עמוד בית » בניית אתרים » מאמרים בנושא בניית אתרים » איך פותחים בלוג: המדריך השלם 2022

איך פותחים בלוג: המדריך השלם 2022

מה זה בלוג?

בלוג (Blog – קיצור של Web-Log, ובעברית יומן רשת)הינו פלטפורמה אינטרנטית לפרסום פוסטים (רשומות) המכילה גם מרחב המיועד לתגובות הגולשים. לרוב, מדובר בעמוד שבו כל פוסט חדש מוריד את קודמו מטה, וכך הלאה.
בתחילת הדרך נתן הבלוג במה לאנשים פרטיים שם יכלו להביע את דעותיהם, לשתף בחוויות אישיות, לפרסם את היצירות שלהם ולקבל תגובות מהקוראים. הבלוג היה אתר בפני עצמו בין אם בלוג אישי כשהתכנים הם חוויות אישיות של בעל האתר, או אתר פתוח המאפשר לכל אדם להעלות פוסט. במרוצת השנים הבלוגים איבדו מכוחם עם עלייתן של הרשתות החברתיות. פייסבוק שאפשרה לכל אחד לפרסם את שעל ליבו, השתלטה על השיח האינטרנטי כמעט לחלוטין.
היום הבלוג מהווה חלק אינהרנטי מאתרי אינטרנט עסקיים. חברות, ארגונים ובתי עסק מכל הסוגים והסקטורים משתמשים בבלוגים כדי לספק ערך עבור הלקוחות.

איך פותחים בלוג

למה בכלל צריך בלוג?

שימור התכנים – בעידן שבו הרשתות החברתיות שולטות, אנו מייצרים תוכן רב אך הוא נשטף במהירות בזרם המידע ומאבד מהרלוונטיות. הבלוג זו הדרך להעברת המסרים, בדרך שבה אתם בוחרים להציג אותם ועם זאת לשמר אותם לאורך זמן.
מוקד משיכה לגולשים – בכל רגע נתון, אחד הפוסטים יכול להיות רלוונטי לגולש שחיפש את הנושא המדובר והגיע אליו. כמו כן, בעזרת פוסט קצר וקישור לבלוג ניתן למשוך מהרשתות החברתיות גולשים המתעניינים בתכנים.
בניית מערכת היחסים עם הגולשים – תוכן בעל ערך שמיועד עבור הגולש או הלקוח ולא נוצר רק למילוי הצרכים של כותב הבלוג, בונה מערכת יחסים הדדית המושתתת על אמון. כך נוצרת קהילה המזדהה עם המותג וערכיו כפי שבאים לידי ביטוי בתוכן.
מיצוב החברה כאוטוריטה בתחומה – חברה המציגה לגולש בלוג מקצועי תיתפס מיד כחברה רצינית ואיכותית. התוכן הערכי בהחלט יכול להיות שובר השוויון מול המתחרה הישיר שלה ולהגדיל את הסיכוי להמרת הגולש ללקוח.
להיות דינאמיים ואקטואליים – בלוג הוא המקום לספק לגולשים מידע לגבי שינויים והתרחשויות הקשורות לתחום העסקי של החברה: מאמר על מוצר חדש שהתווסף, מחקר חדש שפורסם, החלטת ממשלה, שינויים בענף, עדכונים מתערוכות וכנסים ועוד.

מהי מטרת הבלוג?

לבלוגים שונים יש מטרות ויעדים שונים. בלוג שהוא מקור הכנסה בפני עצמו, מיועד להיות ויראלי, עם אלפי כניסות כשהמטרה היא למכור שטחי פרסום. ישנם בלוגים שהוקמו במטרה לעשות שיווק שותפים בתחום מסוים. בלוג עסקי מטרתו לסייע במיתוג ושיווק החברה, קידום של האתר בגוגל ולהוות עוד נדבך במשפך השיווקי שבסופו הגולש הופך ללקוח. זה יתקיים בתנאי שהשיווק בבלוג נעשה בחוכמה ועל כך נרחיב בהמשך.

סוגי בלוגים

אתר בלוג לתועלת כלכלית.

אתרי בלוגים הבנויים להוות כמקור הכנסה לבעליו. אלו אתרים המייעדים עצמם לכתיבת בלוגים ערוכים בצורה מסוימת ובעלי מערכת הפעלה מסוימת. בניית בלוג מסוג זה מאפשרת לגולשים להיות מנויים אליו ואף מעניקה את היכולת לבעל הבלוג להיות מתוגמל על פי מספר הכניסות של הגולשים אל האתר שלו.
אתר בלוג עם כניסות רבות יכול למכור שטחי פרסום באופן ישיר או דרך צד שלישי כגון Taboola, Outbrain  או מודעות גוגל (Google AdSense) במידה והאתר עומד בקריטריונים. בלוגרים בתחום עניין מסוים עושים שימוש באתר על מנת לקדם שיווק שותפים ופרסום ביקורת והמלצות על מוצרים תמורת תשלום.
אתר בלוג שהוא עיקר הפעילות הכלכלית מדידת הצלחתו היא קשה. זה מחייב הגדרת יעדים ברורים, הצבת סימני דרך ובניית תוכנית עבודה מסודרת. הנתונים של הבלוג צריכים להיות עדכניים וזמינים לצורך הצגתם בפני שותפים עסקיים ומפרסמים.
חברת WEB3D מתמחה בבניית אתרי אינטרנט ובפרט אתרי בלוגים לכל תחום עניין ובכל סדר גודל כבר 25 שנה.

בלוג בתוך אתר.

בלוג אשר בנוי בתוך אתר אינטרנט, לרוב בתוך אתרים עסקיים. בעל האתר מפרסם בעמוד הבלוג מאמרים, כתבות ומידע הנוגעים באופן ישיר או עקיף לתחום הפעילות של החברה ולתחומי העניין של לקוחותיו. היתרונות בבלוג בתוך אתר:
– בבלוג בתוך אתר הוא החיסכון בהקמת אתר חדש ותפעול שני אתרים במקביל.
– מהווה מקום לפרסום תוכן עם מלל רב שאין לו מקום בחלקים אחרים באתר.
– הנושאים שיעניינו את הגולשים ברורים.
– תוכן הבלוג מסייע לקידום כל האתר בגוגל.
עם זאת, הבלוג מחויב ליישר קו עם האתר הן מבחינת השפה המדוברת והן מבחינת העיצוב. הנושאים בבלוג מחייבים היצמדות לאותו תחום עניין. לדוגמה: עורך דין לא יפרסם באתר שלו פוסט המלצה לטיול בשבת עם הילדים.

 

איך בלוג באתר מסייע לשיווק העסק?

כשאנו חולקים מהידע שלנו לגולשים, הדבר ממצב אותנו כאוטוריטות – מומחים בעלי סמכות בתחום העיסוק שלנו. לא מעט בעלי אתרים עסקיים נוטים לזלזל בצורך בבלוג. עצם המחשבה שזה ידרוש מהם לכתוב תכנים עמוסי מלל לאתר, גורמת להם לוותר על הרעיון. במיוחד כשלא מדובר כתיבה מכירתית לשיכנוע הלקוחות, אלא תוכן בעל ערך לקורא.
בלוג עסקי הינו כלי במערך השיווק של החברה וממלא תפקיד חשוב:
– התוכן הרב מניע אנשים המתעניינים בתחום להיכנס אל האתר.
– איכות התכנים משפיעה מאוד על קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל (SEO).
– חימום של הקהל לקראת רכישת המוצר או השירות.
– 'צביעת' קהל חדש על מנת להפוך אותם לקהל לקוחות ישירים.
– שמירה על קשר עם לקוחות עבר והזדמנות טובה לרימרקטינג.
-הבלוג זה גם מקום לספק עוד מידע המסייע עם הטיפול בהתנגדויות כשהלקוח לא בטוח שהוא זקוק למוצר או השירות.

גם כשאנו נעזרים בבלוג לשיווק העסק יש לעשות זאת בעדינות רבה שהגולש לא יבחין בכך. אזור הבלוג, שלרוב מקבל את השם עמוד מאמרים, מבטיח לגולש ידע ותוכן בעל ערך. הדבר האחרון שהוא ישמח לקרוא זה טקסט שדוחף לו מסרים מכירתיים ושיווק עצמי לאורך כל המאמר. הנטישה תהיה מהירה מאוד ולרוב לא לעמוד אחר באתר. איך נכון לעשות זאת? כדי שמאמר בבלוג יניע לפעולה ויביא להמרה הוא חייב להיות חלק שנבנה מתוך אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

איך בלוג עוזר לנו לקדם את האתר?

התכנים בבלוג, על אף שאינן מכירתיים, הם הדרך היעילה ביותר לקידום האתר בגוגל. התוכן משפיע בכמה אופנים על האלגוריתם של גוגל:
א. בגוגל שמים דגש על תוכן איכותי, כזה שלא נכתב על מנת 'לרמות' אותו. כשמזינים מאמר עם הקשר
לנושא האתר עצמו, ונותנים לגוגל לסרוק אותו, הוא יציג את הדף לגולש שיחפש ביטויים המופיעים
בתוכן. כשהתוכן טוב, המיקום של הדף יהיה גבוה יותר.
ב. מאמרי בלוג מושכים גולשים המחפשים ביטויים עם 'זנב ארוך', לדוגמא – "איך פותחים בלוג". ביטויים
ארוכי זנב בכותרות יכולים לקדם מאוד את העמוד במנוע החיפוש.
ג. מאמרים היוצרים עניין לקורא גורמים לו להישאר באתר יותר זמן מהממוצע. גוגל מזהה זאת כאתר
איכותי ומעלה את הציון שלו.
ד. כל זמן שהתוכן באתר וגוגל סורקת את האתר, הגולשים יכולים להיחשף לתוכן גם הרבה אחרי פרסומו,
וללא עלות מצידכם.

ישנן מגוון פעולות שיש לעשות מאחורי הקלעים על מנת שהמאמר בבלוג ימקסם את הביצועים בקידום אורגני לאתר. חברתWeb3D  מעסיקה אנשי מקצוע המתמחים ב-SEO, קבלת חשיפות ותנועה על ביטויים נוספים.

איך לתכנן בנק מאמרים בצורה נכונה?

ככל שיש יותר מאמרים בבלוג כך הוא יהווה כתובת להשגת מידע עבור יותר ויותר גולשים. זה לא אומר שצריך להכניס מאמרים מכל הבא ליד לשם יצירת בנק מאמרים. על מנת למקסם את השימוש במאגר המאמרים לטובת קידום האתר והעסק יש להקפיד על מספר כללים:

  1. הגולשים מחפשים מאמרים בהתאם לתחום העניין של האתר או החברה ולכן יש להעלות רק תכנים הקשורים לתחום.
  2. נושאי המאמרים צריכים גם מעניינים אך גם בעלי נפחי חיפוש. מאמר מרתק ככל שיהיה לא יקודם אם הכותרות מכילות ביטויים שאיש אינו מחפש.
  3. יצירת קישוריות בין המאמרים השונים וקישוריות לעמודי השירות באתר. לדוגמא: מאמר על פתיחת בלוג בוורדפרס יכול להוביל למאמר על וורדפרס או שירות בניית אתרי וורדפרס.
  4. להימנע מקניבליזציה – מאמר עם ביטויים זהים למאמר אחר או גרוע מכך זהה לעמוד שירות של החברה, עלול לקדם את עצמו על חשבון העמוד החשוב יותר.

 

הבלוגים שהחלו כיומן אישי דיגיטלי, אי שם בשנת 1997, עברו כברת דרך ארוכה מאז אך הם עדיין כאן – באקדמיה, בחינוך, בקהילה, בעיתונות, במגזר הפרטי והעסקי. ניהול הבלוג, בין אם הוא אתר בפני עצמו או כחלק מאתר עסקי, דורש התמדה והשקעה ביצירת התוכן.  אם מתייחסים לבלוג כפעולת תחזוקה של מיתוג ומיצוב החברה, אזי ההשקעה היא משתלמת ולאורך זמן.


המשך קריאה - מאמרים נוספים

הנגשת אתרים הנגשת אתרים לאוכלוסיות בעלי מוגבלויות שונות היא בגדר חובה מוסרית וחברתית. המרחב האינטרנטי פותח עבורם אפשרות לרכישת ידע, חברויות, מציאת זוגיות, רכישת מוצרים, שירותים מקוונים ואפשרויות תעסוקה. אתרי …

הנגשת אתרים – נגישות אתרי אינטרנט לקריאה »

לאחר 20 שנות ניסיון בבניית אתרים אספנו לכם את עיקרי הדברים העקרוניים לבניית כל אתר אינטרנט: 1. האתר שלך משקף את התדמית שלך כמה הזדמנויות לרושם ראשוני אתה מקבל? מה …

5 דברים שצריך לדעת על הקמת אתר לקריאה »

 רוב ציבור הגולשים בישראל (יותר מ-67%, נכון לשנת 2014) מרבה לגלוש במנועי החיפוש ממכשירי הסמארטפון (מכשירי פאלפון). החל מה-21.04.2015 גוגל הצהירה כי לגולשים אשר מבצעים חיפושים ממכשירי הסמארטפון, היא "תתעדף" …

אתר מותאם לסלולר – בניית אתרים באינטרנט המותאמים לסמארטפונים לקריאה »

השאירו הודעה
שיחת ווצאפ שיחת טלפון