עמוד בית » מצגות עסקיות » מאמרים בנושא מצגות עסקיות » 5 דברים שחשוב לדעת לפני שבונים מצגת לגיוס הון

5 דברים שחשוב לדעת לפני שבונים מצגת לגיוס הון

אתם עומדים להיפגש עם המשקיע להציג לו את הרעיון, המיזם, המוצר או החברה שלכם. מפגש עם משקיעים פוטנציאליים לרוב תהיה עבורכם הזדמנות חד פעמית. המצגת עבורכם היא הקליע היחיד בקנה שאיתו אתם אמורים לפגוע במרכז המטרה. כשאין מרווח לטעויות וגורלו של המיזם תלוי באופן הצגתו, אתם חייבים להגיע לרגע הזה ברמת מוכנות מקסימלית – מפוקסים ומדויקים.
ריכזנו עבורכם חמישה כללים חשובים לבניית המצגת, על מנת שלא תעשו טעויות:

5 דברים שחשוב לדעת לפני שבונים מצגת לגיוס הון

1. להתחיל מהבעיה שהניעה לפעולה

המוצר שבו אתם רוצים שישקיעו, בין אם זהו מוצר חדש, מיזם, שירות ייחודי או חברת סטארט-אפ, אמור לענות על צורך מסוים של המשתמש. את המצגת יש לפתוח בהצגת הבעיה הקיימת כיום בשוק, לספר על אותו צורך שגרם לכם לשבת ולמצוא לו את הפתרון. יש לעשות זאת באופן חכם ורגיש. אל תנפחו ואל תמציאו בעיות שהמוצר פותר. אם הצורך הוא אמיתי וקיים בשוק, המשקיעים יתחברו לכאב.
גבו את הטיעונים לבעיה הקיימת בנתונים ועובדות ממקורות שונים אך אמינים: נתונים מספריים, דוחות של מכוני מחקר, כתבות מהעיתונות ואף פרסומי החלטות ממשלה בנושא. אל תתנו למשקיעים את הרושם כי המוצר שלכם פותר בעיה הקיימת רק בנקודת הזמן הזו. המחישו בעזרת גרפים את הצפי העתידי להחמרה של הבעיה והעלייה בצורך לפתרונה. לדוגמא: במיזם בתחום הגנת הסביבה נציג את הצפי העתידי לגידול באוכלוסייה, עלייה במס' כלי הרכב, פסולת וכו'.

2. לדעת לאן אתם נכנסים

המשקיע שהגיע לפגישה מצפה ממי שמבקש ממנו כסף לעשות את שיעורי הבית ולדעת היטב לאן הוא נכנס. במצגת יש להציג את הנתונים שיוכיחו למשקיע כי עומד מולו יזם בעל ידע מעמיק בשוק של המוצר או המיזם. בשקפים אלו, הגרפים והסטטיסטיקות שתביאו אמורים לענות על מספר שאלות מרכזיות:
– מה מאפיין את השוק שבו מתחרה המוצר?
– מה מאפיין את קהל היעד?
– מהם סכומי הכסף שהשוק מגלגל?
– מה קצב הגידול של השוק?
הציגו את מצב השוק בארץ ובעולם, גם אם המוצר שלכם אמור לצאת לשוק המקומי. הסיבה היא, שבזמן שאתם חושבים לוקאלי המשקיע מחפש לראות לאן אפשר להתפתח ברמה הגלובאלית. ככל שיש למוצר פוטנציאל שוק רחב יותר, כך הוא הופך ליותר אטרקטיבי עבור המשקיע.

