החזר השקעה על פרסום (ROAS – Return On Advertising Spend) הינו מדד שמחושב באמצעות חלוקת הרווח הנקי שלך בהוצאות הפרסום. באמצעות מדד זה נוכל לדעת את מידת האפקטיביות של המודעות שלנו על סמך הרווח שמתקבל מההכנסות שהן מייצרות. לדוגמא, נניח שאתם רוצים למדוד את המכירות בחנות האונליין שלכם. ראיתם שההכנסות מהקידום הממומן הסתכמו בחודש מסוים ב-10,000 ש"ח והוצאות הפרסום באותו חודש עמדו על 2,000 ש"ח, ה-ROAS שנקבל הוא 5.
ה-ROAS הממוצע בעולמות האיקומרס נע סביב 2.87.
בקביעת יעדי ROASיש לקחת בחשבון את מטרת הקמפיין – בחשיפת קהלים חדשים הקמפיין ימיר פחות והעלות להמרה תהיה גבוהה יותר לעומת קמפיין המציע מוצרים לקהל שרכש בעבר.