עמוד בית » שיווק דיגיטלי » מאמרים בנושא שיווק דיגיטלי » איך לבנות אתר מותאם לתהליכי SEO – מדריך שנת 2023

איך לבנות אתר מותאם לתהליכי SEO – מדריך שנת 2023

על מנת להתאים את אתרינו לתהליכי ה־ SEO השונים, נעבור לא פחות מ־”שבעת מדורי גיהינום”. כן, זוהי האמת (והתוצאה בהחלט שווה את זה!). מעל לכל, ניאלץ להיות החלטיים לחלוטין, בעיקר בשלב מחקר מילות המפתח. זאת, במטרה להבטיח את הכיוון העתידי שלנו: הן מבחינת תוכן והן, מבחינת הופעת מילות מפתח בדף הראשי. בקיצור, יש לא מעט מידע בנושא… בואו נתחיל.

*הערה: מאמר זה מכוון לאלו עם ניסיון סביר בתחום בניית אתרים. כלומר, בעלי יכולת לבנות אתרים ללא עזר במתכנת / חברת בנייה. בשנת 2023, קידום אתרים אורגני מחייב אותנו לבנות אתרים אחרת. במילים אחרות, תם עידן התבניות החינמיות (ואולי גם הקנויות). רוצים למצות את מלוא הפוטנציאל? תשקיעו (ובגדול) בבניית האתר. לפיכך, "בנייה מאפס" היא מילת המפתח כאן.

בנייה מאפס או תבנית קנויה – מה עדיף?

כנראה תוכלו לנחש את עמדתנו בעניין, אך ניכנס לפרטים בכל זאת. ראשית, נתייחס לתבנית קנויה: בה, נתבסס על רכיבים כלליים, שאמורים להתאים לכל אתר באשר הוא. מתוך כל אלו, ניעזר בכמות זעומה, בסופו של דבר. במילים אחרות: נמצא עצמנו עם אתר עמוס סקריפטים חסרי תועלת וכבדים. (גילוי נאות: עד לשנת 2018 בניתי בעצמי אתרים כך). אולם, בשנת 2019 החלטתי לבנות אתר מאפס, באמצעות התוסף אלמנטור פרו, ותבניתו הנקייה (Hello Elementor). התוצאות מדברות בעד עצמן. הקידום האורגני שלי השתפר פלאים. המסקנה ברורה – הפערים לטובת בנייה מאפס עצומים. בין היתרונות המדוברים: קוד מקור “נקי”, אתר מותאם אישית, הכל עד לפרטים הקטנים ביותר.

בעינינו, אם אתם מכוונים לקידום האורגני, בהחלט כדאי לשקול בנייה מאפס.

היתרונות והחסרונות בבנייה מבוססת Hello Elementor

כמו לכל דבר, גם לתבנית הזו יתרונות וחסרונות. האם החסרונות עולים על היתרונות? נתחיל מהחיובי:

  • אתר מהיר יותר – באמצעות התבנית הנקייה של Elementor, נקבל מהירות חלומית, שלא היינו מקבלים באף תבנית קנויה (בהתאם לשרת האחסון). זאת, הודות לקוד הנקי וחוסר ה־”זבל” שהתבנית מציעה.
  • עיצוב מותאם – בתבנית קנויה, ללא ידע בתכנות, נמצא עצמנו תקועים בבסיס. כן, נוכל “לשחק” מעט עם הצבעים והגופנים, אך לא יותר מזה (ובכנות… למי זה מספיק?). מנגד, בנייה באלמנטור מבטיחה חופש מוחלט – איננו כבולים לאף “תכתיב” מתבנית קנויה. כל הפן העיצובי תלוי בנו ויתקדם בתנאים שלנו.
  • פחות תוספים, יותר אלמנטור – מגוון הכלים המגיע עם אלמנטור בהחלט עוצמתי. עד כדי כך, שכנראה נוכל להיפטר מכמה תוספים, הודות לכך שיחליף אותם. מעבר לכך, ישנו בונוס – אלמנטים רשמיים שניתן לגרור בלחיצה.

מהצד השני, יש לנו 2 חסרונות עיקריים:

  • זמן לא מבוטל – תבנית נקייה, זוהי קללה וברכה. הקללה היא שנצטרך להמציא, לתכנן ולעצב
    ה-כ-ל. כלומר, נצטרך להשקיע המון זמן ומחשבה (שאין לכולם).
  • השקעה כספית – אלמנטור פרו עולה כסף. כל האפשרויות העתידיות מחייבות אותנו ברישיון פרמיום של אלמנטור. לפיכך, עלינו להתכונן להשקעה של כמה מאות שקלים.

*לצד היתרונות והחסרונות, חשוב לציין שיש תמיכה לקוני התוסף: הן תמיכה רשמית מצוות אלמנטור, והן קהילתית. קיימות קבוצות רבות התומכות בבעיות השונות. בקיצור, אתם לא לבד (טיפה משמח, לא?).

השתכנעתם? אם כן, מצוין… נעבור לשלב הבא! איך בדיוק נתחיל לבנות את האתר?

