אנחנו מאמינים במתן מענה לכל חלום! יש לך רעיון – אנחנו נמצא את הדרך להגשים אותו




Please leave this field empty.

מדריך: אופטימיזציה (SEO) לאתר האינטרנט במנועי חיפוש – חלק 1

No items found

מדריך אופטימיזציה חלק 1: בסיס

ברוך הבא למדריך אופטימיזציה (להלן: SEO, Search Engine Optimization) לאתר האינטרנט, מדריך זה נכתב במטרה להנחות טוב יותר את קהל לקוחותינו, שהחליט לאמץ את גישתנו בדבר נקיטת הליך אקטיבי בניהול האתר ובקידומו בעולם האינטרנט ומנועי החיפוש בפרט. עקב מורכבותו המרכיב יתחלק לחלק מבוא ו-4 חלקים בעל אופי מעשי, מאמר זה הינו החלק הראשון של החלק במעשי.

אנו מאמינים שלצד אספקת הכלים הנכונים עם בניית האתר, בעזרת הנחיה נכונה, כל לקוח ללא קשר למידת מעורבותו בעולם התכנות, יוכל ללמוד למקסם את יכולות אתר האינטרנט שלו במנועי החיפוש.
ייתכן וחלקכם מכיר רבים מהנושאים המתוארים במדריך זה, מפני שהם מהווים חלק ארי מכל דף אינטרנט, אך יחד עם זאת ייתכן ולא מימשתם אותם בצורה המיטבית.

טרם נצלול לעולם המעשי של התאמת עמודי האתר שלכם למנועי החיפוש, יש להבין ראשית מהו מנוע חיפוש ?
על כן חובה לקרוא את מאמר המבוא למנוע החיפוש – "מנוע חיפוש – איך "מנוע" חיפוש חושב", מדריך זה מתבסס על יסודות המבוא כפי שמופיעים במאמר.

 

יסודות מנחים

טרם אנו ניגשים למלאכת ה-SEO, יש לעשות התאמה לגישה הנכונה למלאכת האופטימיזציה (בהמשך למאמר המבוא). לצד יישום מוקפד על פי ההנחיות המנחות, תמיד יש לזכור שמטרת האופטימיזציה אינה רק לעשות התאמה למנוע החיפוש (כשמה היא) אלא גם לעשות התאמה לגולש הממוצע !  מטרת ה-SEO להתאים את חווית המשתמש והאינטראקציה של עמודי האינטרנט של האתר עם הגולש.
לכן תמיד תזכרו לא רק איך גוגל קורא את עמוד האינטרנט שלכם, אלא איך הגולש הממוצע קורא אותו, או בפרט – מה יהיה הכי אטרקטיבי ורלוונטי עבורו.

 

SEO – כללי

תהליך האופטימיזציה נחלק ל-2 פעולות עיקריות:

  1. On Page SEO – כלל הפעולות אותם יש לבצע על המרכיבים שנמצאים באתר עצמו כגון: כותרות עמודים, תיאור עמודים, תתי כותרות ותוכן, תמונות, כותרות ותאור תמונות, תגיות meta, URL, היררכיית עמודים ועוד'.
  2. Off Page SEO – כלל הפעולות אותם יש לבצע שאינם נמצאים על האתר עצמו, לרוב מדובר על קישורים חיצוניים, וגורמי הקישורים.

מדריך זה יתמקד רק במספר מרכיבים אשר ניתנים לשינוי, בקבוצת המרכיבים הראשונה (On page SEO).

תוצאות בגוגל

כלל מרכיבי האופטימיזציה משפיעות על תוצאות החיפוש האורגני בלבד, וללא קשר לחיפוש הממומן "Google Adwards".

חיפוש אורגני | גוגל | מנוע חיפוש | SEO | Google

מחקר מילים

שלב אחרון לפני תחילת יישום עבודת ה-SEO יש לבצע מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הינו חקר הביטויים הנפוצים בשימוש מנועי החיפוש או מנוע החיפוש של גוגל בפרט, דוגמה למחקר מילים | SEO | אופטימיזציה | גוגל אדוורדסבהתאם לקהל היעד של אתר האינטרנט ותחומי פעילות האתר.
ניתן להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח של "Google Adwards".
על גבי טבלת אקסל יש לציין את הביטוי במדויק, מספר חיפושים מדויקים מידי חודש, אופי התחרות על מילת המפתח (נמוכה, בינונית וגבוהה) ועמודה נוספת של עדיפות סובייקטיבית של מבצע ה-SEO.

בתום עבודת המחקר יש לרכז טבלה של כלל הביטויים הרלוונטיים לאתר האינטרנט או לקהל היעד, לאחר השמטת כל הביטויים ללא חיפושים (0 חיפושים בחודש).

נדגיש כי מחקר המילים הינו החלק המקדים הכי חשוב לביצוע האופטימיזציה ואין עבודת ה-SEO יכולה להתבצע בלעדיו.

לאחר ריכוז הטבלה, בעמודה הריקה של "עדיפות" יש לסמן כ-25% ממילות המפתח בעדיפות 1 (עדיפות גבוהה) בל נשכח את הביטויים של בית העסק עצמו וצירופיו. כ-40% ממילות המפתח בעדיפות 2 (עדיפות בינונית) ואת השאר בעדיפות 3 (עדיפות נמוכה).

מומלץ לסדר את הביטויים בסדר עולה מעדיפות 1 לעדיפות 3.

להמשך המדריך:

מדריך אופטימיזציה חלק 2: יצירת כותרות עמודים
מדריך אופטימיזציה חלק 3: יצירת תיאור עמוד
מדריך אופטימיזציה חלק 4: תמונות, תוכן וטיפים

מאת: אלון שניידרמן, סמנכ"ל Web3D


ממשקים ידידותיים

מומחיות בבניית אתרים דינמיים

קצב ההתפתחות של רשת האינטרנט והדינאמיות המאפיינת את השוק כיום דורשת ממשקים מורכבים הרבה יותר מאשר פעם לכל אתר: אתר תדמיתי, חנות ווירטואלית, אתר תוכן, אתר קטלוג, פורטל מורכב, רשת חברתית וכולי.

בית אחד של Web3d

בית אחד

בניית קונספט שיווקי, אסטרטגיה, ניהול קמפיינים, עיצוב ותוכן. כל מה שאתר מושלם צריך.
מקצועיות וניסיון

מקצועיות

מומחי אפיון, עיצוב, שיווק ואסטרטגיה מהשורה הראשונה, מביאים אליך שנים של ידע וניסיון.
ניסיון משנת 1997

ניסיון

יותר מ-1,000 פרויקטים בתחום האינטרנט מאז שנת 1997: אפיון, עיצוב ובניית אתרים.
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן