בעולם השיווק הדיגיטלי, באנר הוא תמונה או סרטון מונפש המשמש כמודעה לפרסום מוצר, שירות, אירוע או מידע חשוב. תפקידו של הבאנר הוא למשוך את העין ואת תשומת ליבו של הגולש ובכך לגרום לו להקליק עליו. ברגע שהגולש לוחץ על הבאנר הוא מופנה לאתר העסק המפרסם.
שימוש בבאנרים נפוץ בעיקר בפרסום ברשת המדיה של גוגל – אותן מודעות גוגל שמופיעות באתרים חיצוניים, לצד תוכן האתר. לרוב, הבאנרים יהיו מודעות הרלוונטיות לתוכן האתר המוצג או לביטויים שחיפש הגולש.
באנר הינו מודעת פרסומת יעילה יותר משלט חוצות על כביש מהיר, כיוון שהבאנר מוצג רק ללקוחות בעלי פוטנציאל המרה גבוה. לאור זאת, עיצוב באנרים אינו דבר שיש להקל בו ראש. הטקסט צריך להיות קצר מאוד, מסקרן אך עם זאת גם ברור, על מנת לגרום לגולש ללחוץ עליו. העיצוב הוויזואלי חייב להיות בולט בין כל האלמנטים הגרפיים המופיעים באותו דף ולהתכתב עם הטקסט.
אלו סוגי באנרים קיימים?
- באנר סטטי – תמונה בפורמט GIF, PNG או JPEG ללא תנועה.
- באנר עם אנימציה – תמונה מונפשת בפורמט GIF ליצירת אנימציה פשוטה בקובץ קטן.
- באנר HTML5 – באנרים בעלי אנימציה מורכבת. מיועד בעיקר לעסקים שמוכנים להשקיע בפרסום מרשים. באנר HTML5 מהווה למעשה תחליף לבאנרים הכילו אנימציית פלאש שאינה נתמכת יותר.
מודעות באנרים יכולות להופיע במספר גדלים ועל כן מעצב גרפי מקצועי יידע להכין מכל מודעה סדרה של באנרים המותאמים לשטחי הפרסום שגוגל מקצה. מנהל קמפיין מנוסה יידע לאמוד את מידת הצלחתו של הבאנר על ידי ניתוח מספר הלחיצות עליו ואחוז ההמרות שהגיעו ממנו.
התשובה שלך תסייע לנו כן לא