Header מותאם אישית

בבנייה מאפס, הדבר הראשון שנצטרך לדאוג לו הוא סגנון, עיצוב – לבנות Header ייחודי לנו. ההאדר יורכב מהלוגו והתפריט. סיימתם לעצב? מעולה. מומלץ לבדוק גם מהי התוצאה במובייל. עשו זאת דרך "מצב רספונסיבי", שם תבחרו ב־"מובייל". תמונה להמחשה:

SEO, מדריך SEO, תמונה להמחשה Header מותאם אישית

כך ה־ Header נראה במחשב:

SEO, מדריך SEO, תמונה להמחשה Header במחשב

וכך הוא נראה במובייל:

SEO, מדריך SEO, תמונה להמחשה Header במובייל

על מה לשים דגש? במהלך העבודה, שימו לב בעיקר לטיפוגרפיה (סידור הטקסט). השתמשו בחוכמה בפונטים, צבעים, מרווחים, כפתורים ועוד. בנוסף לכך, התייחסו ברצינות לעיצוב התפריט המשני. על אף שהוא נקרא משני, אסור להזניח אותו.

עיצוב דף הבית

הגענו לשלב המשמעותי ביותר בבניית האתר. עמוד הבית הוא הפנים שלנו, ונרצה שיהיה מסוגנן, אך לא עמוס מדי – עמק השווה. לפני הכל, תכננו מה יופיע בדף הבית. היינו ממליצים שיופיעו הדברים הבאים:

  1. סליידר \ שורת פתיחה, כשברקע תמונה (מומלץ שתהיה שלכם) ברזולוציית 1920*1080.
  2. אזור שירותים \ התמחויות.
  3. אזור “צור קשר” מהיר.
  4. אזור רקע: אודות העסק, ואולי אף תמונת רקע / תמונה צדדית מתאימה לצד המידע.
  5. שאלות ותשובות (במידת הצורך).
  6. לקוחות ממליצים ו/או מכתבי תודה.
  7. * אופציונאלי: אזור קטן שיכלול את הפוסטים האחרונים שפורסמו.

מניסיון אישי, אלו האזורים שהצליחו יותר מכל. ובכל זאת, ייתכן שלעסק שלכם יתאים מבנה שונה לדף הבית.
* מומלץ מאוד לעבוד עם מעצב גרפי וקופירייטר על הטקסט באתר.

Footer מותאם אישית

סיימנו עם דף הבית וה־Header – הקלה, לא? אולם, אין זמן למנוחה, ולכן נמשיך לשלב הפוטר. נכון לשנת 2023, מרבית הפוטרים מעוצבים בצורה הבאה:

  1. תמונת לוגו גדולה. מתחתיה, מידע קצר על העסק.
  2. ראשי פרקים, כגון: אזורי שירות, שירותים \ התמחויות ועמוד אודות.

*רצוי להוסיף עמודים שנשאף לקדם, יחד עם מילות המפתח.

קחו את הפוטר כפרויקט רציני לכל דבר. השתמשו ברקע מותאם אישית, התאימו את הפונטים
והצבעים – הכל חייב להשתלב. אגב השתלבות, ודאו ששורת הקרדיט בתחתית העמוד “מסתננת”, מבלי למשוך יותר מדי תשומת לב לא רצויה.

דוגמה לפוטר:

SEO, מדריך SEO, דוגמה לפוטר

גם כאן, ניתן לראות כי לא בחלתי באמצעים! פעלתי לצד מעצב גרפי מקצועי, אשר סגנן את הלוגו, וסייע לי רבות מעבר.

ובסוף – עמודי מפתח

כן, כן, יש עוד עבודה. כעת, הגענו לעמודי המפתח, שגם אותם רצוי שנתאים. סגננו כראות עיניכם גם את הפוסטים ותבניות העמודים. האם עיצובם יכול להיות זהה? לא. המרקם העיצובי יכול להיות דומה, אך עיצוב עמודי הפוסטים השונים מוכרח להיות שונה.

אפיון עמוד פוסט אידיאלי:

  1. “קופסת” תוכן עניינים.
  2. כותרת הפוסט + פירורי הלחם.
  3. תיבת תגובות, מתחת לתוכן.
  4. תגיות המחבר, כמות התגובות (ועוד!).

לעומת עמודי הפוסטים, תבנית העמודים תצטמצם:

  1. כותרת הפוסט (פירורי הלחם חייבים להישאר).
  2. תגיות המחבר (וכל הקשור לכך).

שימו לב: בעת יצירת תבנית לפוסטים ולעמודים, וודאו שהוגדר האזור הנכון. בכל אחד מהם, נבחר באזור "יחיד", ונשייך אותם למופעים המתאימים (כל האפשרויות בפאנל “תבניות”).

*מעוניינים לצאת מגדרכם? מוזמנים ליצור עמוד ארכיונים מותאם אישית.

הבהרה קטנה ליצירת התבניות (בהמשך ל־שימו לב):

SEO, מדריך SEO, הבהרה ליצירת התבניות

בגדול, זוהי כלל “התורה” לבניית אתר מאפס. ובכל זאת, יש המון מעבר – בניית אתר דורשת השקעה עצומה בכל “החזיות”.