3. לא להתפזר גם כשיש הרבה מה לספר

התגברו על הצורך להעמיס במידע מתוך רצון להציג את התמונה המלאה. מגבלת הזמן וחלוקת הקשב של המשקיע מחייבת לברור את המסרים שיוצגו. כל מסר בכל שקף צריך להיות קצר, ממוקד ומזוקק. שאלו את עצמכם האם זה מה שהמשקיע צריך לדעת בנקודת זמן זו על מנת לחזק את ההחלטה ולהניעו לשלב הבא בעסקה?
אסור שיהיה רגע אחד שבו המשקיע יאבד עניין בשקף המוצג בפניו. השתמשו באינפוגרפיקה במקום נתונים מספריים משעממים, בסרטוני אנימציה, בהדמיות תלת מימד וכד' כדי להשאיר את הצופה מפוקס ולהעביר את המסרים תוך שניות בודדות בצורה זכירה יותר.

4. להדגיש את היתרון שלכם על פני המתחרים

אתם לא לבד בתחום, בכל ענף יש מתחרים והמשקיעים יודעים זאת, הם גם ישמחו לדעת איפה אתם עומדים ביחס למתחרים. אם למדתם את השוק אתם אמורים לדעת מי המתחרים הישירים מולכם, מי בעקיפין נוגס מהשוק, איזו אלטרנטיבה הם מציעים, מה החסרונות של הפתרונות האלטרנטיביים ומה העלות. הציגו נתונים והשוו אותם מול המתחרים.
אל תתפתו 'לרדת' על המתחרים ולהראות כמה החסרונות שלהם גדולים, התמקדו ביתרונות של המוצר שלכם ואיך הוא נותן את המענה הטוב ביותר.

5. תנו הצצה אל העתיד

המשקיע אינו חושב על "כאן ועכשיו" אלא על איך ההון שלו יגדל בעתיד דרך ההשקעה בכם. מעבר להצגת נתוני מכירות, הראו שיש לכם לאן להתרחב. היעזרו במידת הצורך במומחים פיננסיים לחיזוי מגמות עלייה והציגו אותן בצורה גרפית מרשימה / אינפוגרפיקה.
הכינו מפת דרכים המובילה אתכם לצמיחה והתפתחות לשווקים חדשים, מדינות נוספות ועוד. הציגו בעזרת אינפוגרפיקה חיבורים עסקיים אפשריים ושיתופי פעולה שיכולים לקדם את החברה.

לסיכום, מצגת שתפקידה הוא לגייס את ההון הנדרש לטובת הרעיון שלכם מחייבת הכנה מדוקדקת מבעוד מועד. השיגו כמה שיותר מידע, בצעו מחקרי עומק, הפגינו שליטה מוחלטת בהכרת השוק ובנו את המצגת בדרך הכי מקצועית והכי איכותית.

 

נכתב ע"י לינה שניידרמן – מייסדת חברת Web3D, בעלת ידע אקדמי של 15 שנה בתחום מדעי המחשב והמולטימדיה ועיצוב ממשק משתמש. ללינה 25 שנות ניסיון בעיצוב ממשקי משתמש מגוונים באינטרנט, בתוכנות ואפליקציות, במצגות ומולטימדיה אינטראקטיבית.

נכתב ע"י

אלון שניידרמן

מומחה באפיון UI/UX, ניתוח דפוסי התנהגות ופיתוח אסטרטגיות שיווק.
אלון מרצה בכיר בתחום הדיגיטל, יוצא יחידת 8200, יזם ומלווה סטארטאפים, מנכ"ל ובעלים של קבוצת Web3D המעניקה מזה 25 שנה שירותי פיתוח אתרים ומערכות תוכנה, מיתוג עסקי ושיווק דיגיטלי.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

כמעט כל חברה, בכל תחום, נדרשת להציג מצגת עסקית בין אם מדובר במצגת לעובדי החברה, מצגת להצגת מוצר, מצגת מכירות, מצגת משקיעים או מצגת הדרכה. לכל סוג מצגת ישנה מטרה …

תיק עבודות בתחום Uncategorizedמאמרים - מצגת עסקית

למעלה מ-20 שנה אנחנו מלווים ומבצעים פרויקטים בתחומי האינטרנט, המיתוג, הפקות הסרטים, המצגות ושלל מוצרי האינטראקטיב בארץ ובחו"ל

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון