גוגל Analytics הוא כלי חובה לבעלי אתרים, האוסף מידע על הגלישה באתר. הממשק שיצרה חברת גוגל מדווח בזמן אמת על הפעילות באתר, ומספק את התמונה המלאה על כל המשתמשים מהרגע שהם נכנסו ועד לרגע שבו הם יצאו מהאתר. אנליטיקס מאפשר לבצע מעקב אחרי כמות ומקור הכניסות לאתר ופילוח הנתונים עד לרמת סוגי הדפדפנים, מדינות, דפים פופולריים ואף מאפשר לבעלי האתר לדעת מהו הדף שממנו הגולשים נוטשים את האתר.
איך גוגל אנליטיקס עובד?
כדי לתת לגוגל אנליטיקס הוראה לעקוב אחר האתר שלכם, יש להטמיע קוד באתר. מהרגע שהקוד נשתל באתר כל הפעילות הנעשית בו מנוטרת, כך ניתן להציג את הנתונים ואף לערוך השוואות בין פרמטרים שונים ותקופות זמן שונות.
אנליטיקס מספק מענה לכל שאלה שנרצה לדעת:
• כמה גולשים באתר בזמן אמת?
• כמה גולשים חדשים נכנסו לאתר?
• כמה זמן שהו באתר, כמה מהם נטשו מיד וכמה המשיכו לעמודים נוספים?
• מאילו מכשירים נכנסים יותר אל האתר?
• מהם מקורות התנועה: רשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים בגוגל או חיפוש אורגני?
• כמויות ומקורות תנועה של המרות
• מעקב אחר יעדים שהוגדרו ((Goals לדוגמה הגעה לדף מיוחד (דף 'תודה רבה')
גוגל אנליטיקס מאפשר ניטור קמפיינים בצורה פשוטה על ידי מעקב אחר כניסות לאתר מקישורים חיצוניים שעברו תיוג ידני (UTM) בדרך זו קל מאוד לדעת איזה קמפיין ובאיזו פלטפורמה משך את הלקוחות לאתר. מידע כזה מהווה שיקול מרכזי בכל החלטה עסקית, תוכלו לייצר באמצעותו משפכים שיווקיים, ליצור אירועים מתקדמים באתר, לקבוע יעדים ועוד.
גוגל אנליטיקס הוא כלי המציג המון נתונים ואפשרויות פילוח. אנשי מקצוע המיומנים בניתוח דוחות אנליטיקס יידעו להוציא מתוכו את הנתונים הרלוונטיים ביותר עבור הלקוח, בעל האתר.
התשובה שלך תסייע לנו כן לא