השיווק הדיגיטלי, המתמקד במטרה המרכזית של מדידת האפקטיביות האמיתית של קמפיינים שיווקיים. אינקרמנטליות מתמקדת בשאלה: מהו …