דגשי SEO לבניית אתר

סוף סוף, סיימנו עם תהליך הבנייה הארוך. ועכשיו, נעבור אל דגשי ה־SEO הנוספים. בין אם אתם בונים אתר בתבנית קנויה, ובין אם מאפס, הדגשים רלוונטיים לכולם:

  1. מבנה האתר וחווית המשתמש – אחד העקרונות החשובים ביותר בתחום ה־SEO. דאגו שהאתר יהיה ישיר, ענייני, נוח למשתמש. לצד זאת, הקפידו על הוספת תגיות מטה, כותרות H1 ו־H2 וגם פירורי לחם. חווית המשתמש אומרת הכל. לפיכך, חשבו היטב על כל פרט ופרט במבנה האתר – הפיקו את המקסימום.
  2. הטמעה פשוטה של כלי Google: לצערנו, יותר מדי אתרי וורדפרס נבנים בצורה מזעזעת. החל מעומס בתוספים, ועד לממשק ניהול שפשוט לא פרקטי. “הודות” לכל אלו, הטמעת קודים של כלי כגוגל הופכת למשימה קשה למדי. וודאו שהבניה נערכת בצורה מסודרת.
  3. שיתוף ברשתות חברתיות – היעזרו בפרסום ברשתות החברתיות, בעיקר בפוסטים. זאת, על מנת להעניק לגולשים אפשרות נוחה לשתף את המאמרים שנפיץ. שני הצדדים מרוויחים כך. מה טוב?
  4. מינימום תוספים – תוספים הם ללא ספק כלים נפלאים. הם מעשירים את האתר וממשק הניהול בצורה נהדרת. אולם, גם כאן יש “קאץ'”: כמות תוספים גדולה צפויה להכיל הפניות רבות, שיגרמו לעומס רב שיפחית את מהירות האתר משמעותית. למען הקידום, הקפידו על “מדיניות מינימום תוספים”.
  5. תמיכה בדפי AMP – מתכננים לפנות לקהל המובייל? דפי AMP מהירים הם דרך מצוינת. בנוסף לכך, תמיכה בהם הללו “תרשום” לנו מס' נקודות זכות במנועי החיפוש. עם זאת, “לא הכל דבש”: נכון, הדפים שלנו ירוצו מהר בהרבה, אך גם המראה שלהם ישתנה לחלוטין. במילים אחרות, אנו מקריבים את העיצוב לטובת המהירות (פגיעה בעיצוב -> פגיעה בנראות -> פגיעה בחווית המשתמש). יתרה מכך, לעיתים האלמנטים שהתוספים החינמיים מסירים נחוצים לדף. בהתאם לנסיבות, אם תחליטו לתמוך בדפי AMP, דאגו לתכנן הכל מראש. כך, תמנעו מצב בו התמיכה תהפוך לאסון.

*הערה סופית: השתדלו ליישם את כללי ה־SEO המחמירים ביותר, בכלל העמודים באתרכם. החל משימוש בתגיות SEO, ועד להיעזרות בסכמות עשירות.

לסיכום

במאמר זה, למדנו לא מעט אודות ההבדלים בין בנייה מאפס, לבין בנייה על בסיס תבנית קנויה. מעבר לכך, עסקנו בחשיבות בניית האתר מאפס, בעיקר בפן הקידום האורגני. ועל מנת “לחבר את כל הנקודות”, נגענו  בדגשי ה־SEO העכשוויים לבנייה. כעת, הגיע שלב היישום. וכמו תמיד, הכל נמצא בידיכם – כולנו תקווה שתיישמו את הכתוב ותגיעו רחוק.

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ' ומנהל בלוג בשם seolinks מול עם כל העדכונים והחדשות החמים.

בהצלחה.

 

המאמר נכתב בשיתוף אייל רחמים מייסד חברת דיגיטאץ' ומנהל בלוג בשם seolinks עם כל העדכונים והחדשות החמים בעולם ה-SEO.

נכתב ע"י

ניצן דימנד

מומחה שיווק דיגיטלי ופיתוח אסטרטגיה דיגיטלית
ניצן מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי עם נסיון של מעל 13 שנה, מרצה באקדמיה ובתי ספר מקצועיים בתחום השיווק הדיגיטלי, סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

קידום אורגני במנועי חיפוש הוא אחד הכלים החשובים ביותר לכל עסק השואף להגדיל את החשיפה שלו ברשת, למשוך תנועה איכותית לאתר ולהגדיל את מחזור המכירות. עם הזמן הוכח ש-SEO אינו …

איך לבחור חברת אחסון ב2024 עבור כל אתר אינטרנט, בחירת ספק האחסון הנכון היא צעד קריטי להצלחתו. חברת האחסון אחראית על תשתית השרתים שעליה ירוץ האתר, כמו גם על הכלים …

עדכון אלגוריתם "התוכן המועיל" של גוגל הולך להשפיע רבות על קידום האתרים – במיוחד בשנת 2024 שבה כתיבת תוכן בעזרת AI תופסת תאוצה. לפני שנסביר על העדכון האחרון של גוגל …

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון