Google Ads או בשמו הקודם AdWords הינו ממשק של גוגל המאפשר להקים מערך מודעות להפצה בכל פלטפורמות הפרסום של גוגל. המודעות מופיעות במנוע החיפוש גוגל וברשת המדיה של גוגל (GDN) הכוללת את שטחי הפרסום באתרים חיצוניים, רשת הוידאו (YouTube) ורשת השותפים של גוגל. המודעות מופיעות אצל הגולשים שהקלידו בשורת החיפוש את הביטוי הרלוונטי למודעה, מה שהפך את גוגל אדס לאחד הערוצים היעילים והמהירים ביותר למשיכת קהל לקוחות רלוונטי לדף הנחיתה/אתר.
מאחר עסקים רבים מבקשים לפרסם עם אותם ביטויי חיפוש, גוגל מעניקה ציון לכל מודעה על פי הרלוונטיות למילות החיפוש, איכות האתר וה-CTR – אחוז ההקלקות מסך ההופעות. מה שישפיע על מיקום המודעה הוא שילוב של ציון האיכות עם גובה ההצעה הכספית (Bid) שהמפרסם מוכן לשלם עבור כל קליק. כאשר ציון גבוה בפרמטר אחד יכול 'לפצות' על ציון נמוך יותר של הפרמטר האחר, ניתן להשפיע באופן ישיר ומהיר על מיקום המודעה. לדוגמא: בניית קמפיין אפקטיבי עם הביטוי המדויק מודעה המוביל לדף נחיתה רלוונטי ניתן "לנצח במכרז" גם עם הצעה נמוכה יותר על כל קליק.
מודל התשלום הינו PPC – Pay Per Click , משמעות הדבר שרק אם הגולש לחץ על הקישור במודעה, חשבונו של המפרסם יחוייב.
יתרונות הפרסום ב-Google Ads:
חשיפה מיידית לקהלי יעד גדולים.
פרסום מוכוון – פרסום ללקוחות שצריכים את המוצר/השירות.
מיקוד – שליטה מלאה בבחירת אזור הפרסום, קהל היעד, שעות הפרסום, שפות ופלטפורמות.
תקציב גמיש – החיוב נעשה לפי קליקים כך שמשלמים על פי התוצאות בפועל, ללא צורך בתשלום מראש. כמו כן ניתן לפרסם בתקציבים קטנים וגם אותם ניתן להפסיק או להגדיל תוך כדי.
בקרה ומעקב – גוגל מאפשרת הסקת מסקנות תוך כדי תנועה ולשנות את הקמפיין בהתאם לצורך.
Google Ads מאפשרת לכל בעל אתר להוות מתחרה שקול על שטחי הפרסום שלה, לא משנה מה גודלו ותקציבו. התחרות העזה מחייבת ניהול קמפיין מדויק ומקצועי, עם מילות המפתח הנכונות, האתר הטוב ביותר, מעקב יום יומי ויכולת ניתוח דוחות.
התשובה שלך תסייע לנו כן לא